Варненската среща ЕС-Турция е под въпрос

Д-р Куин Лечителката се снима за “Плейбой”

Албания и Македония ще започнат преговори за присъединяване към ЕС

Катастрофа на пътя между село Церово и Благоевград взе една жертва

Волен Сидеров: Нямаме претенции към поста енергиен министър

Антон Кутев: Тече процес по самосваляне на правителството

Радослав Янков: Не оправдах собствените си очаквания

“Ислямска държава” пое отговорност за самоубийствения атентат в Кабул

БЛС ще решава днес дали да бъде даден мандат за подписване на Националния рамков договор със НЗОК

Днес отбелязваме Тодоровден

Намалено водоподаване в Пловдив Причината е едновременна авария в половината от помпените станции

Цветан Цветанов в Брест: Цецо Луканов ще бъде кмет на всички жители на Брест

Гласуването в ООН на резолюцията за примирие в Сирия беше отложено за днес

Един човек загина, а шестима са ранени при самоубийствен атентат в Кабул

Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Топлофикация побесня – иска по-бързо да си плащаме сметките

Софийската „Топлофикация“ иска да скъси двойно срока за плащане на сметките, но да увеличи този за отстраняване на определени повреди.

Промените са записани в проект за изменение на общите условия на компанията, внесен за одобрение в Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).

Регулаторът обаче не приема тези предложения с основния мотив, че те са в ушърб на клиентите на столичното парно, личи от доклада на КЕВР, който ще бъде обсъден утре на открито заседание.

Според исканията на „Топлофикация София“ абонатите на дружеството трябва да плащат сметките си до две седмици след излизането им. В общите си условия общинското дружество иска сметката за парно да се плаща до края на месеца, следващ този, за който се отнася.

Фактурата обаче излиза обичайно в средата на следващия месец и на практика срокът ще е едва петнайсетина дни. В момента срокът за плащане е 30 дни от излизане на самата фактура. Компанията дава и 3% отстъпка, ако клиентите я платят за 15 дни.

От „Топлофикация София“ заявиха пред „Труд“, че скъсяването на сроковете за плащане не е в ущърб на клиентите им, защото наказателни лихви се начисляват само на изравнителната сметка в края на годината.

Всички останали плащания са на прогнозна база и затова компанията няма право да санкционира забавянето им. Изключение има само при домакинствата с дистанционен отчет, които всеки месец плащат реалното си потребление. На тях се налагат наказателни лихви и през годината.

Енергийният регулатор обаче настоява да се запази сегашната схема и срокът за плащане да остане 45 дсни след края на месеца, за който се отнася сметката.
От КЕВР не приемат и предложението на столичното парно в новите общи условия да бъде записано, че дължи неустойка на клиентите си при проблем с автоматичното регулиране на температурата в абонатната станция, ако не го отстрани след повече от 30 дни.

Неустойката е 20% от стойността на доставената през периода на забавяне енергия. В момента срокът за отстраняване на подобна авария, която се случва сравнително често, е пет дни и след изтичането им парното дължи неустойка.

От енергийният регулатор обясняват, че при ръчно управление на системата, когато автоматиката не работи, не може да бъде постигнат максималния температурен ефект за клиентите. Затова и удължаването на срока за поправка на съоръжението не е в интерес на абонатите.

Топлофикация настоява още да не разглежда жалби на клиенти, когато не отговарят на условията й. Регулаторът е коригирал това искане с мотив, че парното трябва да поиска от абонатите да отстранят нередностите по жалбата си и само ако те откажат, тогава да не я разглежда.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.