Откриха още дрога в дома на арестуван пласьор

Хосписът в Елена за 10 години приел 600 болни и възрастни хора

Наказаха Вутов за 3 мача

Александър Манолев стана обвиняем за злоупотреби със средства от ЕС Определена му е гаранция от 100 000 лева

Синовете на богат бизнесмен били сред нападателите в Шри Ланка

По Великден в Бургас паркирането ще е безплатно

Реновират жп гарите „Подуяне“ и „Искър“ за 1,2 млн. лева

Смърт на магистрала и в църква

„Булгартрансгаз“ обяви търг за изграждане на две компресорни станции към интерконектора със Сърбия Прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 351,6 млн. лева

Лом разказа историята си с великденски яйца

Вицепремиерът Марияна Николова на конференция в Унгария за 575-ата годишнина от Варненската битка

Лютви Местан е платил паричната си гаранция от 10 000 лева

Ева Лонгория в супер форма 10 месеца след като роди

ГЕРБ създава Председателски съвет с партиите, които подкрепиха евролистата

Румен Леонидов представи „Покаяние Господне“

Пилот бие рекорд със соларен самолет: Андре Боршберг летя сам без кацане над 115 часа

Швейцарският пилот Андре Боршберг счупи вчера със самолета „Солар импулс 2“ рекорда за най-дълъг непрекъснат соло полет, като остана във въздуха без приземяване над 115 часа, предаде АФП. Това стана на път от Нагоя в Япония за Хаваите, където самолетът се очакваше да кацне около 19 ч българско време след преодолени почти 8000 км.

Досегашното най-добро постижение бе на покойния US милиардер Стив Фосет, който през 2006 г. летя сам 76 часа и 45 минути с „Върджин Атлантик глобъл флайър“.

Рекордът на „Солар импулс 2“ можеше да е и още по-впечатляващ, защото по първоначален план непрекъснатият полет трябваше да бъде от китайския град Нанкин до Хаваи. Лошото време обаче наложи кацане в Нагоя.

Боршберг (62 г.) е един от създателите на самолета „Солар импулс 2“, който се захранва единствено с енергия от слънчевите лъчи благодарение на соларни панели върху крилата.

По време на 5-дневния полет от Япония до Хаваи Боршберг заспал само за около 20 минути. Имало и критичен момент през последните 12 часа, когато машината трябваше да прекоси студен фронт с турбуленция. Малко преди това Боршберг туитна, че е много уморен, тъй като заради набиране на височина през деня и снижаването през нощта за пестене на енергия бил изкачил височина, еквивалентна на Еверест (8848 м).

По време на полета пилотът е свързан с вибриращи ленти към автопилота. Целта е, ако е заспал или задрямал, а се получи отклонение от зададените параметри, да бъде бързо събуден. Боршберг има парашут и спасителна надуваема лодка, ако му се наложи да оцелява във водата. При полет над 9000 м пък трябва да използва кислородна маска.

„Солар импулс 2“ стартира грандиозното си околосветско пътешествие на 9 март тази година от Обединените арабски емирства и се планира да е пак там през август.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.