Осъдиха на затвор журналисти от в. “Джумхюриет” заради връзки с терористични организации

Премиерът на Полша: Бившите комунистически държави от ЕС все още се нуждаят от подкрепата на еврофондовете

Спецъдът решава за ареста на кметицата на „Младост“ Днес решават кой да поеме общината

Играчите на “Арсенал”: Изпращаме Венгер с трофея от Лига Европа (ИНФОГРАФИКА)

На 26 април 2018 да почерпят

Дербито се превърна в Биг Брадър

34 футболни фена са задържани около мача “Левски” – ЦСКА

Москва: Сирия е свалила 46 крилати ракети на САЩ и съюзниците им

Земетресение в района на Вранча

Зоран Заев: Признаваме българския дял от Македония

Рускиня стана хит в сайтовете за запознанства

Бургаските депутати се обединиха за запазване на Югоизточния регион

Рапърът Венци Венц отчаяно иска бебе Популярният изпълнител прави кастинг за ново гадже

Президентът Румен Радев: Политици воюват срещу държавата Ако трябва да контролира министрите, както им заръчал премиерът, Борисов трябвало да промени Конституцията

Български шофьор е задържан във Франция заради мигранти в камиона

Откриха рядко срещана система от пет свързани звезди

Астрономи са открили рядко срещана система от пет свързани звезди, пише BBC News. Звездите обикалят около общ гравитационен център, но са разделени от разстояние по-голямо от разстоянието, на което Плутон обикаля около Слънцето, съобщава Фокус.

Необичайната система се намира на 250 светлинни години от Земята в съзвездието Голяма мечка. Системата е открита чрез изследване на данните, събрани в рамките на проекта SuperWASP с помощта на евтини камери на Канарските острови и в Южна Африка, с които небето е заснемано на всеки няколко минути.

Измерванията на яркостта на отделните звезди през годините са събрани в светлинни криви. Когато звездите преминават една пред друга, в кривите се появяват спадове на равни интервали. Данните за новоткритата система разкриват съществуването на две двойни звезди, една от които е т.нар. контактна двойна звезда. Д-р Маркус Лор от Британския Отворен университет, един от авторите на проучването, посочва, че тези контактни двойки са звезди, които орбитират толкова близо, че споделят една и съща външна атмосфера. При другия звезден тандем, който е от вида разделена двойна звезда, разстоянието между двете звезди е около три милиона километра. Двете двойки орбитират в една и съща плоскост на разстояние 21 милиарда километра. Чрез допълнителни наблюдения на различни дължини на вълните, идващи от системата, е открита пета звезда, която е свързана с разделената двойна звезда.

“Това наистина е една екзотична звездна система. На теория няма причина в орбитата на всяка от звездните двойки да няма планети. Техните жители биха виждали небе, което ще накара създателите на “Междузвездни войни” да се срамуват”, казва д-р Лор. Той отбелязва, че толкова много свързани звезди се срещат рядко, но най-малко още една такава система е открита от телескопa Kepler на американската Национална космическа агенция (NASA).