Слави и Ку-ку бенд забиват в O2 Арина в Лондон на 9 юни Най-голямата зала в Европа ще отвори врати за родните музиканти

Чужденци разбиха сладкарница в София и откраднаха десерти Нарушителите сами признават вината си

Русенци на протест за чист въздух

Русия е готова да помогне за решаване на конфликта в Африн

Ученик помогна за залавянето на крадец, опитал да разбие къща

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 20 февруари 2018

Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

Санират, ако намерят още пари Довършват само сградите, където ремонтите са започнали

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Чуждите инвестиции в имоти паднаха с 83% Пред декември намалява върнатото финансиране на компаниите майки

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

Сигнали срещу “Гъливер Травел” имало отдавна

Още през февруари т.г. най-голямата браншова организация в туризма – Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/ е писала до Комисията за защита на потребителите /КЗП/ и до Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/, че фирма “Гъливер Травел” трябва да бъде проверена заради зачестили оплаквания от клиенти.  

В четвъртък родители алармираха медиите, че 31 ученици от Националната финансово-стопанска гимназия са изоставени без подслон в Испания. Нощувките на децата не били преведени на хотелите, макар родителите да са платили на туроператора “Гъливер Травъл” цялата сума на 10-дневната екскурзия на децата си.

“Гъливер Травел” не е член на нито една браншова организация. Турагенти, които членуват в АБТТА обаче са продавали екскурзии на “Гъливер” и са се оплакали в началото на годината, че фирмата не изпълнява договорите си и лъже клиентите си, разказа пред “Труд” Калин Драганов, член на Управителния съвет на АБТТА. “Такива фирми предлагат почивки и екскурзии на съмнително ниски цени, след което хората остават разочаровани”, допълни той.

“Необходимо е да се изработи механизъм за контрол, така че подобни нелоялни фирми да не могат да подриват авторитета на целия бранш. Това сме го поставили вече като проблем през министерството на туризма”, допълни и Байко Байков, председател на АБТТА.

“Гъливер Травел” ЕООД има регистрирани нарушения в Министерство на туризма, за които е сезирана КЗП и e стартирана процедура по установяване на административно нарушение. В сега действащото законодателство, при такава ситуация, се предвижда фирмата да продължи дейността си до установяване на нарушението, което предстои да бъде променено, обясниха от ресорното ведомство.

Децата от групата в Испания са добре, установен е контакт с тях. Започнала е и проверка по случая, уточниха от министерството на туризма.

Справката на ведомството показва, че „Гъливер Травел” има валидна застраховка до 22 април 2016 г. с лимит 75 000 лв. През октомври 2014 г. застрахователно дружество завежда преписки на щети по претенции на туристи, на които не са осъществени туристически пътувания. Министерството на туризма е сезирало КЗП по случая и от полученото официално писмо става ясно, че са съставени актове за установяване на административно нарушение, които не са влезли в сила, поради обжалване в съда.

Министерството на туризма готви промени в Закона по туризъм, които ще позволят да се спира дейността на нарушителя още при стартиране на процедура по установяване на административно нарушение, което ще бъде превантивна мярка в такива случаи. Подобни екскурзии се реализират съгласно Наредбата за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм, която също се нуждае от актуализация. Министерството на туризма вече работи съвместно с Министерството на образованието и науката по промените в нея.

Според специалистите от бранша, при подобна ситуация в чужбина първото, което може да се направи е да се осигурят средства, с които закъсалата група да се прибере в България. След това се предявява иск за възстановяване на сумите от застрахователната компания, в която туроператорът има полица “професионална отговорност”. 

Всяка лицензираната от министерството на туризма туристическа фирма има сключена такава застраховка. Нейният размер зависи от годишния оборот на компанията.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.