Два навеса трябва да бъдат премахнати от терасата на шефа на КПКОНПИ Пламен Георгиев

Труп на убит от скутер делфин намериха в Балчик

Засаждат Студентска гора в Аспаруховия парк Превръщат го във втората Морска градина на Варна

319 кандидати за евродепутати от България (пълен списък на листите и независимите)

БДЖ пуска 19 000 допълнителни места във влаковете за празниците

Над 200 полицаи и пожарникари ще следят за безопасността на гражданите по време на празниците

Румен Петков връчи писмо на Борисов с настояване за генерални промени в отношенията ни със Северна Македония

„Хювефарма“ оборудва кухня за ученици със специални нужди

Над 80 тона агнешко е влязло без мито в България

Майстор по кунгфу може да полива цветя с водна струя от очите си (ВИДЕО)

Автобус се заби в кола на Околовръстното шосе в София

Средната възраст в Шуменско скочи с 6 години

Полицията следи по списък над 100 апаши в Монтана

Висши служители в Шри Ланка съзнателно са укрили разузнавателна информация за терористичните атаки

Строителна фирма остави столичния квартал „Младост 4“ без ток заради скъсан кабел

Котките ужасяват мишките чрез урината си

Котките разполагат с „химическо оръжие“ срещу мишките и то се съдържа в урината им, пише BBC News. Изследователи са открили, че когато в ранна възраст мишки бъдат изложени на въздействието на вид химично вещество в котешката урина, е по-малко вероятно да избягват миризмата на котки.

Резултатите от проучването са представени по време на годишната среща на Обществото по експериментална биология в Прага.

При предишно свое изследване екипът от Института по екология и еволюция “Севертов” в Москва е открил, че вещество, наречено фелинин, причинява аборт при бремени мишки. Д-р Вера Вознесенская обяснява, че мишките реагират физически на това вещество. Невроните в мозъка на мишките, улавящи миризмата на химикала, предизвикват реакция, при която се увеличават нивата на хормона на стреса.

“Това е нещо, което съществува между котките и мишките в продължение на хиляди години”, казва д-р Вознесенская. Новото изследване открива, че бебетата мишки, които са били подложени на въздействието на веществото, в по-късна възраст реагират съвсем различно на миризмата на отколешния си неприятел.

Екипът е подложил едномесечни мишки на въздействието на химичното вещество в продължение на две седмици. При тестове в зряла възраст същите мишки са били по-малко склонни да избягват миризмата.

“Физическата им чувствителност към химичното вещество всъщност беше значително по-висока”, отбелязва д-р Вознесенская. “Повечето от рецепторите им засичаха веществото и те произвеждаха по-високи нива на хормона на стреса”.

Въпреки това обаче, мишките, израснали с миризма на котешка урина по-рядко показват признаци на страх или пък склонност да избягат, когато подушат миризмата й, отбелязва ученият.