Сменят нов асфалт на „Марица“ (обзор)

Два дни преди откриването на 34-километров участък от магистрала „Марица“ строителят е принуден да реже асфалта и да го заменя с нов. Причината е, че последният слой на трасето между Харманли и Димитровград е некачествен и много скоро след пускането на движението е възможно да се нагъне, съобщиха източници на „Труд“.

Проверката, направена от подвижната лаборатория на Агенция „Пътна инфраструктура“, е започнала в началото на седмицата и е във връзка с предстоящото издаване на акт 16 за експлоатацията на тази отсечка от магистралата. Лабораторията е установила, че на три места асфалтът не е равен и показва отклонения от нормите. „Най-вероятната причина е, че не е спазена рецептата за приготвянето му“, казаха от регионалното министерство.

Решението е новият асфалт и на трите места да се изреже и участъците да се преасфалтират по цялата широчина на магистралата. Тези действия се извършват вече втори ден и е възможно датата за откриването да се спази, но никой не иска да даде пълни гаранции. Затова е вероятно и пускането на магистралата да се отложи. Засега не се предвижда специална церемония, тъй като за изграждането на цялата „Марица“ трябва да се довърши още един 37-километров участък, което ще стане през октомври.

Изпълнител на отсечката между Харманли и Димитровград е консорциум между австрийската „ПОРР“ и българската „Пътностроителна техника“ АД. Те трябваше да свършат участъка още през август 2013 г., но пускът бе отлаган няколко пъти заради реконструкция на електропроводи и напоителни съоръжения, които глътнаха допълнително 16 млн. лв.

Това не е първият случай, в който трябва да се сменя асфалт на току-що построена магистрала. Преди 3 години същото се случи на участъка от „Тракия“ между Нова Загора и Ямбол.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика