Изложба разказва за Шумен в парламента

Вижте на кого кой номер се падна на жребия за бюлетината на евровота ГЕРБ ще е №12, БСП - №18

Деца сътвориха красота в Благоевград

Учени откриха опасни бактерии в електронните цигари

КПКОНПИ проверява Красимир Каракачанов за недекларирани имоти

Апелативният съд в Търново върна делото „Червеите“ за ново разглеждане от първата инстация

Министър Желязков: Създадена е организация за контрол по време на предстоящите празници

Област Монтана намаля с 2577 души

6 г. затвор за трафикант, удавил шестима иракчани

Зам.-министър Нанков: Магистрала „Хемус“ може да бъде готова през 2023 г. През юни започват процедурите за последните 90 км

Поставят прегради срещу самоубийци на две метростанции в София

Чуждестранни студенти с български произход от Медицинския университет в София поставиха проблемите си пред вицепрезидента

497 са случаите на морбили на територията на страната

Прокурори ще проверяват на място 746 къщи за гости, построени с пари от ЕС Бившият зам.-министър на икономиката Александър Манолев е открит и разпитан

Фитнес тренировките намаляват риска от Burnout

Самолети на ток прелетяха над Ламанша

Електрически самолет на „Еърбъс“ прелетя вчера за първи път над Ламанша, но бе изпреварен с няколко часа от френски пилот, който направи същото със своя електроплан, съобщи АП.

Машината E-Fan на европейския концерн излетя от Лид в Югоизточна Англия около 11,15 ч българско време и се приземи на летището край френския град Кале в 11,56 ч. Тя бе управлявана от френския пилот Дидие Естейн, който измина разстоянието от 74 км почти 106 години, след като негов сънародникът става първият авиатор, прелетял над Ламанша с апарат по-тежък от въздуха.

Но в четвъртък през нощта французинът Юг Дювал излетя от Кале и кацна в Дувър, Англия, след което измина обратно същия път от 52 км със своя двумоторен едноместен самолет, който тежи около 100 кг. Той каза пред АП, че е достигнат скорост от 150 км/ч. И подчерта, че успешният полет е „важен момент“ след години за преоборудване на самолета „Крикри“ и изпитания над сушата. Дювал е член на група за въздушна акробатика и през 2011 г. постави скоростен рекорд за полет с електроплан.

От „Еърбъс“ приветстваха Дювал за опита му, но заявиха, че не са притеснени, защото научили, че самолетът му бил на гърба на друг при излитането.

Пилотът на E-Fan Дидие Естейн отказа да коментира колегата си. „Да летя със самолет като този бе детската ми мечта“, заяви той, като отхвърли сравненията с Луи Блерио, направил своя новаторски полет на 25 юли 1909 г., предаде АФП.

„Този самолет ще ни позволи да разрешим проблема с шума и е крачка напред към намаляването на вредните емисии – това са двата най-важни екопроблема на авиацията“, заяви Патрик Гандил, шеф на френското гражданско въздухоплаване.

Прототип на E-Fan, разработен „Волтеър“ – дъщерна компания на „Еърбъс“, бе показан за първи път на авиошоуто в Бурже през 2013 г. След първия полет през април 2014 г., машината с тегло около 600 кг е направила още стотици. „Еърбъс“ планира да пусне на пазара в края на 2017 г. версия Е-Fan 2.0, при която двете места ще са едно до друго. Четириместната трябва да е готова през 2019 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.