На 27 април 2018 да почерпят

Украйна гарантира обучението на български език на сънародниците ни

Доналд Тръмп ще посети Великобритания на 13 юли

Обсебени ли са три цигулки и виолончело за 30 млн. долара? “Страдивариус” ,“Гуарнери”, „Джофредо Каппа” и “Гофрилер”, купени по времето на Людмила Живкова, над 30 г. са в едни и същи музиканти

Депутатите предложиха Музикалната къща на БНР да работи като самостоятелен културен институт Така за всеки продаден билет новата структура ще получава субсидия от Министерството на културата

Кметицата Иванчева към съучастниците си: Няма документ, докато не плати (обзор) Поставили сме предприемача на колене, допълва началничката на район „Младост”

“Отровени” жители на Дума разказаха в централата на ОЗХО за фалшивата химическа атака

Студио Х на „Армията“ Малцина от сегашния отбор ще запазят местата си, важно е кой ще ги запълни

828 нови медицински изделия влизат в болничната помощ 105 пациенти са минали през 4 лечебници за аортни клапи

Сенатът на САЩ одобри Майк Помпео за нов държавен секретар

По работа сме на второ място в ЕС Трудим се по 40,8 часа, а холандците по 30,3 часа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 27 април 2018

Общински съветници се обединиха заради глоба на Здравко Здравков Главният архитект бил викан в следствието и заради Иванчева

Според социологическите проучвания Ердоган ще спечели изборите в Турция

Писаха слаб 2,88 на държавата Комплексната оценка е най-ниска от седем години насам

Днес парламентът обсъжда бъдещето на БДЖ

Как да се запазят губещите линии на БДЖ и да се подобри състоянието на железницата? Новата стратегия за развитието на железопътния транспорт в България ще бъде разгледана от транспортната комисия към парламента днес. На обсъждането ще присъства и транспортният министър Ивайло Московски.

Закъсняхме с около един месец със стратегията за БДЖ, но в крайна сметка с колегите работихме усилено. Това каза той пред БНТ във връзка с БДЖ.

„Имаше дебат в Комисията по транспорт, където взехме единодушно решение да предоставим план за оздравяване, развитие и стратегия за развитие на железницата за следващите 7 години. Първо, имаме разработени няколко варианта в този план. Инвестициите за подвижен състав, които са около 210 млн. лева всъщност са екзистенц-минимумът, на който разчитаме”, заяви Московски. По думите му е нужно да се вземе решение от парламента, всъщност, за да се гарантират тези средства.

„Те и към днешна дата, разпределени по години, са под формата на капиталов трансфер и субсидия. Когато се гарантират с решение от парламента, това ще ни позволи да направим две неща. Първо, да гарантираме кредиторите в изплащане на съществуващите дългове. Второ, да успеем да подготвим процедури на нов подвижен състав”, посочи министърът на транспорта.

Той подчерта, че което и да било правителство след време ще може да разчита на тези средства. „Ако се вземе решение, оптимистичният вариант и който считаме, че е добре да се случи, е сумата да нарасне до 400 млн. лева. Това е възможно, тъй като става въпрос за 7-годишен период. С тези средства се предвиждат инвестиции за закупуване на нови влакове”, уточни Московски.

Той каза още, че днес в Комисията по транспорта този проект ще бъде докладван и ще остане 1 месец за публично обсъждане, в случай, че се налагат корекции. „Трудното за изпълнение в този план е това, че трябва едновременно и паралелно да се правят доста неща. Този план представлява своеобразно една матрица, която има взаимозависимости между отделните структури и дружества”, допълни Ивайло Московски.
Според предварително огласените детайли от стратегията няма да има закриване на жп линии и поскъпване на билетите за влака през 2015 г. Нерентабилните участъци ще се дадат на концесия. При липса на кандидати ще се демонтират релсите.
Предвижда се още БДЖ „Товарни превози” да бъде продадено.
До 2020 г. ще бъдат съкратени 1200 души от железниците, но заплатите на останалите ще се вдигат средно с 4% всяка година. За нови влакове са заложени между 210 и 430 млн. лв.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.