Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Мехмет Акиф Алакурт ядоса турските жени

Бизнесът срещу саботажа на зимния туризъм Не можем да очакваме хората да се върнат след 4 часа чакане на лифта, категоричен е зам.-председателят на КРИБ проф. Николай Вълканов

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 24 април 2019

„Хемус” задминава Плевен след 3 години (обзор)

Сантра стана телевизионна водеща

Велико Търново домакинства националната дискусия „Общини БГ 2030“

Валентин Николов: В близко време ще бъдат прекратени договорите с американските централи в „Марица-изток“

Родител 1 и 2 в бланките за забавачка в София (обзор) Полетата бяха променени отново на “майка” и “баща”

Лютви Местан трябва да внесе гаранция от 10 000 лева до 25 април

ГЕРБ отстъпиха за адвокатските доноси

Проф. Румен Гечев: Проблемът на днешното управление не е в 10 или 30 апартамента, а че има милиардни загуби от нереализираните проекти

На рали с i

Любовта към високите скорости никога няма да угасне. В името на състезанието, на бързината и на дуелите зад волана Hyundai стартира в България едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Любимото дете на корейския концерн у нас е Симеон Симеонов – изгряващата звезда на сериите. Един 16-годишен голобрад младеж, който още няма право да притежава шофьорска книжка, но правилата на ФИА му разрешават да кара рали. И той се справя все по-добре. Всички пилоти на Hyundai се състезават с модела i20 Coupe R1, което означава едно – битката вече не е кой автомобил е по-добър, а кой състезател зад волана е №1, тъй като всички разполагат с еднакви коли.

След като надпреварата Hyundai Racing Trophy бе включена в календара от Българската федерация по автомобилни спортове, цяла флотилия на марката със знака i следва пилотите на всички състезания. Може да ви се струва прекалено дребничък, но градският мъник Hyundai i10 спокойно съперничи на батковците и извън населените места. Авторитетното списание What Car за втора година поред го избра за най-добър автомобил в града. Новото поколение, разработено в германския център в Рюселсхайм, е напомпало мускули. По-дълго с 80 мм и с обща дължина 3665 мм днес i10 е един от най-просторните и широки модели в сегмента. Багажникът побира 252 литра, а при сваляне на задните седалки товарният обем достига 1046 л. Автомобилът е и с 27 процента по-як заради използваната закалена стомана и подсилените сглобки. На европейския пазар се продава с два бензинови двигателя – 1,0-литров и 1,25-литров. По-малкият е трицилиндров с 66 конски сили. Предлага се и със заводска газова уредба, която вдига мощността до 67 конски сили. Системите за сигурност ESC и VSM за първи път са стандартни за най-малкия автомобил на корейската компания. В името на безопасността i10 e застрахован с 6 въздушни възглавници.

По-големият батко i20 дава основата и за състезанията. Той също е пораснал. Колесната база вече е 2570 мм, с 45 мм повече от останалия в историята първи модел. В i20 не е проблем да пътуват петима възрастни. А от Hyundai се хвалят, че пространството за краката на задните места е най-добро в класа – 1892 мм. Същото се отнася и за обема на багажника – 236 л. Панорамният люк дава усещане за лукс. По желание в оборудването може да присъства включена камера за заден ход и LED светлини. Агрегатите също са два бензинови – 1,2-литров и 1,4-литров. Първият е с мощност 85 конски сили, а вторият – със 100 конски сили. Малкият i20 може да стане още по-луксозен, ако се поръчат функциите за подгряване на седалките и охлаждане на жабката, където ще имате студени напитки в горещото лято.

Стигаме и до бегачката i20 Coupe. Естествено дизайнът е много по-спортен и е насочен към любителите на по-бързите скорости. Това е първият модел на Hyundai с три врати в сегмент В. Разбира се, не е само спортен автомобил. Тази кола е за млади хора с модерен дух. За класа си има отличен обем на багажника – 336 л. А в списъка с цветовете се добавя ексклузивният само за купе версията Tangerine Orange. Задвижването е със същите бензинови двигатели като при i20. А дизеловите са 1,1-литров със 75 конски сили и 1,4-литров с 90 конски сили. За сериите Hyundai Racing Trophy се използва агрегатът е 1,4 DOHC 16V със 100 конски сили. Промените по спортния автомобила са ролкейдж, окачване, спортни седалки и ауспухова система.

Стигнахме до средата от флотилията на Hyundai. Ред е на компактния и универсален i30. Дизайнът е модернизиран, като акцентът пада върху отличителната шестоъгълна решетка. В този автомобил се вгражда новата седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя. Тя глези шофьора и му осигурява повече ефективност при управлението. Нови са също агрегатът Kappa 1,4 л, биксеноновите фарове, асистентът за паркиране и за предупреждение при напускане на платното. Автомобилът има типичните за по-горния клас вентилирани седалки. Оборудването допълват десетте посоки за регулиране на шофьорската седалка, електрическата ръчна спирачка, старт/стоп системата, ограничителят на скоростта, навигационната система със 7-инчов сензорен екран, панорамният люк и двузоновият климатик. Десетки са системите за сигурност, чрез които i30 достига до максималните пет звезди за безопасност в теста на Euro NCAP.
i30 се предлага с нов 1,4-литров бензинов двигател. Варианти са също дизеловите 1,4-литров с 90 конски сили и 1,6-литров със 110 или 136 конски сили. Като всички нови модели на компанията и той ползва в цяла Европа петгодишна гаранция при неограничен пробег. Който иска да е по-спортен, може да заложи на i30 Turbo със 186 к.с. Там всичко по отношение на динамика и окачване е подобрено.

Дойде време и за флагмана на флотилията. Истинският капитан е луксозната лимузина i40. Изключително тих и лесен за управляване автомобил (предлага се и като комби), изпълнен със системи за сигурност и удобство. Моделът е оборудван с новата 7-степенна трансмисия, видимостта на пътниците и шофьора е повишена чрез биксенонови фарове. А за тези, които не обичат да спазват скоростта, i40 сигнализира със звуков сигнал. Фейслифтът за тази година предлага нова предна част и задни стопове, обновен вариант на шестоъгълната предна решетка, предни брони и интегрирани за мъгла LED фарове. Купето е допълнено с висококачествени материали за волана, подлакътниците и топката за скоростния лост. Особено атрактивен е коженият салон Russet Brown. В размерите няма пестене. Междуосието е 2770 мм, а общата широчина стига 1815 мм. Багажният обем на седана е 525 литра, а на комбито – 553 л. Отново Hyundai се хвали, че има най-големия простор в салона.

i40 разполага с нова навигационна система със 7-инчов TFT цветен сензорен екран. Опционално се предлага премиум аудио система, цифрово радио и камера за заден ход. Голям е изборът на агрегати. i40 идва с избор от четири дизелови или бензинови двигателя, като мощността започва от 115 конски сили и стига до 165. Бестселър е U-II 1,7-литровият дизел със 141 к.с.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.