Инициатива за 130 години от създаването на Бургаската библиотека: Брандиран автобус с ликовете на родни класици пътува по линия № 9

Тръмп промени позициите си: По-строг контрол на оръжията в САЩ (ИНФОГРАФИКА) Президентът обмисля и други мерки

Москва вини Вашингтон в намеса във вота за Кремъл Много било трудно да се поправят отношенията

На 332 българи е отказано лечение в чужбина през 2017 г.

МОН предприема допълнителни мерки за олекотяване на ученическите раници

Образувано е досъдебно производство за извършено престъпление при строителството на оградата по границата

Вицепремиерът Валери Симеонов ще проведе работно съвещание за безопасната експлоатация на язовирните стени

Футболист прати 18-годишен в кома

Дрон тори 1 хектар за 15 минути Воден матрак за крави повишава млеконадоя

Шефът на НЗОК проф. Камен Плочев: 271, 2 млн. лева са задълженията ни към други държави

„Асарел-Медет“ продължава подкрепата за Община Панагюрище

В Лондон ще бъдат връчени наградите БРИТ

Калоян Паргов: Година и половина управляващите в СО тероризират гражданите на Малашевци с бездействието си

Меси развали проклятието „Челси”

Жандармерист спаси мишелов край Монтана

По колко да ядем, за да не пълнеем

Какво количество храна да приемаме, за да не пълнеем, е вечният въпрос към диетолозите. Той става все по-актуален с наближаването на летния отпуск, а важния отговор дава днес за читателите на „Труд“ д-р Митко Ригов.

„Закуската на дамите не трябва да е повече от 300 грама, обядът – между 500 и 600 грама, а вечерята около 500 г. Междинните хранения (в 10 и 16 ч) да са 200-300 г“, препоръча д-р Ригов, който е специалист по хранене и диететика, завеждащ „Болничното хранене“ на столичната университетска Александовска болница. Поне 1,8-2 литра трябва да е дневната доза вода и чай примерно.

Закуската на мъжете да е 300-400 г, обядът – до 800 г, а вечерята – 600-700 г. Междинните хранения да са около 300 грама. Водата, която представителите на силния пол е добре да изпиват, да е поне 2,5 л.

„Хубаво е през май на трапезата да слагате ягоди и череши, а тъй като първите череши са най-ниско въглехидратните, с тях може да правите по един разтоварващ ден седмично“, каза още д-р Ригов. Това означава, че в периода на ограничението трябва да има 4-5 приема череши по 200-300 грама за жените и по 300-400 грама за мъжете. Позволява се още по една салата на обяд и за вечеря, друг вариант е по една зеленчукова супа на обяд и на вечеря.

„Храненето през лятото трябва да включва продукти, които са с по-ниско съдържание на мазнини. Става дума за храни от растителен произход като плодове и зеленчуци, но и всички видове ядки и сурови семена“, посъветва още лекарят от Александровската болница. От мазнините наблегнете на растителните, които да се добавят към салатите и ястията в края на процеса на приготвянето им. Когато купувате прясно или кисело мляко, то да е с до 2% мазнини, а от мръвките заложете на нетлъстите меса и птици – т. е. телешко, бяло пилешко или пуешко месо, рибата, морските дарове и свинското, но без тлъстините.

Настана времето на сладоледа. „Ако нямате проблем с теглото, консумацията му няма да ви се отрази, в противен случай се ограничавайте до два-три броя седмично, които да са с нисък калориен състав и с ниско енергийно съдържание“, завърши д-р Ригов.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете