Владислав Горанов ще председателства заседание на ЕКОФИН

Цените на горивата в Гърция скачат

Бургаската група Lemon Box изнася концерт в Авиомузея на 30 май

Песимистични са прогнозите за пострадалия 19-годишен при катастрофата на “Тракия” Момчето е син на приятеля на певицата Емилия

Св. Кирил – първият ни водолаз Съавторът на азбуката вади мощите на Св. Климент от Черно море с подводна камбана

Морган Фрийман се извини, след като беше обвинен в сексуален тормоз и непристойно поведение

Без дизел в новото Volvo S60 Всички нови модели на марката от 2019 г. ще бъдат електрифицирани

Иновационни слушалки заглушават хъркането на партньора

Белгийските власти ще разгледат жалба срещу инстаграм, свързана с новите правила за личните данни

Слави Несторов: С Боян Петров имахме уговорка да се срещнем на Еверест и това да е първата българска среща на върха

Александър Вучич: Ще бъдем готови на компромис с Косово

Предотвратиха контрабанда на близо 200 килограма наркотици на ГКПП “Капитан Андреево”

Сапьори обезвредиха бомбата в Дрезден от Втората световна война

Търговските преговори между Китай и САЩ ще бъдат възобновени на 2 юни в Пекин

Какво е наказанието за лошите баби?

Два са кандидатите в търга за доставка на 20 нови метровлака

Двама са участниците в търга за 420 млн. лв. на “Метрополитен” АД за доставка на 20 нови метровлака, съобщиха от общинското дружество, пише Капитал. Срокът за подаване на оферти беше удължен два пъти с по месец, а документация внесоха обединение “Симетро София” с участници “Сименс България”, “Сименс Австрия” и полската Newag, както и испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF).

Поръчката на “Метрополитен” е за доставка на 20 влака за новия, трети, лъч на метрото – от жк “Овча купел” до жк “Левски”, чието изграждане ще започне тази година – в момента се избират изпълнители. Прогнозната й стойност е 420 млн. лв. без ДДС, като включва доставка, монтаж и тестове на система за управление на метровлаковете. В сумата влиза и опция за доставка на допълнителни 10 мотриси за 140 млн. лв., който ще бъдат поръчани след завършването на първия етап от третия лъч на метрото.

Двайсетте нови влака ще обслужват първия етап от трасето. Той е с дължина 7 км, ще има 7 метростанции и ще свързва “Красно село” с началото на бул. “Владимир Вазов” (“Подуяне”). И двете поръчки – за третия лъч на метрото и за мотрисите, ще се финансират със средства от новата оперативна програма “Транспорт” 2014 – 2020.

От самото му откриване софийското метро се обслужва от руски подвижен състав, произведен от “Метровагонмаш”. В началото “Метрополитен” се договаряше директно с руснаците, но след като влакчетата станаха допустим разход по оперативните програми, доставката им може да се възложи само след търг.

Първият конкурс беше обявен набързо в края на 2010 г. – с кратки срокове и детайлна спецификация, която според жалбите на кандидатите е предопределила победителя – “Метровагонмаш”. Единствено руснаците и испанската CAF участваха в конкурса. Тогава вместо оферта Siemens изпратиха писмо до “Метрополитен”, че няма да се включат в процедурата заради странните условия.

В новата поръчка е записано, че влакчетата трябва да са с дължина 60 м и ширина 2.65 м, от лека стомана или алуминиева конструкция, с капацитет за 110 седящи пътници, с минимум 10 врати от едната страна, да развиват 80 км/ч и да имат експлоатационен живот от 30 години. Първите 5 влака трябва да се доставят не по-късно от 28 месеца след датата на договора, а останалите – според утвърден график, но не по-късно от 36 месеца. Поръчката включва още изграждане на система за телекомуникационно управление на влаковото движение, система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване, система за автоматични преградни врати на пероните, обучение, гаранционна поддръжка и др.

Условията по-скоро отвориха възможност за широк кръг от кандидати, а както става ясно руската “Метровагонмаш” е решила да не участва. В момента се оценяват техническите предложения на двата кандидата, след което ще се отворят ценовите предложения. Офертите ще се оценяват по сложна система, отчитаща цената (48%), разхода на енергия на влаковете, честотата на техническите прегледи, шума, вибрациите и др.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.