Нормативното убийство на зимния туризъм

На 17 януари 2019 да почерпят

Задигнаха колата на Хю Грант, актьорът моли крадците да му върнат само сценария

Правителството на Тереза Мей оцеля във вота недоверие

Две коли са се ударили челно в Пловдив, трима души са ранени

Убитата млада жена в „Банишора“ е бита, душена и ритана

Остават опашките пред лифта в Банско Кметът на зимния курорт Георги Икономов пред „Труд“: Законодателството трябва да се прецизира

Майк Пенс: САЩ ще се борят, за да гарантират поражението на „Ислямска държава“

Сергей Полунин изгонен от Парижката опера „Лошото момче на балета” обиди гейовете, жените и дебелите

Мъж е пострадал след удар в мантинела на пътя Пловдив – Карлово

25-годишна жена е убита в столичния квартал „Банишора“ По първоначални данни извършител е нейният приятел, който е опитал да се самоубие

Фокуси със сирене въртят търговци и производители Вдигат водното съдържание и сухото мляко в продукта

Дават две данъчни облекчения за деца с увреждания

Ердоган: Дейтънското споразумение трябва да се преразгледа, защото то „не решава бъдещето на Босна и Херцеговина“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 17 януари 2019

Днес парламентът обсъжда бъдещето на БДЖ

Как да се запазят губещите линии на БДЖ и да се подобри състоянието на железницата? Новата стратегия за развитието на железопътния транспорт в България ще бъде разгледана от транспортната комисия към парламента днес. На обсъждането ще присъства и транспортният министър Ивайло Московски.

Закъсняхме с около един месец със стратегията за БДЖ, но в крайна сметка с колегите работихме усилено. Това каза той пред БНТ във връзка с БДЖ.

„Имаше дебат в Комисията по транспорт, където взехме единодушно решение да предоставим план за оздравяване, развитие и стратегия за развитие на железницата за следващите 7 години. Първо, имаме разработени няколко варианта в този план. Инвестициите за подвижен състав, които са около 210 млн. лева всъщност са екзистенц-минимумът, на който разчитаме”, заяви Московски. По думите му е нужно да се вземе решение от парламента, всъщност, за да се гарантират тези средства.

„Те и към днешна дата, разпределени по години, са под формата на капиталов трансфер и субсидия. Когато се гарантират с решение от парламента, това ще ни позволи да направим две неща. Първо, да гарантираме кредиторите в изплащане на съществуващите дългове. Второ, да успеем да подготвим процедури на нов подвижен състав”, посочи министърът на транспорта.

Той подчерта, че което и да било правителство след време ще може да разчита на тези средства. „Ако се вземе решение, оптимистичният вариант и който считаме, че е добре да се случи, е сумата да нарасне до 400 млн. лева. Това е възможно, тъй като става въпрос за 7-годишен период. С тези средства се предвиждат инвестиции за закупуване на нови влакове”, уточни Московски.

Той каза още, че днес в Комисията по транспорта този проект ще бъде докладван и ще остане 1 месец за публично обсъждане, в случай, че се налагат корекции. „Трудното за изпълнение в този план е това, че трябва едновременно и паралелно да се правят доста неща. Този план представлява своеобразно една матрица, която има взаимозависимости между отделните структури и дружества”, допълни Ивайло Московски.
Според предварително огласените детайли от стратегията няма да има закриване на жп линии и поскъпване на билетите за влака през 2015 г. Нерентабилните участъци ще се дадат на концесия. При липса на кандидати ще се демонтират релсите.
Предвижда се още БДЖ „Товарни превози” да бъде продадено.
До 2020 г. ще бъдат съкратени 1200 души от железниците, но заплатите на останалите ще се вдигат средно с 4% всяка година. За нови влакове са заложени между 210 и 430 млн. лв.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.