„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

„Лацио“ лети към Шампионската лига

Ген. Тодор Бояджиев разкри как е било подслушвано посолството на САЩ

Осъдиха на смърт 16 туркини за принадлежност към ИДИЛ

“Пирин” прекъсна серията от загуби

Северна Корея желае да започне диалог със САЩ

Юнкер: Македония е на прав път, може да получи препоръка от ЕК до няколко месеца

Депутатът Николай Бошкилов напуска ръководния екип на БСП-Благоевград

Обилни снеговалежи и силен вятър тази нощ и утре, червен код в областите Смолян и Кърджали

От Българска банка за развитие обявиха, че нямат участие в сделката по продажбата на ЧЕЗ

Нови боеве са избухнали Източна Гута

Путин, Меркел и Макрон са обсъдили ситуацията в Сирия

ГЕРБ обвини Нинова, че “пуска плоски лъжи”

МВР със съвети какво да правим при обилни снеговалежи и силен вятър

Ивайло Московски: До 4 години пътуването с влак до Бургас ще ни отнема 4 часа

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски заяви пред “Радио К2”, че във вторник 7 април в министерството ще се направи презентация на плана за оздравяване и модернизация на железницата. Стратегията за реформа на БДЖ е 7-годишна и цели да се гарантира устойчивост и сигурност на система и работещите в нея. Тази стратегия се очаква да бъде приета от Народното събрание, за да се гарантира устойчивост, независимо какви правителства ще бъдат на власт.

„До какво споразумение достигнахте в предварителните разговори с БДЖ?“, пита Беновска.

Стигнахме до убеждението че за да създадем устойчивост в железницата трябва да работят съвместно трите структури – Национална компания железопътна инфраструктура , операторът БДЖ и регулаторът Железопътна администрация.“, заяви Московски и допълни, че посоката, по която трябва да се върви е паралелно случване на преговори с кредиторите, инвестици, които трябва да се осигурят през различни финансови инструменти и оптимизация и намаляване на губещите дейности.

„Каква е финансовата обезпеченост на стабилизационната програма за БДЖ, която ще представите другата седмица?“, пита Беновска

Министър Московски заяви, че програмата е разработена в три варианта: реалистичен, оптимистичен и екзестенц минимум и че парламента ще избере най-удачния вариант за реформа в системата, предложен от министерството.

С европейски средства ще се инвестира в нови влакове

„Гарантирам, че направлението София – Бургас до няколко години ще се взима за около 4 часа с нов, чист влак, интернет, ресторант, тоалетни и т.н.“, заяви Московски. Очаква се това да се случи в следващите 4 години.

Ивайло Московски каза, че до края на тази година трябва да бъде приключено направлението от Бургас през Пловдив до Септември – Турска граница – Свиленград – Пловдив – Септември. Също и че до края на годината ще бъдат пуснати търговете от Септември към София и Сръбска граница „

В Оперативна програма „Транспорт“ един от основните приоритети е продължаване на развитието по коридорите, които пресичат България. Какво планирате в рамките на тази година по прилежащите връзки на тези транспортни коридори?“, попита Беновска.

„За съжаление нямаме бюджет за прилежащите връзки.“, заяви министър Московски и допълни, че цялата мрежа на железопътната инфраструктура е в тежко състояние, като в момента състоянието е по-лошо заради свлачищата.

„Как ще се справите със злоупотребите в БДЖ, кражбите на горива? Ще вземете ли превантивни мерки?“, пита Беновска. Московски отговори, че всички GPS-и са възстановен и работят, а видеоналблюдението продължава в 15 центъра, като остават още места, където трябва да се сложи и това се изпълнява в момента. „Почти над милион ще успеем да икономисаме от тези взети мерки на годишна база.“, заяви министърът на транспорта.

Според Ивайло Московски липсата на мотивация на работещите в БДЖ се дължи на липсата на устойчивост и сигурност в системата, а заплатите в сектора не са чак толкова ниски, колкото хората си мислят, че са.

Софийското метро е в топ 10 на класираните проекти от ЕК

Министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че метрото превърна летище София в мултимодален транспортен център, с изграждането на новите 4 метростанции: Дружба, Искърско шосе, Софийска Света гора и Летище София, чиито участък е дълъг 5 км.

Министър Ивайло Московски обясни, че тази и следващата година ще бъде завършена и пътната връзка между Терминал 2 и бул. „Брюксел“, което изграждане е започнало още през 2007 г. и впоследствие спряно поради липса на средства. „Има платформа и за ЖП комуникация, трябва 1,5 км да бъде изградена железопътна линия в посока „Подуяне“. Със сигурност това ще създаде възможност на летището да обслужва по-добре пътниците и респективно да набира повече пътници“, коментира Московски.

Проектът за изграждане и разширяване на софийското метро е един от най-успешните проекти по ОП „Транспорт 2007-2013“. Той е в топ 10 на инфраструктурните проекти..

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.