САЩ искат санкции върху 33 кораба и 27 компании заради нарушаване на ембаргото върху КНДР

Арестуваха четирима мексикански полицаи за отвличането на трима италианци

Руснаците без национален флаг и на закриването на Олимпиадата, реши МОК

Археолози откриха древен некропол в Египет

В Южна Корея пристигна севернокорейска делегация на високо равнище

Мексиканският президент отлага визитата си в САЩ заради напрегнат телефонен разговор с Тръмп

Макрон и Меркел ще разговарят с Путин за прекратяването на огъня в Сирия

Над 120 снегорина обработват настилките в София

Секси лъвицата Оливия Уайлд ще се пробва в режисурата Дебютният филм на мацето се казва “Booksmart”

ООН прие единодушно резолюция за прекратяване на огъня в Сирия

Филм с българско участие спечели “Златна мечка” на “Берлинале” (СНИМКИ)

Шофьорка заби колата си във бензиностанция в Благоевград

Все повече туристи от Азия идват у нас с цел винен туризъм

Работодатели дават щедри бонуси за довеждане на нов колега в офиса

Сидеров: Мога да намера нов енергиен министър

Френска медия: България – алтернативният маршрут на джихадистите

България е най-честно използваният сухопътен маршрут от членовете на „Ислямска държава“, след като Турция засили охраната на летищата. От 2013 година стотици джихадисти новобранци, сред които и много французи, са достигнали Сирия именно през България, пише “Франсинфо”, цитиран от “Фокус”.

През последните месеци граничният пункт „Капитан Андреево“ на границата между България и Турция се превърна в истинска фронтова линия във войната срещу джихадистките мрежи. Денонощно коли, камиони и автобуси преминават границата, превозвайки все повече кандидат-джихадисти към Истанбул – последният етап преди достигане до контролираната от „Ислямска държава“ територия в Сирия. Дори началникът на българската гранична полиция Георги Калайджиев признава, пише френската медия, че е пропускал джихадисти: „Виждал съм хора, които принадлежат към тези екстремистки групи и които искат да достигнат до Сирия. Такъв бе и случаят с Фриц-Жоли Жоашен, близкия на братята Куаши, който бе арестуван тук“.

Но докато Жоашен бе хванат, повече преминават през дупките на мрежата. Според българското МВР за две години стотици джихадисти са поели по този известен като скришен път, а явлението набира сила, откакто турските власти засилиха контрола по летищата. Така, за да не бъде сочена от Брюксел като страна, която не е способна да охранява границите си, България оказва натиск на автобусните компании. Сега шофьорите на автобуси разполагат списък с имената на пътниците, с техните данни и номера на личните документи. И докато преди автобусите са минавали само митническа проверка, сега те са проверявани от полицаи, които се качват на автобуса, проверяват паспортите и претърсват багажите.

Истинският помощник на властите е информационната система на Шенген за издирваните от полицията лица. Базата данни обаче не е особено полезна, когато става дума за новобранец, който се намира само под наблюдение или който не може да бъде обвинен. Според Николай Димитров, заместник-началник на пункт Лесово, това е и причината арестуването на тези хора да бъде толкова трудно.

„Работим с данни и доказателства. Не можем да арестуваме гражданите на ЕС само по подозрения. Това би било зле интерпретирано и ще навреди на образа на България“, казва той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.