Първите удари с F-35 бяха нанесени от израелски пилоти

Санкционираха 55 граждани при специализирана полицейска операция в Павликени Образувано е едно бързо производство за нерегламентиран превоз на пътници

Брошури подготвят шведите за война Инструкциите ще бъдат изпратени до всички 4,8 млн. домакинства

10 милиона лева за реклама на туристически райони „Труд” и ведомството организират поредица от кръгли маси за спа индустрията

“Ислямска държава” нападна позиция на правителствения режим в сирийската пустиня и отне живота на 26 войници

Георги Василев, шампион с „Етър“, „Левски“ и ЦСКА пред „Труд“: Грандовете свикнаха с разочарованието

Газова прошка търси България от Русия Радев поднови поканата си към Путин да ни посети тази година

Доналд Тръмп заяви, че срещата му с Ким Чен-ун може да бъде отложена

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в сряда, 23 май 2018

Марк Зукърбърг пред ЕП: Не направихме достатъчно, за да защитим данните на потребителите

Сотир Цацаров и Цецка Цачева се срещнаха с американския си колега Джеферсън Сешънс

На 20-о място сме по бюджет за отбрана в ЕС Средните разходи за военнослужещ в съюза са 329 евро, а у нас - 93 евро

Двама френски туристи бяха нападнати от маймуни в Индия

БЛС се оттегли от здравната карта

Всеки трети живее в дом без канализация Безплатна вода за бедните предвижда нов Закон за ВиК

На рали с i

Любовта към високите скорости никога няма да угасне. В името на състезанието, на бързината и на дуелите зад волана Hyundai стартира в България едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Любимото дете на корейския концерн у нас е Симеон Симеонов – изгряващата звезда на сериите. Един 16-годишен голобрад младеж, който още няма право да притежава шофьорска книжка, но правилата на ФИА му разрешават да кара рали. И той се справя все по-добре. Всички пилоти на Hyundai се състезават с модела i20 Coupe R1, което означава едно – битката вече не е кой автомобил е по-добър, а кой състезател зад волана е №1, тъй като всички разполагат с еднакви коли.

След като надпреварата Hyundai Racing Trophy бе включена в календара от Българската федерация по автомобилни спортове, цяла флотилия на марката със знака i следва пилотите на всички състезания. Може да ви се струва прекалено дребничък, но градският мъник Hyundai i10 спокойно съперничи на батковците и извън населените места. Авторитетното списание What Car за втора година поред го избра за най-добър автомобил в града. Новото поколение, разработено в германския център в Рюселсхайм, е напомпало мускули. По-дълго с 80 мм и с обща дължина 3665 мм днес i10 е един от най-просторните и широки модели в сегмента. Багажникът побира 252 литра, а при сваляне на задните седалки товарният обем достига 1046 л. Автомобилът е и с 27 процента по-як заради използваната закалена стомана и подсилените сглобки. На европейския пазар се продава с два бензинови двигателя – 1,0-литров и 1,25-литров. По-малкият е трицилиндров с 66 конски сили. Предлага се и със заводска газова уредба, която вдига мощността до 67 конски сили. Системите за сигурност ESC и VSM за първи път са стандартни за най-малкия автомобил на корейската компания. В името на безопасността i10 e застрахован с 6 въздушни възглавници.

По-големият батко i20 дава основата и за състезанията. Той също е пораснал. Колесната база вече е 2570 мм, с 45 мм повече от останалия в историята първи модел. В i20 не е проблем да пътуват петима възрастни. А от Hyundai се хвалят, че пространството за краката на задните места е най-добро в класа – 1892 мм. Същото се отнася и за обема на багажника – 236 л. Панорамният люк дава усещане за лукс. По желание в оборудването може да присъства включена камера за заден ход и LED светлини. Агрегатите също са два бензинови – 1,2-литров и 1,4-литров. Първият е с мощност 85 конски сили, а вторият – със 100 конски сили. Малкият i20 може да стане още по-луксозен, ако се поръчат функциите за подгряване на седалките и охлаждане на жабката, където ще имате студени напитки в горещото лято.

Стигаме и до бегачката i20 Coupe. Естествено дизайнът е много по-спортен и е насочен към любителите на по-бързите скорости. Това е първият модел на Hyundai с три врати в сегмент В. Разбира се, не е само спортен автомобил. Тази кола е за млади хора с модерен дух. За класа си има отличен обем на багажника – 336 л. А в списъка с цветовете се добавя ексклузивният само за купе версията Tangerine Orange. Задвижването е със същите бензинови двигатели като при i20. А дизеловите са 1,1-литров със 75 конски сили и 1,4-литров с 90 конски сили. За сериите Hyundai Racing Trophy се използва агрегатът е 1,4 DOHC 16V със 100 конски сили. Промените по спортния автомобила са ролкейдж, окачване, спортни седалки и ауспухова система.

Стигнахме до средата от флотилията на Hyundai. Ред е на компактния и универсален i30. Дизайнът е модернизиран, като акцентът пада върху отличителната шестоъгълна решетка. В този автомобил се вгражда новата седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. Тя глези шофьора и му осигурява повече ефективност при управлението. Нови са също агрегатът Kappa 1,4 л, биксеноновите фарове, асистентът за паркиране и за предупреждение при напускане на платното. Автомобилът има типичните за по-горния клас вентилирани седалки. Оборудването допълват десетте посоки за регулиране на шофьорската седалка, електрическата ръчна спирачка, старт/стоп системата, ограничителят на скоростта, навигационната система със 7-инчов сензорен екран, панорамният люк и двузоновият климатик. Десетки са системите за сигурност, чрез които i30 достига до максималните пет звезди за безопасност в теста на Euro NCAP.
i30 се предлага с нов 1,4-литров бензинов двигател. Варианти са също дизеловите 1,4-литров с 90 конски сили и 1,6-литров със 110 или 136 конски сили. Като всички нови модели на компанията и той ползва в цяла Европа петгодишна гаранция при неограничен пробег. Който иска да е по-спортен, може да заложи на i30 Turbo със 186 к.с. Там всичко по отношение на динамика и окачване е подобрено.

Дойде време и за флагмана на флотилията. Истинският капитан е луксозната лимузина i40. Изключително тих и лесен за управляване автомобил (предлага се и като комби), изпълнен със системи за сигурност и удобство. Моделът е оборудван с новата 7-степенна трансмисия, видимостта на пътниците и шофьора е повишена чрез биксенонови фарове. А за тези, които не обичат да спазват скоростта, i40 сигнализира със звуков сигнал. Фейслифтът за тази година предлага нова предна част и задни стопове, обновен вариант на шестоъгълната предна решетка, предни брони и интегрирани за мъгла LED фарове. Купето е допълнено с висококачествени материали за волана, подлакътниците и топката за скоростния лост. Особено атрактивен е коженият салон Russet Brown. В размерите няма пестене. Междуосието е 2770 мм, а общата широчина стига 1815 мм. Багажният обем на седана е 525 литра, а на комбито – 553 л. Отново Hyundai се хвали, че има най-големия простор в салона.

i40 разполага с нова навигационна система със 7-инчов TFT цветен сензорен екран. Опционално се предлага премиум аудио система, цифрово радио и камера за заден ход. Голям е изборът на агрегати. i40 идва с избор от четири дизелови или бензинови двигателя, като мощността започва от 115 конски сили и стига до 165. Бестселър е U-II 1,7-литровият дизел със 141 к.с.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.