Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

България е на 43-то място по училищни знания

България е на 43-то място в глобалното класиране на училищните знания, съставено от аналитичния център на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), съобщава БГНЕС.

Според данните, изчислени на базата на тестове на 15-годишни деца по математика и науки, страната ни се нарежда във втората половина на класацията, която разглежда показатели в общо 76 страни. Подробностите около училищно класиране, цитирано от Би Би Си, ще бъдат представени на Световния образователен форум в Южна Корея през следващата седмица.

Безпорен фаворит в него е Азия като под номер едно по училищни знания се нарежда Сингапур, следван от Хонконг на второ място, Южна Корея на трето и Япония и Тайван, които делят четвъртото.

Челната десетка се допълва от Финландия, Естония, Швейцария, Холандия и Канада. На последно и предпоследно място се нареждат съответно Гана и Южна Африка.

Според икономическия аналитичен център изследването е показало ясната връзка между образованието и икономическия растеж. “Това е първият път, в който имаме истинско глобално измерване на качеството на образованието”, каза образователният директор на ОИСР Андреас Шлайхер. Според него идеята е на повече страни да им се даде възможността за сравнение с лидерите в образованието и да открият своите силни и слаби страни.

Анализът, базиран на резултати по математика и науки, представя много по-мащабна картина на образователните стандарти по света от тестовете на ОИСР “Пиза”, които се фокусират върху влиятелните индустриализирани страни.

Според Шлайхер една от причините за добрите резултати на азиатските ученици е и защото страните от континента разчитат на добри преподаватели. “Тези страни са също така много добри в привличането на най-талантливите учители в най-предизвикателните класни стаи, така че всеки ученик да има достъп до отличен преподавател”, казва още той.

Освен общото класиране от ОИСР представят и икономическия потенциал за растеж на Брутния вътрешен продукт (БВП) на държавите, ако всички 15-годишни получат поне основни знания. По този показател БВП на страната ни би могла да нарасне с 496%.

Водещи по този показател са страни от Африка – на първо място е Гана, следвана от Южна Африка и Хондурас. В челната десетка, освен Мароко, Оман, Ботсуана се нарежда и Македония с възможен растеж на БВП от 1137%.

Подобряването на образованието по света ще произведе “дългосрочни икономически ползи, които могат да бъдат феноменални”, казва още Шлайхер.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.