Участници от MasterChef демонстрираха умения пред над 120 гости

Китай предупреди САЩ да не нарушават териториалния му суверенитет

Зрителите решават кой отива на финала на „Гласът на България“

Колите на водород идват и у нас Още през 2019 година возилата на бъдещето ще бъдат достъпни

Израел строи морска бариера, за да попречи на проникване на палестински екстремисти от Ивицата Газа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 28 май 2018

Черешите поевтиняха с почти 20%

Киев почете спасителя на българските евреи (обзор) Откриха мемориална плоча на Димитър Пешев в Украйна

Руският посланик в Берлин: Дипломатите ни, прогонени заради скандала със Скрипал, може да се върнат само след извинение от страна на Лондон

Риана, Васил Найденов и Джон Ленън на една сцена Грандиозен финал на „Като две капки вода” в понеделник

Тиквичките в настъпление

Турция може да купи руски изтребители Су-57, ако САЩ блокират доставката на F-35

Апаш влиза в затвора заради 12-годишна булка В област Монтана има 51 непълнолетни майки с 56 деца

Мигранти в център в Дрезден нападнаха полицаи Трима са ранени

Хора даряват кръв в църква

Самолети на ток прелетяха над Ламанша

Електрически самолет на “Еърбъс” прелетя вчера за първи път над Ламанша, но бе изпреварен с няколко часа от френски пилот, който направи същото със своя електроплан, съобщи АП.

Машината E-Fan на европейския концерн излетя от Лид в Югоизточна Англия около 11,15 ч българско време и се приземи на летището край френския град Кале в 11,56 ч. Тя бе управлявана от френския пилот Дидие Естейн, който измина разстоянието от 74 км почти 106 години, след като негов сънародникът става първият авиатор, прелетял над Ламанша с апарат по-тежък от въздуха.

Но в четвъртък през нощта французинът Юг Дювал излетя от Кале и кацна в Дувър, Англия, след което измина обратно същия път от 52 км със своя двумоторен едноместен самолет, който тежи около 100 кг. Той каза пред АП, че е достигнат скорост от 150 км/ч. И подчерта, че успешният полет е “важен момент” след години за преоборудване на самолета “Крикри” и изпитания над сушата. Дювал е член на група за въздушна акробатика и през 2011 г. постави скоростен рекорд за полет с електроплан.

От “Еърбъс” приветстваха Дювал за опита му, но заявиха, че не са притеснени, защото научили, че самолетът му бил на гърба на друг при излитането.

Пилотът на E-Fan Дидие Естейн отказа да коментира колегата си. “Да летя със самолет като този бе детската ми мечта”, заяви той, като отхвърли сравненията с Луи Блерио, направил своя новаторски полет на 25 юли 1909 г., предаде АФП.

“Този самолет ще ни позволи да разрешим проблема с шума и е крачка напред към намаляването на вредните емисии – това са двата най-важни екопроблема на авиацията”, заяви Патрик Гандил, шеф на френското гражданско въздухоплаване.

Прототип на E-Fan, разработен “Волтеър” – дъщерна компания на “Еърбъс”, бе показан за първи път на авиошоуто в Бурже през 2013 г. След първия полет през април 2014 г., машината с тегло около 600 кг е направила още стотици. “Еърбъс” планира да пусне на пазара в края на 2017 г. версия Е-Fan 2.0, при която двете места ще са едно до друго. Четириместната трябва да е готова през 2019 г.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.