Тир помля такси в Търново Пострадали са шофьорът и двама пътници в колата

Каракачанов за напрежението в Странджа: Тази излишна политическа истерия на опозицията не я разбирам

Пламен Димитров, КНСБ: Искаме 12% увеличение на заплатите в бюджетната сфера за 2019 г.

Община Бургас ремонтира и обнови пострадали от вандализъм детски площадки в „Меден Рудник“

Над 150 български военнослужещи се завърнаха от Афганистан

Бербатов намекна, че е близо до отказване от футбола

Мая Минчева – от любим кмет в Обнова до любима учителка в Сиатъл Не съм излизала нито минута от България, душата ми остава там, казва дамата

МВР осигурява дейността по дезинфекция на стопанства, засегнати от чума (ВИДЕО)

Шофьор блъсна 8-годишно момче, след което избяга 

В УМБАЛ Бургас помагат на хора с ампутирани крайници да проходят отново

Градушка унищожи реколта в старозагорско, нанесени са материални щети

Луиза Григорова секси на плажа (СНИМКИ)

Емир Кустурица планира да заснеме филм в Русия

Британският външен министър: Рискът от Брекзит без споразумение вече е съвсем реален

Кметът на Шарково: Не раздават помощи, още не са готови протоколите Животните погребани на километър и половина от селото

Днес парламентът обсъжда бъдещето на БДЖ

Как да се запазят губещите линии на БДЖ и да се подобри състоянието на железницата? Новата стратегия за развитието на железопътния транспорт в България ще бъде разгледана от транспортната комисия към парламента днес. На обсъждането ще присъства и транспортният министър Ивайло Московски.

Закъсняхме с около един месец със стратегията за БДЖ, но в крайна сметка с колегите работихме усилено. Това каза той пред БНТ във връзка с БДЖ.

„Имаше дебат в Комисията по транспорт, където взехме единодушно решение да предоставим план за оздравяване, развитие и стратегия за развитие на железницата за следващите 7 години. Първо, имаме разработени няколко варианта в този план. Инвестициите за подвижен състав, които са около 210 млн. лева всъщност са екзистенц-минимумът, на който разчитаме”, заяви Московски. По думите му е нужно да се вземе решение от парламента, всъщност, за да се гарантират тези средства.

„Те и към днешна дата, разпределени по години, са под формата на капиталов трансфер и субсидия. Когато се гарантират с решение от парламента, това ще ни позволи да направим две неща. Първо, да гарантираме кредиторите в изплащане на съществуващите дългове. Второ, да успеем да подготвим процедури на нов подвижен състав”, посочи министърът на транспорта.

Той подчерта, че което и да било правителство след време ще може да разчита на тези средства. „Ако се вземе решение, оптимистичният вариант и който считаме, че е добре да се случи, е сумата да нарасне до 400 млн. лева. Това е възможно, тъй като става въпрос за 7-годишен период. С тези средства се предвиждат инвестиции за закупуване на нови влакове”, уточни Московски.

Той каза още, че днес в Комисията по транспорта този проект ще бъде докладван и ще остане 1 месец за публично обсъждане, в случай, че се налагат корекции. „Трудното за изпълнение в този план е това, че трябва едновременно и паралелно да се правят доста неща. Този план представлява своеобразно една матрица, която има взаимозависимости между отделните структури и дружества”, допълни Ивайло Московски.
Според предварително огласените детайли от стратегията няма да има закриване на жп линии и поскъпване на билетите за влака през 2015 г. Нерентабилните участъци ще се дадат на концесия. При липса на кандидати ще се демонтират релсите.
Предвижда се още БДЖ „Товарни превози” да бъде продадено.
До 2020 г. ще бъдат съкратени 1200 души от железниците, но заплатите на останалите ще се вдигат средно с 4% всяка година. За нови влакове са заложени между 210 и 430 млн. лв.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.