Хаджи Ламбрин събра историята на Варна Юбилеен календар с уникални фотоси от морето пътува по света за Коледа

Весела Чернева: Косово ще загуби повече от противопоставянето със Сърбия

Холандия купува 15 нови изтребителя Ф-15

Училище санкционира деца за фалшиви бележки, родителите съдят ръководството

Ципрас: За Гърция и Македония няма връщане назад

Борисов получи послание от Доналд Тръмп То беше предадено на премиера от зам.-държавния секретар на САЩ Джон Съливан

Министър Кралев проведе работна среща с президента на Международната тенис федерация

Румен Петков пред посланика на Сърбия: Решението за изграждане на косовска армия е опасно за региона

Училище към родителите: Ако не вземете децата си до 18 ч., търсете ги в районното

Празник на вината, ракиите и мезетата във Враца

Учредяват нова циганска партия Ще се казва „Европейска народна партия – България”

В Киев започва Обединителния събор за учредяване на Украинската православна църква

Бившият изп. директор на БДЖ: Никога не съм пращал доклад в ДАНС Има известна криза в „Пътнически превози” заради наличния ресурс и амбициозния график, призна Владимир Владимиров

Общинари от ВМРО в София се включват в кампания за деца с дислексия

Банско открива сезона с отборно състезание и уникални награди Зимните приключения започват на Бъндеришка поляна с концерт на Гери Никол

Явор Гърдев и НДК чупят клишета с “Квартет – опасни връзки след края на света”

Режисьорът Явор Гърдев повдигна завесата около грандиозния проект “Квартет – опасни връзки след края на света”, чиято премиера ще бъде на 12 май в зала 1 на Националния дворец на културата (НДК).

Най-смелият театрален проект в историята – така определят специалистите “Квартет – опасни връзки след края на света” по Хайнер Мюлер. Спектакълът – филм съчетава за първи път кино и театър по уникален начин като дава заявка и за големите световни сцени.

“Безспорно това е едно от най-големите културни събития на годината. “Това е един необикновен и смел проект за Двореца, чието ново ръководство започна със замах продуцираща дейност, застана зад идеята, повярва в нея и ни предостави възможността да създадем проект, който е извън рамките на конвенционалния театър”, заяви Явор Гърдев по време на демонстрация за медиите днес.
“Това е проект, който се опитва да обедини три вида подход – театрален, филмов и третият, включващ необичайна технология в реално време – motion capture. Тя предоставя възможност да се играят персонажи, които са в 3D виртуална среда от актьори, които играят в пространство, което бива снимано от десет инфрачервени камери”, обясни Гърдев и допълни, че “предизвикателствата са няколко, а най-голямото от тях е, че това е технология, която се използва в киното и по никакъв начин не е предназначена за театъра. Чрез нея актьорите влизат в специални костюми, движенията им се сканират, което после придава изключителен реализъм на анимационни и компютърно генерирани образи.

“Костюмите на актьорите са снабдени с датчици, които засичат всяко едно тяхно движение и дават сигнал на камерите в инфрачервената зона около площадката, на която се развива действието. Това дава възможност виртуални персонажи, които са създадени в 3D среда, да бъдат слагани върху актьорите и да бъдат прожектирани в реално време на екрана”, даде подробности Гърдев.

Именно по този начин се постига нещо много важно за тази пиеса – размяната на персонажите и размяна на половете по време на игра – похват, който позволява пълно разгръщане на текста на Хайнер Мюлер.

“Това е и една от големите клопки и предизвикателства на този текст – персонажите разменят своите роли и играят трети лица, а след това се връщат в собствената си кожа. В този случай, това решение обезпечава една друга възможност, а именно да се направи една киноразкадровка, в необикновена среда”, категоричен бе той.

Всичко се случва в реално време – няма нито една секунда, която е записана. Снима се с конвенционалните камери, които са разположени върху кранове и една камера над площадката. Една част от представлението се снима по конвенционален начин, като на кино. Това е първата степен на превъплъщение. След което, това снимане излиза от употреба и се влиза в motion tracking, което е съвсем друг подход, при който актьорите движат свои дигитални двойници (аватари).

Аватарите са изработени специално за целта на представлениeто, а дизайнът на персонажите в 2D е направен от известния художник Владимир Тодоров. Сценографията и костюмите в реална среда пък са дело на Огняна Серафимова.

“Текстът на Хайнер Мюлер е уникален и изригващ, наситен с много страст, към който аз съм много пристрастен”, не скри Гърдев. Той посочи, че репетирането и подготовката за спектакъла са отнели два месеца. Главните действащи лица – Снежина Петрова и Захари Бахаров също застанаха пред медиите и подчертаха спецификата на актьорската игра при подобен род представления.

“Доста време ни отнемат репетициите, казват, че навън вече е лято, но никой от нас не е разбрал това”, пошегува се с журналистите Захари Бахаров.

“Важно е да се дистанцираме от прожектирането на образите отзад, защото има риск да се получат гафове”, подчерта актьорския риск Петрова. Тя сподели, че вече е свикнала и с множеството камери, обграждащи сцената, каквато е и целта за успешен резултат накрая.

И двамата актьори споделиха, че е удоволствие да се работи с подобен екип от професионалисти, които са наясно с всеки един малък детайл, а и създават комфорт за успешното протичане на работния процес.

Билетите за “Квартет – ?о?пасни връзки след края на света” са в продажба на касата на НДК, а цените им са от 20 до 50 лв. Спектакълът е забранен за зрители под 16-годишна възраст.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.