Италианци измислиха социална мрежа за футболни фенове

Социалните мрежи отдавна са провъзгласени за медии. Понякога съобщават доста по-бързо събитията, защото почти навсякъде има очевидец със смартфон. Неговият туит, статус, снимка или видео обикаля за секунди целия свят и понякога е използван от вестниците, телевизиите и радиостанциите.

В България отдавна е разпространено и гледането на телевизия на два екрана – освен телевизионния хората използват своя лаптоп и таблет, най-често за обратна връзка. Все повече предавания събират на живо във фейсбук въпроси към гостите си, а някои риалити формати дори предлагат гласуване за елиминация или класиране на участниците през социалните мрежи.

„Когато напишете някакъв отзив във фейсбук или туитър, вие го пишете. Няма емоция в писането. Може да напишете „Гол“, но няма как да го изкрещите. Най-много да сложите емотикони“, споделя пред „Труд“ италианката Емануела Цаконе. Тя и още 10 нейни съмишленици са създали ново приложение на социалните мрежи, предназначено ексклузивно за спортни фенове, и вече дори са направили първия си милион от него.
Техният продукт се нарича tok.tv. Представлява приложение за смартфон, посредством което може да се свържат гласово до четирима различни потребители, отдалечени един от друг, и да обсъждат любимото си тв шоу. Засега приложението се използва основно от футболните фенове. Какво по-хубаво от това приятели, които гледат мач отделно, да могат заедно да коментират, скандират и псуват играта на терена! На това нововъведение рекламата на една популярна българска марка бира, която раздава самолетни билети, за да събере заедно приятели, става напълно безсмислена.

Към момента tok.tv вече е интегрирано в социалните мрежи на „Ювентус“ и „Реал Мадрид“. Освен да си говориш с приятели, програмката позволява да си направиш и т.нар. социално селфи – твоя снимка на фона на играта на терена. Просто се снимате с камерата, а приложението веднага слага за фон случващото се на терена точно в този момент. Наскоро „Ювентус“ обяви конкурс за социално селфи и най-харесваните бяха въртени на рекламните пана по време на двубоя с „Милан“. „Направихме версия на приложението на индонезийски, защото се оказа, че в тази държава има много фенове на „Ювентус“, казва Емануела.

Българските фенове имат 120 000 влизания в приложенията на двата отбора, което е доста голям трафик за малка страна, коментира Емануела. Е, няма версия на български, но всеки запалянко може да използва английския интерфейс с приятелите си.

Най-голям трафик tok.tv отчете миналата седмица, когато двата клиента на приложението – „Реал“ и „Ювентус“, се срещнаха в зрелищен двубой. Тогава близо 1 млн. души използваха новата социална мрежа през смартфона си.

В момента Емануела преговаря да продаде своето приложение на още четири футбулни клуба и едно национално първенство. Тя и нейните приятели искат да отварят офис в Тренто и обещава да помисли за сътрудничество и с местния волейболен отбор, който е доста популярен в България. Пробвала е приложението и при връчването на оскарите, вярва, че може да го използва и при всяко риалити предаване, а защо не и за някоя турска сапунка?

Съседи си правят услуги през смартфона

Още едно мобилно приложение, което измества социалните мрежи, се очаква да пробие в Италия до година. Става дума за социална платформа за обмяна на предмети или услуги между съседи. Тя ще има три функции – „подарък“ (например обявявате, че искат да подарите стария си диван), „заемам/наемам“ (например дрелка за пробиване на няколко дупки), и „време“ (търся някой да ми разхожда кучето). В момента има подобни групи във фейсбук, но те не са ограничени географски по райони и ще трябва доста да превъртате напред-назад, докато намерите подходяща за вас обява.

В социалната платформа „Favour exchange” ще може да се влиза само с покана и максимумът хора в нея ще е 5000, обяснява нейният основател Стивън Тейт. Той мисли да изпробва как работи продуктът му със 150 семейства – фокус група на „Телеком Италия“, където той е стажант.

„Ако приложението няма да е срещу заплащане, няма трансакция и няма нужда да се вземат разрешения от властите. Когато се включат пари, е друго. Затова за нас е по-лесно да оставим приложението безплатно. Това е добро и за местните общности: ще направя това, защото той ми е приятел и съсед. В бъдеще може и да изкарвам пари, но това не е целта ми като изследователи“, казва Стивън. Той все пак планира да направи опция за платени услуги – например да обявите, че ще търсите помагач за домашен ремонт срещу 50-10 евро.

„Мислим, че максималният брой участници в една такава мрежа, е 5000 души“, казва създателят на мрежата. Така отделни квартали, като столичните „Младост“ и „Люлин“, ще си имат отделни приложения, за да общуват по-лесно. Ако има гранични райони, в центъра например, може да се направят и междинни групи между два големи района. Стивън Тейт държи на едно – добавянето на нов човек в приложенето задължително да е с покана, за да може хората в него да си вярват. Приложението може да бъде преведено лесно на всеки език, включително и български, гарантира Стивън и чака предложения от всяка сплотена квартална общност.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.