Московски: Не правим компромис с качеството на магистрала Марица

Не правим компромис с качеството на работата на автомагистрала „Марица”. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в предаването „Денят започва“ по БНТ.

На 3 места се констатираха неравности на автомагистрала „Марица”, които са фрезовани и преасфалтирани, обясни Московски. „Който е виновен, си е отстранил дефекта. Вероятно изпълнителят е пряко виновен, след това надзорната фирма не е успяла да констатира това и респективно Агенция „Пътна инфраструктура” със своята механизация и проверка го е намерила”, обясни Московски и добави, че преасфалтирането е за сметка на строителя. „По договор си има гаранционен период и те са длъжни да отстранят нередностите”, заяви министър Московски.

Ако политиката на държавата балансира таксуването между железница и пътища, съм сигурен, че ще имаме един стабилен и устойчив железопътен транспорт, допълни министърът.

„Ние като държава силово сме изтласкали товаропотоци и пътникопотоци, по път, вместо по ЖП, тъй като начина на тарифиране е много различен. Винетките със сигурност не са достатъчни, за да се поддържа пътна мрежа”, заяви той. По думите му, трябва да се върви към нова система и обясни, че най-справедливият начин е, колкото се пътува, толкова да се ползва. Освен това, той коментира, че тежкотоварния трафик, трябва да се таксува по друг начин. Министър Московски коментира, че таксите нито са високи, нито ниски и добави, че въпреки това, предпочитанията на компаниите е да возят по път, а не по железницата. „Според мен това е абсурдно, защото в цял свят предпочитат железниците. Световна компания разработва концепция за нова система за пътищата.

Най-малкото, което поне транзитните трафици, вече да минат по железопътен транспорт”, каза Московски и добави, че за 4-5 години ще сме готови с направлението от сръбската граница до турската граница, респективно до Бургас – с нова инфраструктура. На въпрос дали чрез финансови механизми, ще се направи опит – превозвачите да започнат да превозват по железопътния път, а не по магистралите, министърът Ивайло Московски обясни, че именно по този начин, превозвачите в момента предпочитат магистралите, а не железниците, защото е нелогично превозването на товар с влак да е два пъти по-скъпо. По отношение на БДЖ, той заяви:

„До няколко седмици ще внесем седем годишната стратегия за оздравяване на БДЖ. Имахме тежки срещи в началото на седмицата с кредиторите. Предложи ли сме вариант за седем годишно разсрочване на задълженията. Ако всички това стане и парламента прием,е стратегията, това означава, че за следващите 7 години железницата ще инвестира в нов подвижен състав”, обясни министър Московски.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.