БСП внесе вота на недоверие към кабинета “Борисов 3”

Съдят земеделка, опитала да точи европари с „виртуални“ зайци

Намериха труп на пребита до смърт жена и мъжът й обесен

Освободиха предсрочно проф. Камен Плочев като шеф на НЗОК

Хванаха 296 пияни и 91 дрогирани шофьори в акция на TISPOL

Прекратяват служебно регистрацията на новозакупен автомобил, който не е пререгистриран КАТ вече има автоматичен софтуер и връзка със системата на Нотариалната камара

Депутатите решиха ново държавно предприятие да стопанисва язовирите

Трима са задържани при акцията пред банка в София Опитали да поставят копиращо устройство в банкомата

Как умереното количество алкохол предпазва сърцето

Зам.-министърката, отишла на луксозна командировка, подаде оставка, Борисов я прие

Баща на загинал при взрива в “Миджур” ще съди държавата в Страсбург

Как прохождат перничаните?

Тръмпоцентризмът на Америка, няма връщане назад Две срещи на върха и само една декларация

Полицейска акция пред банков клон в центъра на София

Днес времето ще бъде предимно слънчево и почти без валежи

Вече 67 дни чистят свлачището на Е-79 в Кресненското дефиле

67-ми ден продължава работата по разчистване свлачището на ГП Е-79 в Кресненското дефиле, сигналист отнесе акт от КАТ-Пътна полиция за инцидента в петък-8 май, предаде БГНЕС.

Тогава микробус Фиат с монтанска регистрация не спря на знака със стоп-палка на сигналиста и бе ударен от камък, откъснал се при работата на багера, намиращ се на върха на ската.

Камъкът влетя през страничната врата на букса, счупи стъклото и влезе при пътниците. Двама от тях бяха ранени, само 27-годишен мъж остана ден в болница с разбита брада. А жена бе порязана по ръката от пръсналото се стъкло и освободена още същия ден.

“Пътните полицаи, обслужили местопроизшествието са съставили на колегата Красимир акт, за това, че не е действал решително. “Да му навре палката в очите на шофьора или да застане като Матросов пред буса, за да го види, или ако пък не, да го прегази ли”, попитаха колегите му. Самият Красимир не пожела да коментира акта, чийто размер на глобата ще определи шефът на КАТ-Благоевград.

Сигналистът е образно казано разжалван след инцидента, преместен е като брояч на курсовете на обекта.

Припомняме, че скална маса се свлече на 5 март сутринта и засипа Е-79. За щастие на това място има обходен път между свлачището и река Струма, който се ползва от преминаващите през Кресненското дефиле моторни превозни средства вече 127 дни.

На участъка често се налага спиране на трафика, когато на върха му работи багера, или когато свлечената скална маса и пръст се товари върху камиони. Тя се извозва за строителството на ЛОТ-4 на АМ “Струма”, който се работи между пътен възел Мелник-Петрич след град Сандански, и ще стига до ГКПП “Кулата-Промахон”. Строителството на ЛОТ-4 е приоритет пред разчистването на свлачището.

На АМ “Струма” са нужни още стотици кубични метра инертни материали за насипване трасето на бъдещата магистрала. А тя се добива от свлачището-кариера на входа на дефилето.

След инцидента в петък са въведени крути мерки в района на свлачището. Когато се налага трафикът да бъде спиран, вече се поставят конуси на пътното платно. Поради характера на работа в района на обходния път, който преминава по землена настилка, се вдигат облаци прах.

Водачите недоволстват, свирят с клаксони. Днес на обекта се разчистваше свалената предните дни скална маса от двата края на пътя-откъм входа на дефилето и откъм малкия, “прав” тунел. Днес по обяд на входа на тунела стана леко пътно произшествие, след като занесен водач, не видял, че този пред него спира и го трясна отзад. Инцидентът приключи само с материални щети.

А докога ще продължи работата по разчистването на свлачището ще стане ясно тези дни. Думата е на инженерите на фирма “Агромах”, която разчиства свлачището и достроява ЛОТ-4 на АМ “Струма”, тъй като гръцката “Актор” се отказа. Инженерите на “Агромах” трябва да кажат дали обрушването/сваляне на скална маса-б.р./ ще продължи, или ще бъде изместен пътя. Съществува вариант старото трасе на Е-79 да не се използва повече, а пътя да бъде изместен наляво, между старото трасе и обходния път. Което обаче ще промени радиуса на завоя и той ще стане по-остър от преди. Ако пътят се измести или не, между него и свлачището и в двата случая ще бъде издигната предпазна стена, за да не пада повече нищо отгоре.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.