В Южна Корея пристигна севернокорейска делегация на високо равнище

Мексиканският президент отлага визитата си в САЩ заради напрегнат телефонен разговор с Тръмп

Макрон и Меркел ще разговарят с Путин за прекратяването на огъня в Сирия

Над 120 снегорина обработват настилките в София

Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

За 6 години: Самоуправляващите се коли на Гугъл са участвали в 11 леки катастрофи без ранени

За шестте години откакто е започнала разработката им, самоуправляващите се автомобили на “Гугъл” са участвали в общо 11 леки катастрофи. Нито една от тях не е по вина на автономните коли, съобщава компанията пред Асошиейтед прес.

“Инцидентите са причинили леки щети по автомобилите, няма нито един ранен”, коментира ръководителят на проекта Крис Ърмсън. За този период автомобилите са изминали общо 2.7 млн. километра, като близо 1.6 млн. км от тях са в режим на самостоятелно управление.

“За нито един инцидент не е бил виновен самоуправляващ се автомобил”, допълва Ърмсън. Той казва още, че и катастрофата с кола на Delphi Automotive, който е един от доставчиците на части на Google за проекта, също не е била по вина на умния автомобил.

Досега интернет гигантът не коментираше такива подробности. Американският щат Калифорния обаче въведе законово изискване инцидентите с автономни коли да се съобщават на властите, което провокира медиен интерес и множество спекулации, след като Google обяви, че от септември 2014 г. досега е имало три катастрофи.

Основната критика срещу интернет гиганта е липсата на прозрачност за крайната цел на проекта. Според един от директорите на американската неправителствена организация за защита на потребителите Consumer Watchdog Google иска да направи автомобил без педали и волан. “Това ще попречи на хората да получат контрол над колата в случай на необходимост и затова е много важно подробностите около инцидентите да са публични, за да знаят хората какво се случва”, коментира Джон Симпсън.

Общо 48 самоуправляващи автомобила на седем компании са регистрирани и с разрешение да се движат по пътищата на Калифорния. 23 от тях са на “Гугъл”. След призивите на Consumer Watchdog Ърмсън даде и малко повече подробности за катастрофите.

Осем от 11-те инцидента са се случили в града. Умните коли са били ударени отзад седем пъти. Останалите инциденти са странични удари заради неспазване на предимство или знак “стоп”.

В публикация за изданието Backchannel Ърмсън споделя, че “ако прекараш достатъчно дълго време на пътя, инцидентите са неизбежни без значение дали си в нормална кола или самоуправляваща се”. Той допълва, че катастрофите са дали много ценна информация на Google, а тестовете са дали и по-добра представа на компанията как шофират хората, включително и “глупавите неща, които правят, осъзнавайки, че са изпуснали къде да завият”. Всичко това се използва за подобряване на възможностите на умните автомобили, които да могат да реагират на тези непредвидими ситуации.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.