На 19 август 2018 да почерпят

Уникална драма в дебюта на Кристиано Роналдо за „Юве“!

Да те цакат с виртуална бира Най-странните приложения за смартфон с милиони потребители

САЩ готвят санкции за фирмите, които участват в „Северен поток-2“

Петрова нива събра хиляди родолюбци

Маримуртра – балкон, надвесен над морето На 50 години създателят на легендарната ботаническа градина напуска бизнеса и се отдава на хобито си

Владимир Путин: Енергетиката е един от приоритетите в сътрудничеството между Русия и Германия

Руби Роуз ще играе супергероиня лесбийка Тя е секси и обича да се татуира

Прокуратурата се зае със смъртта на родилката в Сливен

На 3 септември стачка ще блокира фериботи и кораби в Гърция

Валя Брадшоу – от модните корици в София до Мериленд Вярвам в магията на усмивката и в това, че хората може да стават по-добри, казва моделът, фотограф и дизайнер

Тежък старт за Йоканович и „Фулъм“ във Висшата лига

Доналд Тръмп е уволнил свързаните с разследването на руската намеса в САЩ

Спасители извадиха тялото на 42-а жертва под рухналия мост в италианския град Генуа

120 000 евро отнесе грък за изхвърлени кученца в контейнер за боклук

Царското решение е само пожелателно, но било променено на сайта на Синода

Решението на Светия синод Симеон Сакскобургготски да бъде споменаван като български цар при богослуженията на големи християнски празници е имало само пожелателен характер, но е било променено при публикуването му на сайта на българската патриаршия. Това се разбира от съобщение на русенския митрополит Наум във фейсбук.

Митрополитът казва, че прави уточнението заради множество запитвания на клирици и миряни.

„Св. Синод в заседанието си от 29.04.2015 г. е взел решение, че дава благословение при извършването на обществени и частни богослужения във всички църкви и манастири в диоцеза на Българската православна църква да се споменава името на Негово Величество Симеон ІІ, цар на българите. Така формулирано и прието от Св. Синод, решението има пожелателен характер и би следвало да се практикува по усмотрение“, пише митрополит Наум.

Формулировката „дава благословение“ обаче не присъства в официалното съобщение на Светия синод. От публикуваното на сайта му решение изглежда, че то има задължителен характер.

Сайтът „Двери“ писа, че първоначалното решение на митрополитите е било свалено от сайта и впоследствие там е качен текст без думите „дава благословение“, като мотивите за поправката не са известни. Сайтът показа и скрийншот на старото съобщение на Светия синод.

Междувременно днес в. „Стандарт“ цитира викария на Врачанската митрополия епископ Киприян, който казва, че няма писмено нареждане от Синода по случая. „Без него не можем да променяме реда на богослуженията си. Освен това ще изчакаме окончателното приемане на документа по въпроса, което може да стане едва на следващото заседание на синода през юни тази година“, обяснява той.

Все още не е известно колко от митрополитите ще подкрепят окончателното решение за това Симеон да бъде наричан цар на българите в литургиите, каквото е предложението на пловдивския владика Николай. Обществото вече реагира остро на предложението и се появиха тълкувания, че така църквата ще покаже незачитане към държавата, а вярващите ще бъдат разделени на монархисти и републиканци.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.