На 27 април 2018 да почерпят

Украйна гарантира обучението на български език на сънародниците ни

Доналд Тръмп ще посети Великобритания на 13 юли

Обсебени ли са три цигулки и виолончело за 30 млн. долара? “Страдивариус” ,“Гуарнери”, „Джофредо Каппа” и “Гофрилер”, купени по времето на Людмила Живкова, над 30 г. са в едни и същи музиканти

Депутатите предложиха Музикалната къща на БНР да работи като самостоятелен културен институт Така за всеки продаден билет новата структура ще получава субсидия от Министерството на културата

Кметицата Иванчева към съучастниците си: Няма документ, докато не плати (обзор) Поставили сме предприемача на колене, допълва началничката на район „Младост”

“Отровени” жители на Дума разказаха в централата на ОЗХО за фалшивата химическа атака

Студио Х на „Армията“ Малцина от сегашния отбор ще запазят местата си, важно е кой ще ги запълни

828 нови медицински изделия влизат в болничната помощ 105 пациенти са минали през 4 лечебници за аортни клапи

Сенатът на САЩ одобри Майк Помпео за нов държавен секретар

По работа сме на второ място в ЕС Трудим се по 40,8 часа, а холандците по 30,3 часа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 27 април 2018

Общински съветници се обединиха заради глоба на Здравко Здравков Главният архитект бил викан в следствието и заради Иванчева

Според социологическите проучвания Ердоган ще спечели изборите в Турция

Писаха слаб 2,88 на държавата Комплексната оценка е най-ниска от седем години насам

Най-честите грешки при подбора на служители

Директорът на една компания трябвало спешно да назначи специалист на ключова позиция. Отчаян от огромната купчина CV-та, повикал мениджъра по човешките ресурси на помощ. С влизането в кабинета той хванал половината автобиографии и без да се церемони, ги хвърлил в коша.

– Какво правиш? – изумено попитал директорът.

– На нас каръци не ни трябват, шефе, успокоил го мениджърът.

Дали има компании, които практикуват подобни методи, само може да гадаем. Със сигурност обаче подборът на подходящите служители е сред най-важните и трудни задачи за всеки бизнес. Проучвания в САЩ показват, че компаниите всяка година губят милиони долари заради неправилния избор на кадри. У нас със сигурност щетите са много по-малки. Но вероятно на мнозина мениджъри им се е случвало да изразходват много повече от първоначално планираното време за обучение, защото се е оказало, че наетият колега има съществени пропуски в подготовката си. Или още по-лошо – по една или друга причина новоназначеният скоро напуска и компанията трябва да стартира продължителния и скъп процес на подбора отначало.

Намирането на изпълнители за свободните длъжности винаги е спешна задача. Често обаче бързането и липсата на време за проучване на кандидатите и реалистична преценка на техните качества изиграва лоша шега. Можете да избегнете тази грешка, като съставите реалистичен план. Мнението на специалистите е, че за всички стъпки ви трябват най-малко 6 седмици.

Не знаете какво искате

Винаги е трудно да намериш нещо, ако не знаеш точно какво търсиш. Понякога, когато пуснат обява за работа, мениджърите имат само обща представа с какво ще се занимава потенциалният служител, но не са наясно какви специфични умения трябва да притежава. Ще избегнете тази грешка, ако анализирате факторите, които биха направили един кандидат успешен – образование, професионален опит, умения, личностни качества, и ги подредите по важност. Задължително е да подготвите задълбочена длъжностна характеристика. В действителност процесът отнема време, но е по-добре от това да стреляте в тъмното и да изберете неподходящ човек.

Разчитате на доброто чувство

Интуицията играе важна роля, но приказки от типа „изглеждате умен човек, сигурен съм, че ще се справите” просто не са сериозни и нямат никакво място при подбора на служители. Въпреки това немалко мениджъри правят избора си, като се уповават на доброто си чувство или лични симпатии. Много по-надеждно е да разработите тестове или примерни работни задачи, които ще ви дадат обективна оценка какво може кандидатът в действителност.

Опитайте да разработите обективни стандарти за измерване на способностите. Определете значимите фактори, показващи разликата между ефективните работници, и тези, които не се справят. Понякога, когато назначават нов човек, мениджърите търсят копие на най-добрия си служител. За съжаление това е невъзможно. Много по-добра тактика е да се съсредоточите върху характеристиките, които водят до успех и да се опитате да откриете кои кандидати притежават най-голяма част от тях.

Други ръководители обичат да търсят себе си в потенциалните служители. Това също не е добра тактика. Всяка компания се нуждае от различен тип изпълнители. Едва ли някой треньор ще пусне в игра 11 централни нападатели дори и в най-аматьорската футболна лига. Опитайте се да се водите от принципа, че търсите не човекът, който ви харесва, а този, който ще пасне на компанията и ще приеме нейните ценности и култура.

Не се предоверявайте и на информацията в професионалната автобиография на кандидатите. Ако се съмнявате за някой факт, не е необходимо да купувате детектор на лъжата, макар че вече има подобни практики. На първо време е достатъчно да проверите информацията в интернет или да се обадите на бивш работодател.

Говорите много, слушате малко

Има мениджъри, които на интервю за работа се държат все едно представят компанията пред потенциален инвеститор. Естествено, важно е да обясните с какво се занимавате, но от много по-съществено значение е да чуете какво има да ви кажат кандидатите. Специалистите казват, че ако говорите през повече от 20% от времето, вие не правите интервю, за да прецените потенциалните служители, а се опитвате да продадете работата. Не това е целта ви.

Прекалената бъбривост е и знак, че не сте достатъчно подготвени с фокусирани въпроси за оценка на кандидата. При отговорите трябва да търсите информацията дали човекът може да се справи с работата и дали е мотивиран да го направи във вашата компания. Така че оставете минутките за реклама на заден план.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.