Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Сорос плаща за ромите да останат в гетата Фондации настояват за узаконяване на къщите в махалите

Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Египетски полицаи спасиха дете, падащо от третия етаж

Нови батерии позволяват: Слънчева енергия по тъмно

В края на април стана ясно, че от компанията за електрически превозни средства Tesla са измайсторили батерии, съхраняващи слънчевата енергия – Powerwall. „Очевидно проблемът със слънчевата енергия е, че слънцето не свети през нощта”, констатира изпълнителният директор на Tesla Елон Мъск при представянето на новите батерии в студиото на компанията в Хоторн, Калифорния.

„Ние съхраняваме енергията, която се генерира през деня, така че тя да може да се използва през нощта. Разполагаме с този готин реактор в небето, наречен слънце. Искаме драстично и направо екстремно да променим начините, по които светът използва енергия“, обясни идеята на новия продукт Елон Мъск. До този момент най-напредналите технологии можеха да произвеждат ток от слънчевата светлина, който обаче директно влизаше в употреба. Без да има възможност да се запази и ползва през нощта. Иновативната батерия дава възможност да се съхрани за 5 часа енергията, нужна на едно домакинство. Устройствата могат да се монтират на стени или огради и се свързват с фотоволтаични панели и електрическата мрежа. За домакинствата ще се произвеждат батерии с размер 68 см, а за бизнеса – 130 см.

По-малкото устройство ще е с мощност 7 kW и ще струва 3000 долара, а вторият вариант е с 10 kW мощност и ще струва с 500 долара повече. Все още не е ясно каква ще е стойността на цялата инсталация. При изработването на батериите от Tesla са използвали същите литиевойонни клетки, с които се правят акумулаторите на едноименните електромобили. В новите батерии има течна система за регулиране на топлината и вграден софтуер. Компютърът изпраща команди до инсталираните фотоволтаични панели към сградата. След което произведеният от тях ток или се използва веднага за нуждите на домакинството, или се трупа като резерви в батериите. Съхранената енергия може да се използва вечер или при прекъсване на тока, както и в пиковите часове на електропотребление, когато цените на услугата са най-високи.

Очакват милиардни приходи

До момента са направени 38 000 поръчки за жилищни Powerwall батерии и 2500 поръчки за търговски. Батериите първоначално ще бъдат произвеждани във фабриката за електромобили на компанията в Калифорния. Предвижда се през 2017 г. производството да се премести в „Гигафабрика“ в Невада. Фабриката ще има годишен производствен капацитет от 35 гигаватчаса до 2020 г. Това е повече от всички литиевойонни батерии, произведени в световен мащаб през 2013 година, уточниха от Tеsla. Засега батериите ще се продават само в САЩ.

Дойче банк прогнозира, че продажбите на соларни батерии за жилища и предприятия ще донесат над 4,5 млрд. долара приходи на Tesla.

Според изследователската компания IHS CERA до 2 години индустрията за съхранение на слънчева енергия ще нарасне до 19 млрд. долара.

„Развитието на сектора зависи от това как законодателството на отделните страни регулира собствениците на соларни системи, които продават електроенергия“, обясни Джей Стейн, анализатор от енергийната консултантска компания E Source. В момента 43 страни позволяват на частните клиенти да продават излишната енергия, която са произвели чрез фотоволтаиците си на електроразпределителните дружества по цени на дребно. Тази политика често се оспорва от компаниите за комунални услуги, според които по този начин те трудно биха могли да си възстановят разходите по електропреносната мрежа.

Google и Apple също разработват супер батерии

Двата гиганта Google и Apple влязоха в надпревара за откриване на супер батерии. Целта на Google е да открие по-добри батерии за захранване на своята електроника и хардуер. Лабораторията, в която работи 4-членният екип на Google, се казва „X”. В нея се работи и за подобряване на съществуващата в момента литиевойонната технология на батериите.

„Безпилотните самолети и автомобили на Google са с различен хардуер и изискват по-добри батерии“, обясни ръководителят на хардуерната стратегия Лиор Сюзън.

От Apple също работят сериозно за подобряване на живота на батерията на iPhone. Това става ясно от няколко обяви за работа, публикувани на сайта на компанията. Според съобщенията от Apple търсят мениджъри за разработване на батерии.

Google и Apple не са единствените компании, които работят усилено върху подобряването на батериите. Сред големите корпорации, опитващи се да създадат нови технологии в тази посока, е AllCell Technologies LLC. Тя работи по проект за литиевойонни батерии, функциониращи на базата на възобновяемата енергия.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете