Служители на СДВР задържаха 34-годишен крадец на велосипед На многократно осъждания за кражби Ц.С. е наложена 72-часова мярка за неотклонение

Пиян 17-годишен младеж открадна камион

Земетресения със сила над 4 по Рихтер край гръцките острови Закинтос и Крит

Кметът на старата столица и посланикът на Англия обсъдиха АМ Велко Търново-Русе

Дуа Липа и Стормзи взеха по два приза БРИТ

Възрастен мъж е намерен убит в столичния квартал “Люлин” Задържани са дъщеря му и съпругът й

Цвета Караянчева: Дали БСП няма да поискат и диктатура на пролетариата

Днес времето ще бъде облачно, ще има превалявания от дъжд

Депутати пред “Труд”: Конфликт на интереси прозира в скандала с НЗОК

Българин спечелил милиони от Spotify – чрез законна измама

Александър Вучич: Сърбия върви по европейския път, но ще продължи да изгражда добри отношения с Русия

Жители на Брегово протестират срещу преминаването на камиони с опасен товар

Стачка в “Ер Франс”, отменени са половината полети на далечни разстояния

44 души загинаха, след като автобус падна в 200-метрова пропаст в Перу

Над 20 са последващите трусове след земетресението в Пловдивско Усетено е най-много в Пловдив, Първомай и Пазарджик, но също в София и Благоевград

Стоян Братоев: Софийското метро е на европейско ниво, трябва да се гордеем с него

Интервю с инж. Братоев, директор на „Метрополитен“ ЕАД:

– Инж. Братоев, вече беше открито първото разширение на метрото за 2015 г. Какво още се очаква до края на годината?

Метрото в София е най-големият инфраструктурен обект в столицата. За 2015 г. разделяме етапите на разширение на три: удължаването на Линия 1 – от Младост 1 през кв. Дружба до летището и от Младост 1 до Бизнес парка, както и изграждането на Линия 2 – от ж.к. Обеля през ж.к. Надежда и от центъра до кв. Лозенец. Стойността на завършените през 2015 г. участъци от Етап 3 на проекта до Бизнес парка и до летището възлиза на 94 млн.евро еврофинансиране, като общата им стойност с местното съфинансиране е 119 млн.евро.

– Напоследък все повече се говори освен за техническото изпълнение на метрото, така и за архитектурния му аспект. Каква е връзката между двете?

Въпреки, че метрото е транспортно съоръжение, архитектурата на метростанциите, макар да представлява под 2% от метрото, е тази запомняща се част, с която се свързва съответният участък, линия и метрополитен като цяло. Мнението на редица ръководители и специалисти от други метрополитени, е че нашето метро е на изключително високо ниво, както по отношение на монтираното оборудване и изпълнението на строителните работи, така и във връзка с архитектурното оформление на метростанциите. За съжаление при пускането на последния участък до летището беше подценена професионално свършената работа на обекта. Важно е да отбележа, че заради обилните дъждове, взехме решение част от вертикалната планировка с озеленяването и други довършителни работи извън метрото да се изпълнят при подходящи атмосферни условия. По подобен начин, но без никакви критични коментари, подходиха и колегите от метрополитена в Прага. През април те пуснаха новия си участък с 4 метростанции и също поради неподходящите метеорологични условия отложиха работата по околните пространства за месец май.

За изграждането на този участък са вложени трудът, уменията и професионализмът на проектанти, надзорници и строители. По него са работили 3 обединения от 8 специализирани фирми с 28 подизпълнители и над 30 доставчици от различни градове на страната. В пиковите моменти в прякото строителство са били ангажирани над 800 работници, а общият брой на всички ангажирани възлиза на 3000.

– Как бихте оценили нивото на Софийския метрополитен в сравнение с другите държави от Източна Европа?

В други източноевропейски столици – Будапеща, Варшава и Прага, изградените разширения по подобни оперативни програми са от 6 до 7,4 км. Размерът на инвестициите за изграждане на техните по-къси участъци е значително по-голям от този за нашите 21 км. метро. Тази икономия идва благодарение на значителни разлики в цените на труда и на материалите, добрата подготовка на проектите, оптималните технически решения и ефективното управление на строителството. Знаково в развитието на един метрополитен е връзката с централните ж.п. гари и летищата. Връзката на столичното метро с централната ж.п. гара се осъществи с пуснатата в експлоатация втора линия на метрото през 2012 г. Благодарение на значителното разширение на метрото в София през програмния период 2007-2013 г. успяхме да реализираме връзката с летището и втора връзка с националната ж.п. мрежа на метростанция “Искърско шосе”. Двете действащи линии на нашето метро, а и предвидената трета, минават по направление на основните пътнически потоци на града с пътникопоток между 20 и 30 хил. души. Така че смело мога да кажа, че софийското метро е изцяло на европейско ниво и е нещо, с което наистина можем да се гордеем.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете