На 20 септември 2018 да почерпят

Ивайло Караньотов разплака шефката на „Фермата“

В страната няма икономическа криза, заяви Ердоган

Канадци ще печелят 100 млн. долара от злато в Розино

Камион мина през спусната бариера на жп прелез в Ловеч

Полицията излови иманярска банда, нападнала Роженския манастир (обзор) Седмината с мюсюлмански имена от петричкото село Яворница копали, за да търсят съкровища

Премиерът Борисов в Залцбург: Подчертах готовността ни незабавно да бъдем приети в Шенген

Безплатни ваксини за пенсионерите над 65 г. Стратегията е за период от 4 години и е на стойност близо 10 млн. лв.

Чуждите инвестиции се понижиха с 63% Задгранични компании изтеглят капитали от страната

Доналд Туск: Спрете да се обвинявате взаимно за имиграцията

ДДС при отдаване на имот под наем

Гл. комисар Христо Терзийски: Рано е да коментирам дали бих приел поста на главен секретар на МВР

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 20 септември 2018

Корнелия Нинова, лидер на БСП: Изготвихме анализ на монополите в България

Яков Джераси оглави Световната ционистка организация в България Виктор Меламед поема пост в Американския Еврейски Комитет

Отпушиха тапата на Е-79 в Креснеското дефиле

Отпушиха една от най-кошмарните тапи на ГП Е-79 на входа на Креснеското дефиле, предаде БГНЕС.

След четири месеца мъки за водачите на МПС, преминаващи по ГП Е-79 през Креснеското дефиле, днес в 18 часа движението бе пуснато по новото трасе на пътя. Това стана след като бе изместено с 10 метра пътното платно.

На 5 март т.г. на входа на дефилето откъм Симитли се свлече скална маса и затвори пътя. За късмет на водачите на МПС, на това място в съседство с Е-79 има обходен път, минаващ между свлачището и река Струма. Така почти четири месеца натовареният трафик по основната пътна артерия на югозапада се осъществяваше по обходния път, което изнервяше водачите, а работниците отнасяха звучни пожелания по адрес на най-близките си роднини. Особено кошмарно бе придвижването през почивните дни, когато „тапата“ се преминаваше за около час, че и повече.

Ден след падането на огромната скална маса, първо започна разчистването й, а след това и терасирането на ската. От двете му страни бяха прекарани временни пътища, за да се качи техника – багери и фадроми. След като скатът бе терасиран, близо месец добиваната от него скална маса бе превозвана за насипване трасето на ЛОТ-4 от АМ „Струма“, изграждащ се между Сандански и ГКПП „Кулата-Промахон“. След това за месец работата по обезопасяване на ската-кариера, бе спряна заради факта, че двойка белоглави лешояди създадоха потомство в дефилето.

За да се излюпят малките бе нужна тишина според природозащитниците. До сега лешоядите, заселвани в клетки в адаптационен център край с. Ракитна, община Симитли, след като бяха пускани на свобода, отлитаха към съседните страни. Надеждата да останат тук е свързана със създаването на потомство.

Изместването на трасето започна на 23 юни. Тъй като поставянето на предпазни мрежи или други предпазни средства върху терасирания скат е скъпо и неоправдано, бе решено изместването радиуса на завоя. Изместването му е с около 10 метра, докато входната и изходна точки на влизане в завоя си останаха същите. С увеличаването дъгата на завоя, бе намалена и скоростта, поставени са съответните пътни знаци. Старото трасе на пътя ще остане като буфер между свлачището и движещите се МПС.

Днес през целия ден бяха извършвани последни приготовления, поставена бе осева линия, след като новата настилка бе измита с вода.

Движението бе пуснато в 18 часа.

Така между Дупница и Благоевград остана само една тапа, тази при квартал „Левски“ на град Кочериново. Там в момента движението по новоизградения мост се осъществява в едната лента, образуват се огромни опашки, достигащи до с. Мурсалево. Тя ще бъде отпушена на 10 юли.

На 1 август пък, както обеща регионалният министър Лиляна Павлова, трябва да бъде пуснат участъкът от магистрала „Струма“ между Сандански и Кулата. Така пътя за Гърция ще бъде без тапи и кошмарни заобикаляния.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.