Труд Уикенд – един вестник за два дни Безгрижна неделя с чаровния 80-страничен брой на вестник "Труд"

Разследват масово избиване на котки в Търново

Намаляха нарушителите на скоростта в Шуменско

ЦРУ: Китай води тиха студена война срещу САЩ

17 души са ранени след торнадо в американския щат Айова

Личните данни на 1,5 млн. души са откраднати от хакери в Сингапур

Доналд Тръмп критикува тези, които го обвиняват, че бил „твърде мил“ с Владимир Путин

26 души са загинали при бомбардировки в Южна Сирия

Мишел Барние отхвърля основни положения от плановете на британското правителство за споразумение след Брекзит

Защо блондинките държат празни бирени бутилки в хладилника си?

Ветеринари ще направят втори опит за вземане на проби от животни в Болярово

БСП ще почете с митинг-поклонение Никола Вапцаров и другарите му

Нападателят от Любек е от ирански произход, но не е терорист Мъжът е отказал да говори пред следователите

Тръмп-Путин и ефектът на “Пренасочването” Стряскаща е дисциплината в US медиите за недопускане на друго мнение освен зададената тема

Застреляха на улицата личния кардиолог на Джордж Буш-старши (ВИДЕО) Убиецът на д-р Хаускнект успял да избяга

Откриха рядко срещана система от пет свързани звезди

Астрономи са открили рядко срещана система от пет свързани звезди, пише BBC News. Звездите обикалят около общ гравитационен център, но са разделени от разстояние по-голямо от разстоянието, на което Плутон обикаля около Слънцето, съобщава Фокус.

Необичайната система се намира на 250 светлинни години от Земята в съзвездието Голяма мечка. Системата е открита чрез изследване на данните, събрани в рамките на проекта SuperWASP с помощта на евтини камери на Канарските острови и в Южна Африка, с които небето е заснемано на всеки няколко минути.

Измерванията на яркостта на отделните звезди през годините са събрани в светлинни криви. Когато звездите преминават една пред друга, в кривите се появяват спадове на равни интервали. Данните за новоткритата система разкриват съществуването на две двойни звезди, една от които е т.нар. контактна двойна звезда. Д-р Маркус Лор от Британския Отворен университет, един от авторите на проучването, посочва, че тези контактни двойки са звезди, които орбитират толкова близо, че споделят една и съща външна атмосфера. При другия звезден тандем, който е от вида разделена двойна звезда, разстоянието между двете звезди е около три милиона километра. Двете двойки орбитират в една и съща плоскост на разстояние 21 милиарда километра. Чрез допълнителни наблюдения на различни дължини на вълните, идващи от системата, е открита пета звезда, която е свързана с разделената двойна звезда.

“Това наистина е една екзотична звездна система. На теория няма причина в орбитата на всяка от звездните двойки да няма планети. Техните жители биха виждали небе, което ще накара създателите на “Междузвездни войни” да се срамуват”, казва д-р Лор. Той отбелязва, че толкова много свързани звезди се срещат рядко, но най-малко още една такава система е открита от телескопa Kepler на американската Национална космическа агенция (NASA).