Корнелия Нинова: Промяната в България е наложителна

Етнографи показват изложба посветена на коня и каруцата Експозицията в музей „Етър” пренася във времето, когато каруцата е смятана за трабант, а файтонът за мерцедес

Студ и сняг усложняват обстановката на Балканите

Ирмена Чичикова: „Не ме докосвай” беше пътешествие и приключение

Бойко Борисов: Защо само ЧЕЗ да купим? Защо не купим и „Енерго Про” и ЕВН?

ККП иска премахване на конституционното ограничение от 2 мандата за президент Така Си Цзинпин ще може да се задържи на власт по-дълго

Човек е ранен, след като хеликоптер е извършил твърдо кацане в Арктика

Движението през прохода Шипка се ограничава заради честванията на 3 март

Откриха древен град под Солун

Психологът Магдалена Ангелова: Гласът е начин, по който бързо можем да достигнем до подсъзнанието на другия

ТИР с медицински материали се хвърли в дере Произшествието стана на главния път Велико Търново-Русе

Екатерина Захариева ще участва в Съвет “Външни работи” в Брюксел

Десетки ранени след пожар в дискотека в Италия

Николай Нанков поставя начало на дискусия за новото райониране на страната

Йорданка Фандъкова: ЧЕЗ е стратегическо дружество, важно е да има гаранция за качествена услуга Столична община няма нищо общо със сделката, заяви столичният кмет

Новото Audi A4 превзема лявата лента

Ето го новото Audi A4. На външен вид не му личи много, че е ново. Но ще го разпознаете веднага по фаровете. Audi променя дизайна на своите автомобили крайно консервативно и предпазливо. Затова най-важният и успешен модел на марката преминава в петото си поколение с малко корекции във визията. Но напълно оправдава фирменото мото “Напредък чрез техника”, защото около 90 нови системи и технологии правят колата по-сигурна, по-комфортна и по-иновативна. Намалени са теглото, челното съпротивление и разходът на гориво, а това са показатели, на които модерният потребител обръща голямо внимание.

Новото A4 ще излезе на пазара за първи път и със задвижване на природен газ (мощност 170 конски сили) и с избор между три бензинови TFSI и четири дизелови TDI двигатели. Тяхната икономичност е подобрена с 21%, а мощността е повишена като цяло с 25%, като конструкторите залагат на по-малки работни обеми. 1,4-литров бензинов мотор с турбопълнене и мощност 150 конски сили замества досегашния 1,8-литров със 170 коня. Така средният разход е свален от 5,7 на 4,9 л/100 км, а динамичните характеристики остават почти непроменени – ускорението до 100 км/ч е само с 0,5 секунди по-бавно, максималната скорост е 210 км/ч вместо 230 км/ч. Бензинови двигатели с шест цилиндъра в А4 липсват. Новоразработеният 2,0-литров агрегат със 190 конски сили изминава 100 км с 4,8 л гориво, като ускорява до 100 км/ч за 7,3 секунди и достига 240 км/ч. Най-мощното изпълнение 2,0 TFSI генерира 252 коня от четири цилиндъра със същия работен обем, спринтира за 5,8 секунди до 100 км/ч, развива 250 км/ч и гълта 5,7 л/100 км.

Дизеловото задвижване се осъществява от 2,0-литров агрегат в нива на мощност 150 и 190 конски сили и 3,0-литров V6 в нива 218 и 272 конски сили със средна консумация съответно 3,8 и 4,9 л/100 км. С такива показатели е ясно, че A4 ще се движи в лявата лента на магистралата и рядко ще спира на бензиностанцията за зареждане. Най-икономичното дизелово изпълнение Ultra се нуждае само от 3,7 л за 100 км.

Серийно А4 работи с по-лека и компактна 6-степенна механична трансмисия. Опционално почти с всички мотори се предлага 7-степенен DSG автоматик с двоен съединител и двойното предаване Quattro. При най-мощния дизел автоматикът е с 8 предавки, има и спортен диференциал на задната ос.

Петото поколение А4 е малко по-дълго от досегашното (4,73 м, +3 см) и по-широко (1,84 м +1,5 см). Междуосието е увеличено до 2,82 м (+1,2 см) и пътниците разполагат с повече място. Пораснал е и багажникът (480 л). Товарният обем на комбито A4 Avant е 505 л, а при сгъване на задните облегалки – 1510 л. Новият модел е преминал сериозна диета и е свалил към 120 кг. По-леки материали осигуряват намаляването на теглото – каросерия (-15 кг), трансмисия (-16 кг), мостове (-11 кг), седалки (-9 кг), спирачки (-5 кг) и т.н. Най-лекият мотор тежи само 100 кг, а базовата бензинова модификация с предно предаване спира кантара на 1395 кг.

А4 носи на борда всички важни системи на Audi. Серийно присъстват биксенонови фарове, безключово стартиране, Bluetooth, 7-инчов монитор и избор на режими на шофиране. Опции са матричните LED фарове, динамичните мигачи, Head-Up дисплей, виртуалният кокпит (дигитален комбиниран уред с великолепна графика), MMI управление с разпознаване на почерка на тъчпада, хотспот за безжичен интернет, таблет за задните места, по-голям дисплей отпред и приложения за музика, навигация и интеграция на смартфон. Хубавото е, че компютърът за инфоразвлекателната система е вграден и софтуерът периодично се актуализира. Вниманието на Audi към детайла личи в осветените USB входове, серийния електрически механизъм за отваряне на багажника на комбито, дискретното LED осветление на купето с възможност за задаване на 30 цвята и в климатизираните масажиращи седалки.

Всичко това прави пътуването не само комфортно, но и безопасно заради наличието на много електронни системи, които помагат на шофьора при спиране, за икономия на гориво, при паркиране и маневриране, поддържат скоростта, лентата на движение и дистанцията, разпознават пешеходците и пътните знаци, осъществяват полуавтономно движение до 65 км/ч, задействат автоматично спиране и при неизбежен сблъсък подготвят автомобила за него.

Quattro се качва на Луната

Автомобилите на Audi се срещат навред по земното кълбо, но нашата планета явно вече отеснява на германската компания, която финансира две превозни средства за… Луната. След американските, съветските и китайските машини това ще бъдат първите германски машини по лунната повърхност. Става въпрос за два малки лунохода с дължина под 1 метър, със задвижване на четирите колела, с емблемата на Audi отпред и с надпис Quattro. Изработени са предимно от алуминий. Соларен панел насочва слънчевата светлина към литиево-йонни батерии, които захранват четири електромотора. На палубата са монтирани две стереоскопични камери и камера за изследване на материал. На теория превозните средства могат да се движат с 3,6 км/ч, но от съществено значение е офроуд проходимостта и способността за ориентация.

Като специалист в Quattro задвижването, олекотените конструкции, електромобилността и пилотираното управление немската фирма ще подкрепя финансово и технически конкурса Google Lunar X-Price за качване на “изследовател” на Луната. 45 години след последната експедиция “Аполо 17” се организира частна мисия, в която ще се инвестират 30 млн. долара. За да спечели финансирането, всеки екип трябва да изпрати успешно луноход до земния спътник, който да измине най-малко 500 метра и да изпрати висококачествени снимки. Ракетата носител ще бъде изтреляна през 2017 г., пътешествието в Космоса ще продължи 5 дни.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.