На 26 май 2018 да почерпят

Плътско познание с Джилиън Андерсън

НАСА ще строи завод за ракети на Луната

Макрон пред Путин: Дълбоко вярвам, че историята и съдбата на Русия са в Европа

Матю Нимиц: Няма окончателно решение по спора за името на Македония

Кучето Ричи, което откри хероин за 12 млн. лв. Пратката пътувала от Турция за Белгия в ТИР, натоварен с чували теракол

И Зоран Заев беше при папа Франциск (ВИДЕО)

Рахой няма да свиква предсрочни парламентарни избори в Испания

Българин откупи картина за милиони и я върна у нас

25 лева за ден плаж в Гърция Копърки подбиват цените, возят без документи

Китай: От търговска война със САЩ няма да има печеливши

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 26 май 2018

Съдът остави в ареста шефа на КАТ-Благоевград, другият излезе срещу 7000 лева

Нинова в Галиче: Дайте пример на цяла България – изгонете мутрите от властта!

За втора вечер абитуриентите в Благоевград показаха стил и красота на червения килим

Руски вестник: Шеврон се опитва да възроди проекта Бургас – Александруполис

Американската компания „Шеврон“ проявява интерес към строежа на нефтопровода Бургас – Александруполис, заяви президентът на руската компания „Транснефт“ Николай Токарев. Интересът на компанията е свързан с плановете за увеличаване на мощностите на Каспийския тръбопроводен консорциум, (КТК) в който „Шеврон“ участва с 15% дял, пише руският вестник „Ведомости“, цитиран от Фокус.

През 2014 година по тръбата на КТК преминаха 40 милиона тона нефт, а след разширяването й до края на 2016 година мощността ще се увеличи до 67 милиона тона. Тръбата служи за пренос на нефт, добиван в Казахстан и Русия, до руския град Новоросийск, откъдето е товарен на танкери. „Възможностите на Босфора не са безгранични. Пренасянето на допълнителните обеми след разширяването на консорциума ще бъде трудно“, обяснил е Токарев. „Само преди седмица България отново предприе инициатива да прекрати съществуването на управляващото дружество Транс-Балкан Пайплайн Б.В. Страната обаче няма юридическо основание да се откаже едностранно от проекта“, добавил е той.

Токарев е посочил, че компания „Шеврон“ възнамерява да проведе консултации с българските си партньори. „Ето защо смятам, че проектът има бъдеще, от него има полза дори и само за това, че решава проблема с Босфора“, продължава Токарев, като не изключва възможността КТК да вземе участие в проекта Бургас – Александруполис. В тази връзка представител на консорциума е заявил, че този въпрос се обсъжда, но засега няма никакво решение.

Участниците в КТК имат интерес към Бургас – Александруполис, но за реализирането му трябва да се постигне споразумение с България, а това не е лека задача, смята директорът на компанията за анализи Small Letters Виталий Крюков.

Санкциите срещу Русия едва ли ще попречат на строежа, но съществуват рискове в случай на влошаване на политическата ситуация, отбелязва и заместник-директорът на Центъра за политическа информация Алексей Панин.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.