На 19 декември 2018 да почерпят

Световната банка одобрила кредитни гаранции от 750 млн. долара за Украйна

Белгийският премиер подаде оставка

Българските полярници пристигнаха на Антарктида

Централна роля в света иска Китай Никой не може да ни диктува какво да правим, отсече Си Цзинпин

Ники Хейли загатна какъв ще е американският план за мир в Близкия изток

Американски съдия разкритикува бившия съветник на Тръмп Майкъл Флин

ЕС призова Сърбия към конструктивен диалог с Косово

Евтина земя дават на млади фермери Целта е стопаните под 40 години да останат на село

Премиера на филм за дядо Добри в НДК

Христо Стоичков към фенове: Трудете се и не се предавайте! Стотици варненци извиха опашка за автограф от Камата

Чуждите инвестиции намаляха с 21% Задгранични компании продават бизнеса си в България

Искат Ценко Чоков обратно в ареста (обзор) Имал разрешение да отиде на зъболекар

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 декември 2018

Посланиците от ЕС поздравиха Лиляна Павлова за отличната работа в Триото Естония – България – Австрия

Сано Ичиро разследва последния си и най-опасен случай

Издателство „Труд” за последен път ще зарадва почитателите на „Японски загадки”. Лора Джо Роуланд представя пред читателите последния роман от поредицата – „Айрис”. Както и в другите книги, така и тук главният герой Сано Ичиро трябва да разреши неразрешим на пръв поглед случай. Действието се развива в Едо, Япония в началото на XVIII в., а разказът е толкова вълнуващ и увлекателен, че спокойно можете да прочетете книгата на един дъх. Сигурни сме, че феновете на поредицата са очаквали заглавието с интерес. Тези, които не са запознати с „Японски загадки” все още имат възможност да си ги набавят.

Сано Ичиро разследва последния си и най-опасен случай.
За всички фенове на Лора Джо Роуланд това навярно предизвиква смесени, сладко-горчиви емоции. След повече от 20 години и 17 книги „Айрис” поставя край на поредицата „Японски загадки”, ситуирана във феодална Япония.
„Всички тези герои са като част от моето семейство и раздялата с тях ми причинява голяма болка”, казва Роуланд. „Но аз съм толкова щастлива, колкото и тъжна, защото това е правилно решение. При такива дълги поредици последните книги никога не могат да бъдат толкова оригинални и интересни, колкото първите. Някои от последните заглавия са по-добри от първите от художествена и майсторска гледна точка, но творческият ми заряд е намалял през годините.”
Това не означава, че читателите не трябва да очакват триумфално заключение, все пак. В „Айрис” Сано Ичиро е възстановен до ранга на главен следовател, за да открие човека, намушкал шогуна с ветрило, изработено от рисувана коприна и остри железни ребра. Ако той не успее да открие убиеца, семейството му и собствения му живот ще бъдат застрашени.
„Сано и отколешния му враг Янагисава сключват дяволска сделка”, разказва Роуланд, признавайки, че този роман е един от любимите й и то не само защото поставя края на поредицата, а поради факта, че е кулминация на всичко, което е научила за майсторството на писането.
„Когато написах първата книга („Шинджу”, публикувана през 1994 г.), аз все още се учех как да използвам елементите на криминалния роман и някои основни неща при „загадките” ми се изплъзнаха.”, припомня тя. „Забравих, че поредицата се нуждае както от детектив, така и от някои постоянни герои. В следващите книги дадох на Сано шеф, помощник, враг, жена и две деца, всеки, от които има важна роля в по-нататъшните истории. Едно от предизвикателствата да пишеш поредица е това, че главният герой трябва да се променя и развива през цялото време, както е в истинския живот. Това се случи и със Сано, макар да не го бях планирала, когато го създавах.”
Всъщност Роуланд не започва кариерата си като писател. Първоначално тя се развива в областта на науката. Работи като химик, микробиолог и санитарен инспектор. Дори започва работа като висококвалифициран инженер в НАСА, в отдела, в който е конструиран резервоара за гориво за космическите совалки.
„Аз така и не разбрах каква искам да стана, докато не станах на трийсет”, казва Роуланд. „Занимавах се с научна дейност много години, защото работата беше добре платена и имах възможност да се отдавам на творчество, като странична дейност. И макар писането да не е лесна работа, на мен ми се отдаваше много повече от другите видове творчески занимания.”
Въпреки, че издателската индустрия е динамична и непрекъснато се развива, Роуланд разбира още в самото начало, че за да остави следа (диря) сред криминалните романи, трябва да напише нещо наистина специално.
Нейният баща бил голям фен на криминалните загадки. Той обожавал Агата Кристи, Ърл Стенли Гарднър, Мики Спилейн, Рос Макдонад и други велики класици на детективски романи. Роуланд започва да чете Нанси Дрю, а след това продължава с всички любими автори на баща си, както и с тези, които открива по рафтовете на семейната библиотека.
„Избрах действието да се развива в Япония, защото се интересувам от страната още от колежанските си години, когато учех история на Азия и изкуства.”, казва Лора. „Освен това исках да напиша криминален роман, който да включва целия набор от азиатски герои. Искаше ми се да има повече книги за азиатци и разбрах, че един от начините това да се случи е като сама напиша такива.”
Очевидно това рисковано начинание се увенчава с успех. „Айрис” е осемнайсетата книга от поредицата „Японски загадки”. Въпреки че с това заглавие се слага нейния край, тя още дълго време ще е остане събитие сред феновете на загадки.
Макар Лора Джо Руоланд да спира историите за детектива самурай, тя не се отказва от писането. Вече работи усилено по новия си проект – исторически трилър, ситуиран във Викторианска Англия.

„Айрис”, 464 с., цена: 12.99 лв.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.