На 15 август 2018 да почерпят

Не е било възможно да се предвиди срутването на моста в Генуа

Христо Иванов заложил „бомбата“ в Търговския регистър Бившият правосъден министър оставил стратегическото звено без резервен център

Екопроблеми в Рила няма, те са на плажната ивица по Черноморието

200 хил. коли остават без „Гражданска“ От събота шофьорите трябва да сключат нова полица

Тереза Мей: Заплахата от тероризъм във Великобритания остава много висока

Гуардиола с часовник за 170 000 евро

Български тираджия оцелял по чудо в Генуа Жертвите на срутването вече са 35

Обжалваме, ако ни скъсат на шофьорски изпит Комисия отменя решението на изпитващия, ако установи нередности

Влизаме в топ 10 по ръст на БВП Инвестициите се увеличиха с 4,4%

МВР строи Дворец на паспорта за 370 млн. лв. Обявяват утре обществена поръчка за нова система за лични документи

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 15 август 2018

От последните минути: Освобождават двамата гръцки военни от затвора в Одрин

39 общини взимат до 20 млн. лв. 200 фирми получават до 1 млн. евро

Мотор с фалос се заби в автомобил

За 6 години: Самоуправляващите се коли на Гугъл са участвали в 11 леки катастрофи без ранени

За шестте години откакто е започнала разработката им, самоуправляващите се автомобили на „Гугъл“ са участвали в общо 11 леки катастрофи. Нито една от тях не е по вина на автономните коли, съобщава компанията пред Асошиейтед прес.

„Инцидентите са причинили леки щети по автомобилите, няма нито един ранен“, коментира ръководителят на проекта Крис Ърмсън. За този период автомобилите са изминали общо 2.7 млн. километра, като близо 1.6 млн. км от тях са в режим на самостоятелно управление.

„За нито един инцидент не е бил виновен самоуправляващ се автомобил“, допълва Ърмсън. Той казва още, че и катастрофата с кола на Delphi Automotive, който е един от доставчиците на части на Google за проекта, също не е била по вина на умния автомобил.

Досега интернет гигантът не коментираше такива подробности. Американският щат Калифорния обаче въведе законово изискване инцидентите с автономни коли да се съобщават на властите, което провокира медиен интерес и множество спекулации, след като Google обяви, че от септември 2014 г. досега е имало три катастрофи.

Основната критика срещу интернет гиганта е липсата на прозрачност за крайната цел на проекта. Според един от директорите на американската неправителствена организация за защита на потребителите Consumer Watchdog Google иска да направи автомобил без педали и волан. „Това ще попречи на хората да получат контрол над колата в случай на необходимост и затова е много важно подробностите около инцидентите да са публични, за да знаят хората какво се случва“, коментира Джон Симпсън.

Общо 48 самоуправляващи автомобила на седем компании са регистрирани и с разрешение да се движат по пътищата на Калифорния. 23 от тях са на „Гугъл“. След призивите на Consumer Watchdog Ърмсън даде и малко повече подробности за катастрофите.

Осем от 11-те инцидента са се случили в града. Умните коли са били ударени отзад седем пъти. Останалите инциденти са странични удари заради неспазване на предимство или знак „стоп“.

В публикация за изданието Backchannel Ърмсън споделя, че „ако прекараш достатъчно дълго време на пътя, инцидентите са неизбежни без значение дали си в нормална кола или самоуправляваща се“. Той допълва, че катастрофите са дали много ценна информация на Google, а тестовете са дали и по-добра представа на компанията как шофират хората, включително и „глупавите неща, които правят, осъзнавайки, че са изпуснали къде да завият“. Всичко това се използва за подобряване на възможностите на умните автомобили, които да могат да реагират на тези непредвидими ситуации.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.