Велико Търново и Горна Оряховица искат електробуси да превозват пътници между двата града. По този повод в понеделник чешки електрически автобус бе тестван по линията между старта столица и железничарския град.
"Разходът е с шест пъти по-малък от дизеловите автобуси с двигател Евро 5. Електрическият автобус изразходва по 12 стотинки ток без ДДС на километър", коментираха експерти.
Представителят на чешката марка Емил Кимак уточни, че стартовата цена е около 400 000 евро, с около 100 000 евро по-висока от един нов дизелов автобус, но с около 50 000 евро по-ниска от на тролейбус. "Инвестицията се избива за 6 г", допълни Кимак.
Той допълни, че електробусът "Сор" изминава по 220-250 километра с едно зареждане. Работи с батерии, които се пълнят с 380 волта ток нощем чрез трифазен контакт. Двигателят е асинхронен, с водно охлаждане. При пътуване по наклон батерията се зарежда от кинетичната енергия.
Велико Търново е сред градовете, които ще получат приоритетно финансиране за интегриран градски транспорт. Парите ще дойдат по проект за около 10 електробуса.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш