На 21 април 2018 да почерпят

Химическите инспектори на ООН все още не са посетили Дума

Гергана Орлова след инцидента с ранената полицайка: Върнах се в миналото незабавно. Бях изненадана и разочарована През 2003 г. жената преживява същия ужас

И в България се открива Институт за изучаване на Холокоста

Италиански съд наложи тежки присъди на мафиоти и бивши държавни служители

Вдигат паметник на кан Тервел около НДК Грандиозни чествания за 1300г. от победата над арабите при Константинопол

Азербайджанска красавица фенка на 100 Кила Певицата беше на двудневно посещение в България, за да представи песента си „X My Heart“

САЩ определи Русия и Китай като „дестабилизиращи сили“

Турската Централна банка е изнесла златния си резерв от Федералния резерв на САЩ

Антитерористично учение се състоя на полигона „Ново село“

Три нарушения – пак на изпит за книжка МВР организира курсове и прави регистър на джигитите

Парите за пенсия носят доход до 6,1% Инфлацията изяжда спестяванията за старини

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 21 април 2018

Министър Ангелкова пред WTTC: В последните две години туризмът в България отчита ръст от над 25% Във всеки проект за развитие на туризма участват местните хора, общините и бранша

Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Затвориха пропадналия участък от пътя Банско-Гоце Делчев, колите се движат по обходен маршрут

Затвориха проблемния участък от главен път II-19 Банско-Гоце Делчев в района непосредствено след отбивката за село Кремен заради зейналите по него огромни цепнатини след обилните дъждове миналия месец, съобщи struma.bg. От вчера след обяд след оглед на комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ автомобилите се движат по обходния маршрут – по общински път IV-19063 и по съществуващия стар горски път, който вече е напълно завършен.

Включването в обходното трасе ще става при км 63+960 (при разклона за с. Кремен) и при км 64+290 на път II-19. То е дълго около 600 метра. Заради острия завой преминаването по трасето ще се регулира допълнително от светофарна уредба, като автомобилите ще бъдат пропускани на всеки 3 минути. Допълнителната мярка се взима с цел безопасност, тъй като тировете, за които беше решено също да бъдат пропускани, не могат да преминат през острия завой, без да навлязат в насрещното движение, което създава предпоставки за реализиране на ПТП. Това е забелязано и от шофьори, които още преди затварянето на проблемната отсечка предпочетоха да преминават през новия обходен маршрут.

„Новият път е по-удобен, но има един завой, който не е хубав за големите коли. Ако идва от Гоце Делчев по посока Банско, това означава, че задната му част може да удари лека кола. Иначе пътят е хубав. Мисля, че ще стане по-натоварено, но ако се спазват ограниченията, няма да има проблем”, каза Милчо Филипов.

Такова е мнението и на други водачи.

„Пътят не е удобен заради завоите, защото тировете ще затрудняват много движението и ще е по-бавно. Според мен трябва някой да контролира нещата. Сега се разминах с един ТИР и се наложи да изляза извън пътя, за да не ме удари”, каза Спас Спасов.

Притеснения относно острия завой имат не само водачите на леки автомобили, но и тези на автобусите. „Притеснява ме как ще се разминаваме с тировете. Пътят е тесен, аз съм с голям автомобил и тировете са големи, и ако се засечем, не знам как ще се разминаваме. Но пък обходният маршрут е по-безопасен и аз лично предпочитам да се движа по него”, каза водачът на автобус Славейко.

Обходното трасе беше напълно готово още миналата седмица, но се изчакваше съгласуването му от комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ, които бяха на място вчера в следобедните часове. Досега автомобилите се движеха изборно, както по новия, така и по стария път, който обаче е в окаяно състояние (огромни цепнатини и дупки) и преминаването по него се извършваше само в едната лента, а другата беше отцепена и оградена с ленти, за да се избегне евентуално ново пропадане.

За проблема на пътя и опасността, която крие, сигнализираха водачи на МПС-та още в средата на месец март. Тогава комисия от експерти към Агенция „Пътна инфраструктура“ направиха оглед на участъка. Бяха направени и геоложки проучвания, за да се прецени какви мерки да бъдат предприети за укрепване на пътя. Огромните цепнатини се образуваха само няколко месеца след като пътят беше асфалтиран в края на 2014 г. От АПИ тогава бяха категорични, че пропадането не е в резултат на некачествено изпълнение, а преовлажняване на основата на пътя в резултат на проливните дъждове и снеготопенето.

Пътят е единственият за ГП – Илинден, а единственият алтернативен маршрут е Симитли-Сандански-Папаз чаир, който обаче увеличава разстоянието повече от 80 км. Това наложи изграждането на обходен път, който да поеме трафика към Гоце Делчев и към Банско.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.