НАП търси 217 фискални инспектори Минималната заплата е 914 лв.

Решават в петък за ареста на Иванчева

Край на епохата Кастро в Куба – предизвикателствата пред новия лидер Диас-Канел (ИНФОГРАФИКА)

Братът на Меган Маркъл не е поканен на кралската сватба

Затягат мерките срещу финансирането на тероризма Намаляват прага за предплатените карти от 250 на 150 евро

Митнически служители откриха тайник зад предпазен колан на лек автомобил

Пет коли се удариха край Орлов мост

Кубинският парламент избра Мигел Диас-Канел за нов президент на страната

42% спад на чуждите инвестиции Има отлив на компании, които искат да влагат дългосрочно в икономиката

Бойко Борисов пред “Нойе Цюрхер Цайтунг”: България е ЕС, България е НАТО

Борисов и Кралев закриха Европейската младежка конференция Министърът на младежта и спорта представи първите Европейски младежки цели

190 автоджигити засякоха в Монтана за денонощие

Никълъс Кейдж се отказва от актьорството

Григор си уреди среща с Гофен

Жандармеристката Анелия Христова: Ранената колежка е много силна

Всички срещу „Юбер“!

От години държавата не може да се справи с менте такситата, но срещу цивилизованата платформа се организира за месец-два

Месеци след като у нас се задейства световноизвестната платформа за споделяне на транспорт „Юбер“, Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) реагира бързо и безкомпромисно. Наложи жестоки глоби – общо 200 000 лв., и на практика забрани функционирането на услугата. Мотивите са много – незаконна дейност, нелоялна конкуренция, не се плащат данъци и пътниците не са защитени и т.н.. Мога да приема част от доводите, ако не беше цялата каша в транспортния сектор, където същата тази държава не може да се справи с група селски мошеници, при това май умишлено.

В продължение на години българи и чужденци се оплакват от бандити с жълти автомобили, които се наричат таксита. Около летище София, Централна гара и болниците е пълно с коли, имитиращи нормални компании. Те успешно заблуждават хората, особено такива, които са дошли от провинцията в София за лечение, по работа, на гости. Чужденците са като беззащитни кошути пред прайдлъвове.

В медиите пишем от години за тях. Кметове обещаваха контрол, полицията и Комисията за защита на конкуренцията трябваше да се справят с тях. Накрая се оказва, че не могат да се справят, защото „не нарушават закона“, „имат си законни тарифи“, а „хората да гледат по-внимателно“.

А не е така. Щом хората са измамени, значи нищо не е наред. Не може в един 18-милионен Истанбул да има жесток контрол и нулев шанс да попаднеш на менте, а в София такива таксита да са част от градския пейзаж. Да, в Истанбул могат да те прекарат през по-дълъг маршрут, но не и по друга тарифа или с помпичка на брояча.

Миналия месец предаването „Господари на ефира“ направи поредица от разследвания, повечето от които показват чудовищната наглост на шофьорите на менте таксита и на бездействието на органите на властта.

В продължение на години фирми за превоз се оплакват от нелоялната конкуренция на нелегални автобуси и маршрутки, които сноват между близките градове, но и там държавата вдига ръце.

И така, ако се върнем на „Юбер“ – там нещата са прости. Елементарно е да кандидатстваш за шофьор, елементарно е да ползваш услугата. Чувстваш се в ХХI век.

А къде е по-безопасно? Дали в новите коли, на собственици, които милеят за тях, или на раздрънканите маршрутки, на таксита, в които скърцат всички болтчета и не са виждали сапун от датата на производство? Къде са по-мили шофьорите – дали във фирми, където подборът цели да изгражда имидж на услугата, или такива от „официалните“ компании, където е пълно с шофьори, дошли от „Факултето“ с две пачки пари, за да си купят книжка.

И дали е по-добре да работиш като шофьор при условията на „Юбер“, където всичко е лесно, просто и чисто, или да робуваш на монополисти на пазара, на които също не им пука за ментетата?

Отговорът на трите въпроса може да ни обясни защо КЗК е толкова безкомпромисна с дейност, която изцяло е на светло, а не иска да се справи с дейности, които изцяло са в сивите територии на мошеничеството.

И освен това конкуренцията се движи от избора на потребителите. Ако потребителите са доволни от цена, качество и обслужване, значи бизнесът е работещ.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.