На 15 август 2018 да почерпят

Не е било възможно да се предвиди срутването на моста в Генуа

Христо Иванов заложил „бомбата“ в Търговския регистър Бившият правосъден министър оставил стратегическото звено без резервен център

Екопроблеми в Рила няма, те са на плажната ивица по Черноморието

200 хил. коли остават без „Гражданска“ От събота шофьорите трябва да сключат нова полица

Тереза Мей: Заплахата от тероризъм във Великобритания остава много висока

Гуардиола с часовник за 170 000 евро

Български тираджия оцелял по чудо в Генуа Жертвите на срутването вече са 35

Обжалваме, ако ни скъсат на шофьорски изпит Комисия отменя решението на изпитващия, ако установи нередности

Влизаме в топ 10 по ръст на БВП Инвестициите се увеличиха с 4,4%

МВР строи Дворец на паспорта за 370 млн. лв. Обявяват утре обществена поръчка за нова система за лични документи

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 15 август 2018

От последните минути: Освобождават двамата гръцки военни от затвора в Одрин

39 общини взимат до 20 млн. лв. 200 фирми получават до 1 млн. евро

Мотор с фалос се заби в автомобил

Дронове ще търсят бедстващи в морето

Безпилотни летателни средства да помагат при търсенето на бедстващи хора и лодки в морето. Това е предложил началник отдел „Морски спасителен и координационен център“ към Изпълнителна агенция „Морска администрация“ (ИАМА) Пламен Бонев на ръководството на агенцията. Пред „Труд“ Бонев заяви, че идеята е дошла от международна конференция по морски бедствия във Великобритания, на която той е представлявал страната ни.

 “Дроновете тепърва навлизат и ще бъдат все по-често използвани. Те дават време за реакция и спестяват огромни разходи по търсене и спасяване”, обясни Бонев.

В момента сигналите за бедствия се приемат по три начина – от капитан на кораб, от автоматизиран предавател на плавателен съд и от тел. 112. Само при първия се реагира незабавно без проверка, а в другите случаи сигналът се проверява за достоверност.

“Ако някой се обади, че в морето край Балчик бедства рибарска лодка, ние трябва да изпратим катер или хеликоптер от военните, за да реагираме. Това са огромни разходи, а и загуба на време, защото екипажът на вертолета трябва да се събере, да му се даде задачата и т.н.”, обясни Бонев. Той уточни, че не става въпрос за дронове, каквито използват телевизии и любители, а за машини, които летят в лоши метеорологични условия и имат голям радиус на действие.

Според Бонев, безпилотните летателни средства могат да изпълняват разнообразни задачи, като пресичане на опити за трафик на нелегални бежанци по море и наблюдение на българските участъци за проучване на добив и на нефт и газ.

ИАМА разполага с бюджет за търсене и спасяване, от който покрива разходите при спасителните операции. Но ако военните участват с хеликоптер или друга техника, те трябва да възстановяват направените разходи чрез Междуведомствената комисия за бедствия и аварии към Министрески съвет. Освен това министерството на отбраната има други задачи и цели, което означава, че дроновете би трябвало да са на разположение на ИАМА, за по-голяма оперативност, смятат специалисти. Агенцията има и по-голяма възможност да ги придобие чрез различните фондове и програми на ЕС, тъй като е гражданска структура.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.