Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

КАТ преброи 2536 ранени по-малко от лекарите Разлика с над 22% между данните на МВР и Министерство на здравеопазването установи Институтът за пътна безопасност

Забраниха играчките оръжия в пакистанска провинция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в неделя, 25 февруари 2018

Сняг и паднали дървета на Шипченския проход

Въоръжен мъж се барикадира в дома си във Велинград Излезе да вземе дърва за печката и го арестуваха

„Левски“ подгони вечния съперник

Цветанов в Сандански: Усилията на ГЕРБ са насочени към реализирането на успешни политики в местната власт

“Реал” се утвърди в тройката

Откриха сперма на 50 млн. години в Антарктида

Изследователска група откри в Антарктида най-древните клетки от животинска сперма. По предварителни оценки, възрастта на открития материал е 50 милиона години, пише Live Science.

Клетките били открити във вкаменен пашкул. Най-вероятно той е бил създаден при чифтосване на древните предци на червеите или пиявиците. Когато започнал процеса на фосилизация, клетките сперма останали по стените на пашкула, което им позволило да се съхранят в консервиран вид.

„Тези клетки са много крехки, затова подобни находки са крайно редки“, отбеляза шефът на проекта – палеонтологът Бенджамин Бомфлер от Шведския музей за естествена история. Пашкулът е бил открит от учените при пресяване на седименти в търсене на останки от малки гръбначни организми.

Повърхността на вкаменелостта и останалите по нея частици са били изучени с помощта на електронен микроскоп. Освен това изследователите направили рентгенови снимки с помощта на ускорител на частици в Швейцария, за да се получи представа за вътрешната структура на пашкула. Изяснило се, че в него има бактерии и клетки сперма.

Но не става въпрос за цели клетки, а само за техни фрагменти. „Открихме така наречените „главови“ фрагменти, които имат формата на свредла, средни фрагменти и много дълги камшикоподобни опашки, някои от които са прикрепени към средните фрагменти“, уточни Бомфлер.

Според него откритите останки са много прилични на клетки сперма от представителите на групата на пиявицоподобните червеи, които в съвременния свят обитават само Северното полукълбо, образувайки симбиотичен съюз с лангустите. Изследователят отбеляза, че по-рано най-стария известен образец животинска сперма са били клетки с възраст около 40 милиона години, открити в парче кехлибар.

Както и при открития пашкул, и те се отнасят към еоцена – геоложка епоха в живота на Земята, която е започнала преди около 56 милиона години. Находката ще помогне да се опознае по-добре еволюцията на червеите и пиявиците, защото техни вкаменени останки се откриват крайно рядко.