Саудитките вече имат право на собствен бизнес

Британски кметове на посещение в Брюксел, искат разговори за Брекзит

Сирийската армия влиза в Арфин Кюрдите искали от Дамаск противовъздушна отбрана срещу Турция

Виктор Орбан обяви Унгария за “последният бастион срещу ислямизацията в Европа”

Ще вали почти в цялата страна

Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Затвориха пропадналия участък от пътя Банско-Гоце Делчев, колите се движат по обходен маршрут

Затвориха проблемния участък от главен път II-19 Банско-Гоце Делчев в района непосредствено след отбивката за село Кремен заради зейналите по него огромни цепнатини след обилните дъждове миналия месец, съобщи struma.bg. От вчера след обяд след оглед на комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ автомобилите се движат по обходния маршрут – по общински път IV-19063 и по съществуващия стар горски път, който вече е напълно завършен.

Включването в обходното трасе ще става при км 63+960 (при разклона за с. Кремен) и при км 64+290 на път II-19. То е дълго около 600 метра. Заради острия завой преминаването по трасето ще се регулира допълнително от светофарна уредба, като автомобилите ще бъдат пропускани на всеки 3 минути. Допълнителната мярка се взима с цел безопасност, тъй като тировете, за които беше решено също да бъдат пропускани, не могат да преминат през острия завой, без да навлязат в насрещното движение, което създава предпоставки за реализиране на ПТП. Това е забелязано и от шофьори, които още преди затварянето на проблемната отсечка предпочетоха да преминават през новия обходен маршрут.

„Новият път е по-удобен, но има един завой, който не е хубав за големите коли. Ако идва от Гоце Делчев по посока Банско, това означава, че задната му част може да удари лека кола. Иначе пътят е хубав. Мисля, че ще стане по-натоварено, но ако се спазват ограниченията, няма да има проблем”, каза Милчо Филипов.

Такова е мнението и на други водачи.

„Пътят не е удобен заради завоите, защото тировете ще затрудняват много движението и ще е по-бавно. Според мен трябва някой да контролира нещата. Сега се разминах с един ТИР и се наложи да изляза извън пътя, за да не ме удари”, каза Спас Спасов.

Притеснения относно острия завой имат не само водачите на леки автомобили, но и тези на автобусите. „Притеснява ме как ще се разминаваме с тировете. Пътят е тесен, аз съм с голям автомобил и тировете са големи, и ако се засечем, не знам как ще се разминаваме. Но пък обходният маршрут е по-безопасен и аз лично предпочитам да се движа по него”, каза водачът на автобус Славейко.

Обходното трасе беше напълно готово още миналата седмица, но се изчакваше съгласуването му от комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ, които бяха на място вчера в следобедните часове. Досега автомобилите се движеха изборно, както по новия, така и по стария път, който обаче е в окаяно състояние (огромни цепнатини и дупки) и преминаването по него се извършваше само в едната лента, а другата беше отцепена и оградена с ленти, за да се избегне евентуално ново пропадане.

За проблема на пътя и опасността, която крие, сигнализираха водачи на МПС-та още в средата на месец март. Тогава комисия от експерти към Агенция „Пътна инфраструктура“ направиха оглед на участъка. Бяха направени и геоложки проучвания, за да се прецени какви мерки да бъдат предприети за укрепване на пътя. Огромните цепнатини се образуваха само няколко месеца след като пътят беше асфалтиран в края на 2014 г. От АПИ тогава бяха категорични, че пропадането не е в резултат на некачествено изпълнение, а преовлажняване на основата на пътя в резултат на проливните дъждове и снеготопенето.

Пътят е единственият за ГП – Илинден, а единственият алтернативен маршрут е Симитли-Сандански-Папаз чаир, който обаче увеличава разстоянието повече от 80 км. Това наложи изграждането на обходен път, който да поеме трафика към Гоце Делчев и към Банско.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.