Чужденци разбиха сладкарница в София и откраднаха десерти Нарушителите сами признават вината си

Русенци на протест за чист въздух

Русия е готова да помогне за решаване на конфликта в Африн

Ученик помогна за залавянето на крадец, опитал да разбие къща

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 20 февруари 2018

Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

Санират, ако намерят още пари Довършват само сградите, където ремонтите са започнали

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Чуждите инвестиции в имоти паднаха с 83% Пред декември намалява върнатото финансиране на компаниите майки

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

Боянският клуб иска президентска република 22-ма професори създали клуба

Загинал кмет поръчал убийството на митничар

Бившият кмет на Съединение Евгени Маринчешки, загинал при мистериозна катастрофа на автомагистрала “Тракия” преди три години, е посочен като един от подбудителите на убийството на митничаря Георги Дребчев, съобщи “Марица”. Това става ясно от постановление на следствения отдел на Окръжната прокуратура в Пловдив отпреди няколко дни.

По време на разпитите свидетел е заявил, че Маринчешки е имал бизнес спорове с митничаря, което вероятно го мотивирало да предаде пари или плати за неговото ликвидиране. По данни на разследването за изпълнението на мократа поръчка са дадени 60 000 лева в торба. Част от парите са отишли при Божидар Атанасов, обвинен за пряк извършител на убийството.

Георги Дребчев, старши инспектор в отдел “Икономически режими” в митницата в Пловдив, бе застрелян с един куршум в гърба на 13 юни 1999 г. Килърът натиснал спусъка около 23.45 ч пред блок 131 в ЖР “Тракия”, когато мъжът се прибирал в дома си. Преди да влезе в дома си, митничарят оставил колата от другата страна на блока. Минал под тунела в междублоковото пространство, където го издебнал килърът. Съседите чули последните му викове “Убиха ме, убиха ме.” Две години преди разстрела Дребчев бил личен шофьор на шефа на пловдивската митница Димитър Толев. По-късно е назначен за инспектор.

“Надявам се след толкова години да има възмездие за смъртта на сина ми. Той не бе направил на никого нищо лошо. Всеки ден ходим на гробището, мъката ни няма край”, казва майка му Стоянка.

Смъртта на митничаря бе разплетена през септември миналата година, когато МВР обяви, че отваря “студените досиета” и тръгва по изстинали следи на убийства от края на 90-те години. Прокуратурата обвинява 49-годишния Божидар Атанасов за пряк извършител, Иван Шиеков (67 г.) за негов помагач, а за подбудител посочен Иван Карабелов /45/ от Съединение. Преди няколко седмици той бе пуснат под домашен арест. На разпитите Карабелов не е отрекъл, че Маринчешки е бил подбудител. Смята се, че по онова време той занесъл парите, за да бъде изпълнена поръчката. Така че неговото обвинение вече е прецизирано, пишат от прокуратурата. Той е подбудител и помагач заедно с Маринчешки.

Не е изключено и имената на други хора да изскочат в схемата, смятат запознати. Близките и приятелите на Маринчешки категорично отричат и не вярват да е замесен. Изкараха го от гроба, за да прикрият следи или защото няма кой да го защити, говорят хората. Когато е станал разстрелът, Маринчешки не е бил кмет, занимавал се е с бизнес в града. Дребчеви пък имали фурна и цех за обработка на кожи в Съединение.

Маринчешки катастрофира на 21 януари 2012 г. на път за погребение на свой близък в Габрово. Той пътувал с “Ауди А6”. Колата му се завъртяла на мокър участък край село Труд и се блъснал в мантинелата. Повече от 20 дни е в болница. Заради травми, счупвания и белодробна контузия почина на 3 февруари 2012 г. Като причина за катастрофата се посочи шофиране с несъобразена с метереологичните условия, но приятелите му не отричат и други версии.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.