На 26 май 2018 да почерпят

Плътско познание с Джилиън Андерсън

НАСА ще строи завод за ракети на Луната

Макрон пред Путин: Дълбоко вярвам, че историята и съдбата на Русия са в Европа

Матю Нимиц: Няма окончателно решение по спора за името на Македония

Кучето Ричи, което откри хероин за 12 млн. лв. Пратката пътувала от Турция за Белгия в ТИР, натоварен с чували теракол

И Зоран Заев беше при папа Франциск (ВИДЕО)

Рахой няма да свиква предсрочни парламентарни избори в Испания

Българин откупи картина за милиони и я върна у нас

25 лева за ден плаж в Гърция Копърки подбиват цените, возят без документи

Китай: От търговска война със САЩ няма да има печеливши

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 26 май 2018

Съдът остави в ареста шефа на КАТ-Благоевград, другият излезе срещу 7000 лева

Нинова в Галиче: Дайте пример на цяла България – изгонете мутрите от властта!

За втора вечер абитуриентите в Благоевград показаха стил и красота на червения килим

Явор Гърдев и НДК чупят клишета с “Квартет – опасни връзки след края на света”

Режисьорът Явор Гърдев повдигна завесата около грандиозния проект “Квартет – опасни връзки след края на света”, чиято премиера ще бъде на 12 май в зала 1 на Националния дворец на културата (НДК).

Най-смелият театрален проект в историята – така определят специалистите “Квартет – опасни връзки след края на света” по Хайнер Мюлер. Спектакълът – филм съчетава за първи път кино и театър по уникален начин като дава заявка и за големите световни сцени.

“Безспорно това е едно от най-големите културни събития на годината. “Това е един необикновен и смел проект за Двореца, чието ново ръководство започна със замах продуцираща дейност, застана зад идеята, повярва в нея и ни предостави възможността да създадем проект, който е извън рамките на конвенционалния театър”, заяви Явор Гърдев по време на демонстрация за медиите днес.
“Това е проект, който се опитва да обедини три вида подход – театрален, филмов и третият, включващ необичайна технология в реално време – motion capture. Тя предоставя възможност да се играят персонажи, които са в 3D виртуална среда от актьори, които играят в пространство, което бива снимано от десет инфрачервени камери”, обясни Гърдев и допълни, че “предизвикателствата са няколко, а най-голямото от тях е, че това е технология, която се използва в киното и по никакъв начин не е предназначена за театъра. Чрез нея актьорите влизат в специални костюми, движенията им се сканират, което после придава изключителен реализъм на анимационни и компютърно генерирани образи.

“Костюмите на актьорите са снабдени с датчици, които засичат всяко едно тяхно движение и дават сигнал на камерите в инфрачервената зона около площадката, на която се развива действието. Това дава възможност виртуални персонажи, които са създадени в 3D среда, да бъдат слагани върху актьорите и да бъдат прожектирани в реално време на екрана”, даде подробности Гърдев.

Именно по този начин се постига нещо много важно за тази пиеса – размяната на персонажите и размяна на половете по време на игра – похват, който позволява пълно разгръщане на текста на Хайнер Мюлер.

“Това е и една от големите клопки и предизвикателства на този текст – персонажите разменят своите роли и играят трети лица, а след това се връщат в собствената си кожа. В този случай, това решение обезпечава една друга възможност, а именно да се направи една киноразкадровка, в необикновена среда”, категоричен бе той.

Всичко се случва в реално време – няма нито една секунда, която е записана. Снима се с конвенционалните камери, които са разположени върху кранове и една камера над площадката. Една част от представлението се снима по конвенционален начин, като на кино. Това е първата степен на превъплъщение. След което, това снимане излиза от употреба и се влиза в motion tracking, което е съвсем друг подход, при който актьорите движат свои дигитални двойници (аватари).

Аватарите са изработени специално за целта на представлениeто, а дизайнът на персонажите в 2D е направен от известния художник Владимир Тодоров. Сценографията и костюмите в реална среда пък са дело на Огняна Серафимова.

“Текстът на Хайнер Мюлер е уникален и изригващ, наситен с много страст, към който аз съм много пристрастен”, не скри Гърдев. Той посочи, че репетирането и подготовката за спектакъла са отнели два месеца. Главните действащи лица – Снежина Петрова и Захари Бахаров също застанаха пред медиите и подчертаха спецификата на актьорската игра при подобен род представления.

“Доста време ни отнемат репетициите, казват, че навън вече е лято, но никой от нас не е разбрал това”, пошегува се с журналистите Захари Бахаров.

“Важно е да се дистанцираме от прожектирането на образите отзад, защото има риск да се получат гафове”, подчерта актьорския риск Петрова. Тя сподели, че вече е свикнала и с множеството камери, обграждащи сцената, каквато е и целта за успешен резултат накрая.

И двамата актьори споделиха, че е удоволствие да се работи с подобен екип от професионалисти, които са наясно с всеки един малък детайл, а и създават комфорт за успешното протичане на работния процес.

Билетите за “Квартет – ?о?пасни връзки след края на света” са в продажба на касата на НДК, а цените им са от 20 до 50 лв. Спектакълът е забранен за зрители под 16-годишна възраст.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.