Синята ракета ще лети с повече от 600 коня под капака

Тази година започна с автомобилна сензация. На изложението в Детройт през януари на щанда на Ford гръмна „бомба” със син цвят. Неочаквано за всички в този бранш, в който всеки знае всичко за всеки, американската компания направи суперпремиера на суперкола.

Новият Ford GT от пръв поглед накара сърцата на състезателите да туптят на високи обороти. И най-хубавото е, че още през следващата година избрани купувачи ще получат привилегията да закупят малка ексклузивна серия от 250 екземпляра, а състезателният вариант ще излезе на пистата в 24-часовото надбягване в Льо Ман през юни. Моментът не е подбран случайно, защото точно половин век по-рано първата генерация Ford GT печели престижната надпревара и след това взема още три поредни победи. Тогава за първи път американска кола финишира първа в Меката на автомобилния спорт и слага край на хегемонията на европейците, подпечатана с пет триумфа на Ferrari от 1960-а до 1965-а. На трибуните се радва идеологът на тази кола Хенри Форд Втори, най-големият внук на основателя на фирмата Хенри Форд. Той е вбесен от увъртанията на Енцо Ферари, който се съгласява да му продаде своята компания, а после се отказва от сделката. Афектиран, американецът нарежда на подчинените си да създадат спортен автомобил, с който „да сритат отзад” фераристите. И успяват.

Вторият опит за летене на Ford GT обаче далеч не е толкова успешен. От следващото поколение са сглобени само 4038 броя в периода 2005-2006 г. Третият модел сякаш отново е създаден със задачата „да срита отзад” коли с черни кончета и бикове в емблемата. Американски експерти му предричат цена от калибъра на Ferrari 488 GTB и Lamborgini Aventador в орбитата около 300 000 евро. Ford наистина предизвиква култовите италиански атлети със страхотна техника, комбинирана с див и яростен външен вид и отварящи се нагоре „крилати” врати. Ултралеката каросерия се състои от алуминиева рама и пътническа клетка от карбон. Активен заден спойлер автоматично или по команда на водача увеличава аеродинамичния натиск върху задвижващия заден мост. Пуш-род окачването и специалните 20-инчови гуми Michelin се грижат за добро сцепление и перфектно пътно поведение. Черупковите спортни седалки са фиксирани в една позиция към шасито, шофьорът може да настройва педалите и волана.

Голяма част от техническите параметри още се пазят в тайна. Ford гарантира чудеса от новия, централно разположен 3,5-литров двигател V6 от генерация EcoBoost. С двойно турбо той ще генерира „над 600 коня” според официалната информация на Ford. Когато за последен път един производител обеща „над 600 коня”, накрая мощността бе 707 коня. Интересно е да видим колко точно над 600 ще бъдат конете, защото спринтът от 0 до 100 км/ч ще отнема по-малко от 3 секунди, а максималната скорост ще гони 330 км/ч. Когато хората чуят за такива параметри, обикновено се сещат за Ferrari. Забравете! Това е Ford GT.

Супермоделът е създаден в тайно мазе

За да влезеш в новините, трябва да предизвикаш сензация. Както направи Ford GT с премиерата си в началото на годината в Детройт. Дори в компанията производител само няколко души са били запознати с идеята. Шефът на дизайнерите Морий Калъм разпоредил да бъде разчистено едно запустяло мазе в централата и го превърнал в студио. Сложил нова брава само с два ключа - взел единия, а другия дал на ръководителя на проекта Радж Найр. На по-късен етап кръгът на запознатите бил разширен, защото се наложило включването на повече експерти. На финала броят на ангажираните с Ford GT станал 100 души - нищожен брой на фона на 250-те хиляди служители в компанията. Така най-якият Ford от половин век насам бил създаден в конспиративна обстановка и останал добре пазена тайна до бомбастичната си премиера.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили