Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

На „Факултета“ всичко е спокойно

От няколко дни влаковете от София за Перник, Кюстендил, Дупница, Кулата и Гърция не минават през участъка между Захарна фабрика и Горна баня. В тази отсечка пътниците се превозват с автобуси, а част от влаковете са пренасочени през Волуяк.

Причината е ремонтът, който Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) започна в този участък. Става въпрос за небезизвестната жп линия през ромския квартал „Факултета“, където влаковете от около 15 години насам на практика пълзят през бунище. Около 500 метра от линията минават в нещо като проход и от години мястото се възприема от местните като сметище. Не че в квартала няма контейнери – доста къщи вече са узаконени и общината е поставила достатъчно контейнери, които са вързани с вериги и катинари за електрическите стълбове. Но да се хвърлят боклуците върху жп линията е по-лесно.

Веднъж годишно участъкът се почиства основно от служителите на НКЖИ, твърди шефът на жп секция София Първан Рахталиев. „Но то пак става на същото положение много бързо“, казва той. Затова скоростта на влаковете в този участък е около 20 километра в час. Което ги прави лесна мишена за обстрелване с камъни. Вярно е, че това вече не се случва толкова често както преди, защото от две години насам полицията работи много активно с местните тартори и поне напоследък вандалски набези няма.

Проблемите на този участък от жп линията не са от вчера. Преди около 9 години, по времето на тогавашния транспортен министър Петър Мутафчиев, се заговори за покриване на 500-метровия участък с бетонен тунел. Още докато това беше сурова идея се надигнаха брожения в квартала и ромски фондации атакуваха намерението с мотива, че това било дискриминация.

В края на миналата година обаче НКЖИ тихомълком е прокарала изменен и доста по-евтин вариант на идеята. След обществена поръчка с фирма „Инфраструктурно строителство“ АД е сключен договор за 5 млн. лв. за заздравяване на железния път. Парите са от субсидията на НКЖИ за капиталови разходи.

Засега недоволни от идеята няма. Строителната техника е пристигнала на мястото преди 4 дни, жп линията е изцяло демонтирана и засега екипите се занимават само с рязането на храстите, за да се осигури видимост. Работата им се наблюдава с явен интерес само от децата, които любопитно разглеждат техниката и хората.

Според техническия ръководител на обекта Костадин Пеев най-вероятно местните все още не са разбрали какво точно предстои. НКЖИ не е уведомявала ромите какво възнамерява да прави, информация за ремонта няма на сайта на дружеството, а БНТ съобщи преди няколко дни, че НКЖИ просто за пореден път почиства незаконното сметище.

В действителност обаче предстои смяна на цялата основа на железния път, изграждане на нова дренажна система и на бетонно корито в долната част на възвишението. Проблемът е, че освен боклуците, които се хвърлят отгоре, тук се изливат и част от фекалните води от квартала и почвата вече не може да ги поема.

Според строителни работници когато багерите влязат в ниското и започнат да разчистват терена, има голяма опасност постройките, които буквално са надвиснали над линията, да изпопадат. В разрез с всякакви правила, които изискват на 6 метра от жп линия да не се строи нищо, тук паянтови постройки са надвиснали над линията и почти опират до влаковете. Част от тях са тоалетни, друга – гаражи, има свинарник, нещо като складове, в които се съхранява неизвестно какво. Части от тях буквално висят във въздуха, а една постройка дори е подпряна с най-обикновена дървена греда върху един от електрическите стълбове, за да не падне.

„Като гледам чертежите, тези постройки ги няма. Законни са само къщите зад тях“, каза пред „Труд“ Пеев, показвайки техническата документация. Той твърди, че работниците ще направят всичко възможно, за да няма инциденти. Но за всеки случай местната патрулна кола на МВР е наоколо, докато се работи. А част от багерите и камионите по предварителна договорка са струпани пред къщата на един от местните босове.

Другият рахатлък на местните, който ще бъде прекъснат е, че удобните пътечки, които са си направили през жп линията и които дори са залели с бетон, ще трябва да се развалят. Според проекта бетонното корито е открай-докрай и това ще пречи за пресичането на линията. Който иска да мине от другата страна, ще може да прави това само на мястото, на което релсите се пресичат от улица. Проектът предвижда ръчната сега бариера на това място да се замени с електрическа. Това ще позволи престоят на автомобилите да бъде значително съкратен, твърдят от НКЖИ.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете