Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

Актьорите Гал Гадот и Марк Хамил ще връчват награди “Оскар”

Мъж обгоря след инцидент в леярна Прокуратурата проверява и друг случай

Валери Жаблянов в блиц пред “Труд”: ГЕРБ удрят всеки, който не им харесва

Легионер стрелец обвинен за хулиганство Горския човек заплашил служители на МВР, че ги очакват много изненади

Димитър Радуков, шеф на “Юбер България”: Отстраняваме пътниците и шофьорите с нисък рейтинг

– Г-н Радуков смятате ли да промените начина на работа на „Юбер” в България, след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) постанови, че трябва да спрете дейността, която извършвате в момента, тъй като тя нарушава пазарните условия?

– Изцяло не сме съгласни с решението на КЗК, то е изключително странно. За първи път в ЕС антимонополна комисия излиза с негативно решение спрямо нас. В редица европейски държави, като Франция, Германия, Италия, Русия, местните антимонополни институции са се изказали положително за „Юбер“. Работим успешно в 58 държави в 311 града, но заради медийния шум в България излиза все едно навсякъде компанията има проблеми, което не е така.

– Половината от глобата, която ви е наложила КЗК, е защото не сте предоставили информация за финансите си, защо сте скрили информацията, нали казвате, че работите напълно прозрачно?

– Предоставили сме на КЗК цялата информация относно нашата дейност в България. Отделно от това КЗК проявяваше интерес към финансовите отчети на холандските ни дружества, и то за периоди, в които те не са имали нищо общо с България. Това е изключително странно, тъй като в тези холандски дружества се включва целият бизнес на „Юбер“ извън Северна Америка.

– А какви всъщност са резултатите на компанията в България до момента?

– Компанията стартира дейността си в България в края на миналата година и няма съществени резултати за 2014 г.

– В решението на КЗК бяха публикувани цените за превоз на компанията, която се оплаква от вас – „О,Кей Супертранс“, а вашите бяха скрити. Какви са те?

– Цените ни не са търговска тайна. Те са публикувани на нашият уебсайт и всички потребители ги знаят, а именно – 70 стотинки първоначална такса, 40 стотинки на всеки километър и 20 стотинки на минута за престой.

Последната сума се начислява от момента, в който се качвате в колата до момента, в който слизате от нея, а не както при таксиметровите коли, сумата тече, ако стоите на светофар например.

– Значи имате почти същата структура като цените на таксиметровите компании…

– Има разлика при определяне на цените. Те не са изчислени на базата на разхода на автомобила, а са усреднена сума за покриването на разходите на всеки собственик на кола. Използвали сме опита ни от други държави, както и покупателната способност в София при определяне на тарифите.

При нас освен това няма нощна тарифа, но има т.нар. пиково ценообразуване. Когато има прекалено голямо търсене, а в същото време няма достатъчно шофьори на пътя, тогава цената се вдига, за да изкара повече шофьори на пътя, тоест тарифата е динамична и балансира търсенето и предлагането.

– Ако пътниците са няколко, цената една и съща ли е?

– Няма значение колко са пътниците, но пък цената на пътуването може да бъде поделена. Системата позволява, ако сте двама души в колата, да бъде разделена таксата на две, вместо да си давате пари един на друг, просто натискате един бутон. Друга интересна част от приложението е, че може да видите как ваш близък пътува с „Юбер“.

Разбира се, това става със съгласието на човека, който използва услугата – той трябва да се съгласи, за да бъде проследен независимо къде, може да е в Ню Йорк. Вижда се всичко – кой е шофьорът, каква е колата.

– Водили ли сте разговори с таксиметровите компании, които се оплакват от вас?

– Нито те са ни търсили, нито ние сме ги търсили. Не смятам, че имаме какво да обсъждаме. Нашите дейности са коренно различни и няма какво да си кажем. Отричането на иновациите, от една страна, е безсмислено, защото технологиите, които са в полза на обществото, винаги побеждават. Отделно таксиметровият бранш има свои вътрешни проблеми и трябва да си ги реши вътрешно, произнасянето спрямо нас няма да промени тяхната ситуация.

– Планирате ли да разширите дейността си в други градове в България?

– За момента сме фокусирали дейността си изцяло върху София.Смятаме, че тук има голям потенциал тепърва да се развива и да расте ползването на нашата услуга.

– Как бихте определили типичния клиент на „Юбер“ в България?

– Основната ни клиентела са по-млади хора, които са на „ти“ с новите технологии, търсят удобен и нов начин на придвижване. До момента имаме над 10 хил. сваляния на приложението. В общи линии, този, който е пробвал – остава.

– Едно от големите притеснения, свързани с услугата, която предлагате, е как гарантирате за шофьорите?

– Сигурността е наш основен приоритет, имаме стриктен подбор на шофьорите. Изискваме свидетелство за съдимост, справка от КАТ, валидна Гражданска отговорност, технически преглед, кола до 10 години. Отделно всяко наше пътуване се проследява с GPS, системата винаги знае кой с кого пътува и накъде. Както пътниците са свързани към системата, така и шофьорите, и то не само с телефон.

Клиентите са свързани и чрез своите дебитни или кредитни карти, а шофьорите са свързани освен с техните лични данни – шофьорска книжка, регистрация на колата, но и със своите банкови сметки. Те печелят 80% от тарифата за превоз. Третият елемент от технологията, която използваме за по-висока сигурност, е оценката на шофьорите и съответно на пътниците. След всяко пътуване пътникът оценява шофьора и обратното. Както пътници, така и шофьори с нисък рейтинг се отстраняват от системата.

– Какво означава пътник с нисък рейтинг?

– Може да е по-агресивен, да иска да пуши в колата. Ако шофьорът не е доволен от него, му поставя ниска оценка, ако и други шофьори също са недоволни, пътникът се отстранява. Същото важи и за шофьорите.

– Ако по време на пътуване стане катастрофа, кой ще покрие щетите?

– Първо всички наши шофьори имат “Гражданска отговорност”, в случая със споделените пътувания тя важи. Отделно имаме глобална застраховка с една от водещите компании в Америка и тя се включва, в случай че лимитът от 2 млн. лева не достигне, за да се покрият всички щети на третите лица, включително и пътниците.

ВИЗИТКА

Димитър Радуков е роден в София, завършва Американския университет в Благоевград. Прави МВА в INSEAD. Работи за Boston Consulting Group в Лондон. Работил е като инвестиционен банкер, оглавява „Юбер България“ от април тази година.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете