Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Лиляна Павлова: На магистрала “Струма” няма да има 15-километров тунел

На магистрала “Струма” няма да има 15-километров тунел. Нови проучвания са показали, че дългият тунел не е най-подходящото решение за района на Кресненското дефиле каза регионалният министър Лиляна Павлова.

Тепърва ще се избере проект за участъка, като той ще включва поредица от тунели и виадукти, a частично ще се използва сега съществуващият път.

Нови сеизмични, геоложки и екологични проучвания от български и чужди експерти са показали, че трябва да се търси друг вариант за участъка на магистрала “Струма”, който минава през Кресненското дефиле, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от Дарик.

„Тяхното заключение е, че изграждането му в първоначално предвидения вариант от 2008 година, а именно цял тунел, не е подходящо нито от техническа, нито от екологическа, нито от финансова гледна точка”, каза министърът. Тя допълни, че проектантът ще има ангажимента базирайки се на експертизите и анализирайки трасето, както и самите характеристики на скалата и според наличните геоложки проучвания, да предложи вариант, включително не само да е съчетание от тунели и виадукти, а вариант, който да анализира и трасето, в което частично се използва съществуващият път.

Конкретният проект трябва да бъде избран до края на годината, а самото строителство се очаква да започне през 2017 година.

Очакванията са новият проект за “Струма” без дълъг тунел да струва по-малко пари, а всички спестени средства ще бъдат насочени към строежа на магистрала “Хемус”.

От догодина ще започне строителството на някои участъци от магистрала “Хемус” с бюджетни средства. Предвижда се да започне изграждането на 60 км от разклона на Ябланица до разклона Плевен-Ловеч. Министър Павлова изрази надежда в следващите седмици и месеци да бъде избран изпълнител, който ще допроектира и ще извърши отчужденията и строителството на магистрала „Хемус” през 2016 година ще бъде факт.

Лиляна Павлова коментира и настоящите ремонти на магистралите “Хемус” и “Тракия”. Тя уточни, че в момента строителните дейности се движат по план и на повечето места ще приключат на 1 юли. Единствено на магистрала “Хемус” са добавени още два участъка за ремонт, заради лошо техническо състояние и това увеличава броя на районите с ограничено движение.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете