Кметицата на Париж похвали малийски имигрант, спасил дете

Извънредно положение в щата Мериленд заради наводнения

Пентагонът: Военни кораби на САЩ законно провеждат операции в Южнокитйско море

Православните християни честват Свети дух

Изтеглете безплатното приложение “Европейски път – Монтана”

На 28 май 2018 да почерпят

Оливия, Рафаел, Ния и Виктория отиват на финал в “Гласът на България” Победителят ще бъде избран на 3 юни

Джон Траволта влезе в кожата на мафиотски бос В Кан беше за първи път със семейството си и се разкърши с рапъра 50cent

ГЕРБ печели изборите в Галиче

Лорис Кариус – Виновникът

Шествия на привърженици и противници на крайната десница в Германия

Участници от MasterChef демонстрираха умения пред над 120 гости

Китай предупреди САЩ да не нарушават териториалния му суверенитет

Зрителите решават кой отива на финала на „Гласът на България“

Колите на водород идват и у нас Още през 2019 година возилата на бъдещето ще бъдат достъпни

Китай & Перник искат магистрала „Струма“

Китайци и перничани искат да строят магистрала „Струма“. Консорциум между китайската държавна фирма „Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани” и пернишката “СК-13 Пътстрой” е подал оферта за 17-километровата отсечка между Благоевград и Крупник. Оферти за участъка има и от още 6 фирми, консорциуми и обединения. За първи път в търговете за пътно строителство у нас се състезават и китайци. Същото китайско-пернишко обединение подаде преди месец оферта и за третия лъч на метрото.

„Чайна“ е най-голямата китайска строителна компания, чиито обороти надвишават в пъти българския национален бюджет. Само за 2013 г. например тя има 313 млрд. долара оборот. Нейният интерес към обекти в България редовно се изтъква от българските политици след визити в Китай. Миналата година „Чайна“ прояви първоначален интерес към модернизацията на жп отсечката Русе – Варна. Но едва тази година реши да подаде оферта в обществена поръчка, свързана с инфраструктурата.

Прогнозната стойност за тази отсечка на „Струма“ е само 180 млн. лв., но за нея кандидатстват ред чужди фирми, между които 3 испански: „Обраскон Хуарте Лаин“, която подава самостоятелна оферта и “Сан Хосе” и “Ксонструктора Сан Хосе”, които влизат в консорциум с българската “Автомагистрали Черно море”. За същата процедура кандидатстват и всички по-големи български строителни фирми, но с обединени оферти. Между тях са ГБС, „Трейс“, ПСТ Холдинг и др. На по-ранен етап от процедурата бяха отстранени австрийската „Щрабаг“ и италианската „Серенисима Конструциони“, които в момента обжалват.

Испанската „Обраскон Хуарте Лаин“ кандидатства и за другия 23-километров участък от „Струма“ между Кресна и Сандански, който предзвиква силен интерес от български фирми плюс още едно чуждо участие – на френската „Ен Джи И Контрактинг“, обединена с „Пътища и мостове“ и „Трейс“.

Същите чужди кандидати плюс турски, чешки, испански, италиански и френски фирми, както и обединения между всички големи български фирми кандидатстват и за два участъка от магистрала „Хемус“ – от Ябланица до Угърчин и от Угърчин до разклона за Плевен. Финансирането за тези участъци още не е осигурено. Пари за тях ще има само ако най-тежката част от „Струма“ – през Кресненското дефиле, бъде изградена не като един голям тунел, а като поредица мостове, виадукти и малки тунели. Дали това ще стане, ще се знае тази есен.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.