Няколко души са ранени при стрелба в канадския град Торонто

Стабилно е състоянието на 10-годишното българче, простреляно в Италия

Жълт код за валежи днес

Чумаво време

На 23 юли 2018 да почерпят

Фентъзи мелодрама с лесбийки и върколаци Бразилски фестивален хит стана мейнстрийм сензация

Израел нанесе нови въздушни удари в Сирия

Публикувайте във фейсбук в сряда следобед

Златка се татуира за новия любим

Движението по магистрала „Тракия“ е затруднено заради пороен дъжд

Германската армия ще наема граждани от други страни в ЕС

Косово призова за разследване на твърдения, че Сърбия продава оръжия на терористи

Крадена вода ни продава „Михалково“ АД Въпреки доказаните нередности дружеството продължава своята дейност

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 23 юли 2018

Крадец обрал два апартамента в столичния квартал „Изток“

40% от 15 и 16-годишните ученици в България са неграмотни

40% от 15 и 16-годишните ученици в България са функционално неграмотни и трудно разбират смисъла на текста, който четат. Младежите трудно могат да приложат наученото в реални житейски ситуации. В Европа процентът е 20%, а стремежът е да спадне до 10% до 2020 година.

Няма ясна визия как ще променим тази реалност, а е очевидно, че сме на опашката на тази класация, коментира Евгения Пеева, изпълнителен директор на „Заедно в час“, пред БНР. Пеева представи инициативата „Образование в България 2030“.

По думите й, тя е различна с това, че за пръв път завява, че организации от различни сектори – публичен, бизнес, неправителствен, медиен – застават на една маса и определят обща визия за това как трябва да изглежда образованието за младите хора в България през 21-ви век.

Пеева си представя система, в която всяко дете, без значение от произхода и средата му, посещава училище, което му осигурява шанс да се реализира успешно в икономиката и обществото както на България, така и в световен мащаб. След 15 години голяма част от населението ще е в пенсионна възраст и все по-малка част ще е работоспособна. В същото време населението ще се представлява от различни етноси, каза тя.

Ако не променим отношението към различията в училище днес, то можем само да очакваме конфликти на по-високо ниво в обществото, убедена е Евгения Пеева. Според нея образователната система трябва да подготвя децата да са адаптивни, да общуват без проблем с различни култури, с хора от различни места, да са много предприемчиви и да не се спират пред това, че днес, може би, нямат достатъчно умения да се справят с някоя задача. Важно е да са готови да се учат през целия си живот, добави експертът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.