Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Големият адронен ускорител засякъл рядък разпад на частици

За пръв път учени от ЦЕРН са наблюдавали изключително рядко срещани продукти от субатомни частици, пише The Verge, цитиран от Фокус.

Наблюденията подкрепят фундаменталната теория на физиката на елементарните частици, се посочва в доклада, публикуван в журнала Nature. Изследователите се надяват, че новите познания ще дадат посока на бъдещите проучвания на тъмната материя и други явления, които Стандартният модел не може да обясни. Откритията се базират на данни, събрани между 2011 и 2012 година от Големия адронен колайдер на ЦЕРН в Швейцария.

Разпад на частици се наблюдава при спонтанно превръщане на елементарни частици от един вид в друг. По време на експериментите в ускорителя са се сблъскали фотони с висока енергия, създавайки един трилион частици, познати като В-мезони. След това някои от В-мезоните са се разпаднали на двойки от мюони с противоположен заряд, които са по-тежките „братовчеди“ на електроните. Разпадът на вид В-мезони, известни като „странни“ мезони, е протекъл при предвидената от Стандартния модел честота, като надеждността на резулатите е била достатъчно голяма, за да се определи като откритие. Разпадът на „нестранни“ В-мезони също е бил в синхрон със Стандартния модел, но степента на надежност е била по-ниска (99.7 процента).

Стандартният модел обяснява силните, слабите и електромагнитните взаимодействия на елементарните частици на Вселената, но не успява да обхване всичко. Въпреки че предишни експерименти подкрепят модела, той не успява да даде обяснение за гравитацията и тъмната материя. Съществуват редица теории, включително тази за свръхсиметрията, според която съществуват по-масивни „суперчастици“, съставляващи тъмната материя. Разпадът на неутралните В мезони, който е рядко явление, може да насочи учените къде да търсят свръхчастиците и други все още неоткрити „нови“ частици.

Добрата новина за физиците е, че скоро ще разполагат с нови данни. Миналия месец Големият адронен колайдер започна отново да работи след две години на обновяване и ремонт. Новите му възможности ще позволят сблъскване на частици с два пъти повече енергия от преди. Резултатът ще са по-точни наблюдения, изтъкват експерти, и, може би, концепция, която да обясни голямата част от Вселената, която Стандартният модел не обяснява.