Шофьор заби кола, пълна с туби с бензин, в болница в Кънектикът

“Милан” пак би “Лудогорец”

Борисов вечеря с лидери в Белгия Срещата се проведе в замъка Хертохинедал край Брюксел

Бащата на прегазения 6-годишен Петьо: Не вярвам в правосъдието, но има Господ

Общинска с ново ръководство Ангел Геков става изпълнителен директор

МВФ: Намалете лошите кредити

Десет души са загинали след рухване на жилищна сграда в Кайро

Руски депутат: Русия е изпитала 200 нови типове оръжия в Сирия

Лайпциг може да забрани дизеловите автомобили

Вучич и Лавров се обединиха около църковната и военна независимост на Сърбия

Холандските депутати гласуваха за признаване на арменския геноцид

Кръвта на подрастващите подмладява мозъка

Полицията в Русе проверява сигнал за общински съветник от ГЕРБ, участвал в побой

Чешката полиция издирва българин, обрал дете

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 23 февруари 2018

Ниски води струпват конвои по Дунава

Ниското ниво на Дунава струпа 16 конвоя с 92 секции и 8 самоходни шлепове в района на остров Белене по Дунава, съобщиха от РД “Морска администрация”. Фарватерът /плавателният път/ е стеснен при 1,90 м газене и екипажите се изчакват, като ограничават преминаването с по 2 претоварени секции. В критичния участък втори ден престоява заседнала румънска самоходка.

Корабоплаването не е спряно, но всички корабособственици са предупредени за опасните плитчини по реката. Във вторник водните стоежи при Русе са 115 /-10/ спрямо условната кота 0, уточниха от АППД. Прогнозите за следващите 2 дни са те да паднат до 114 /-1/ см. Най-ниското е нивото при Оряхово, където са измерени 110 см.

Най-критичен е районът край остров Милка. При ниски води се появяват общо 33 проблемни места от устието на река Тимок до Силистра, включително около островите Белене, Вардим, Батин, Косуй и Попина.

Общо 160 плаващи светещи буйове, 980 брегови знаци и 20 фара се подменят в българския участък на Дунава, уточниха от АППД. Съоръженията са по проект, финансиран с 3 488 507 лв. по ОП “Транспорт” и от националния бюджет. Вече е внедрена система за мониторинг, която контролира и информира в реално време за местоположението и състоянието на новите знаци и фарове.

До момента са поставени 96 от общо 980 брегови знаци в района на Белене, до остров Батин и в акваторията на Русе. Сложени са още 19 брегови знаци от устието на река Тимок до Видин. Останалите ще се монтират до края на т.г.

До края на новия програмен период /2014-2020 г./ България и Румъния ще подновят съвместния проект за подобряване на навигацията по Дунава. Той включва най-тежките участъци, включително и в Долен Дунав до Браила. Двете страни са задължени да поддържат корабоплаването по чл. 4 от Белградската конвенция.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете