Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

Руски вестник: Шеврон се опитва да възроди проекта Бургас – Александруполис

Американската компания „Шеврон“ проявява интерес към строежа на нефтопровода Бургас – Александруполис, заяви президентът на руската компания „Транснефт“ Николай Токарев. Интересът на компанията е свързан с плановете за увеличаване на мощностите на Каспийския тръбопроводен консорциум, (КТК) в който „Шеврон“ участва с 15% дял, пише руският вестник „Ведомости“, цитиран от Фокус.

През 2014 година по тръбата на КТК преминаха 40 милиона тона нефт, а след разширяването й до края на 2016 година мощността ще се увеличи до 67 милиона тона. Тръбата служи за пренос на нефт, добиван в Казахстан и Русия, до руския град Новоросийск, откъдето е товарен на танкери. „Възможностите на Босфора не са безгранични. Пренасянето на допълнителните обеми след разширяването на консорциума ще бъде трудно“, обяснил е Токарев. „Само преди седмица България отново предприе инициатива да прекрати съществуването на управляващото дружество Транс-Балкан Пайплайн Б.В. Страната обаче няма юридическо основание да се откаже едностранно от проекта“, добавил е той.

Токарев е посочил, че компания „Шеврон“ възнамерява да проведе консултации с българските си партньори. „Ето защо смятам, че проектът има бъдеще, от него има полза дори и само за това, че решава проблема с Босфора“, продължава Токарев, като не изключва възможността КТК да вземе участие в проекта Бургас – Александруполис. В тази връзка представител на консорциума е заявил, че този въпрос се обсъжда, но засега няма никакво решение.

Участниците в КТК имат интерес към Бургас – Александруполис, но за реализирането му трябва да се постигне споразумение с България, а това не е лека задача, смята директорът на компанията за анализи Small Letters Виталий Крюков.

Санкциите срещу Русия едва ли ще попречат на строежа, но съществуват рискове в случай на влошаване на политическата ситуация, отбелязва и заместник-директорът на Центъра за политическа информация Алексей Панин.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.