Броят на задържаните за нападенията в Шри Ланка достигна до 58 души

Започват тестовете на новите влакове за третия лъч на метрото

Русия: Агресивна и безразсъдна е политиката на САЩ спрямо Иран 

Народното събрание ще обсъди промени в Закона за оръжията и боеприпасите

Ердоган: Възможно е скоро да се срещнем с Тръмп

Учени за пръв път засякоха земетресение на Марс

Ким Чен-ун пристигна с частния си влак в Русия

359 станаха жертвите на атентатите в Шри Ланка

ЦИК тегли номерата на партиите за евровота на 26 май

Голям пожар горя във Версай (ВИДЕО)

На 24 април 2019 да почерпят

Елена Йончева: Моят свекър е управител на къщите, но преди да познавам това семейство, така че това е абсурдно

Китай демонстрира военноморска мощ Показа за пръв път най-новия си ескадрен миноносец

Вижте най-големите лафове на Емо Чолаков Дългогодишният водещ на БТВ напуска ефира на телевизията

Доналд Туск и Ангела Меркел разговаряха по телефона с Володимир Зеленски

Хакери превзеха контрола над Jeep, докато се движи по магистрала

Представете си, че карате по магистралата и изведнъж автомобилът ви започва да пуска или спира климатика, да показва странни съобщения на таблото или дори двигателят да се изключи. Първата мисъл ще е за някаква неприятна повреда, но в действителност може да става дума за хакерска атака.

Това става все по-голяма реалност, а двама компютърни специалисти демонстрираха, че вече по пътищата има хиляди автомобили, които са директно уязвими на хакерски атаки. Чарли Милър и Крис Валасек направиха демонстрация за специализираното технологично списание Wired, в която хакват от разстояние нов Jeep Cherokee, докато той се движи по магистралата.

Шофьор на автомобила е репортерът Анди Грийнбърг, който знае, че ще бъде атакуван, но не знае кога и как. „Единствено ми бяха обещали, че няма да направят нещо, което да застраши нечий живот“, коментира Грийнбърг. Двамата специалисти хакват автомобила от разстояние, докато са в дома на Милър. Те са открили сериозна уязвимост в сигурността на Jeep Cherokee, която е налична в хиляди вече продадени бройки.

Под пълен контрол

Уязвимостта е свързана с мултимедийната система на превозното средство, от която може да се получи достъп до всички останали системи от разстояние по интернет. По време на демонстрацията Милър и Валасек дори изключват трансмисията, оставяйки „джипа“ да се движи по инерция.

След това демонстрацията се мести на празен паркинг. Там двамата показват, че могат да изключват двигателя, да активират спирачките от разстояние или пък напълно да ги изключват, което завършва с „паркиране“ в канавката. Специалистите могат да поемат дори контрола на волана, засега само при движение назад.

Двамата споделят, че не е задължително собственикът на автомобила дори да разбира, че е жертва на хакери. Чрез атаката могат да се събират само данни за проследяване и подслушване. Уязвимостта е налична в около 471 хил. превозни средства на Fiat Chrysler, които използват функцията Uconnect, казва Милър. Скоро двамата с Валасек ще разкрият още подробности, но ще оставят най-важните детайли скрити, за да се намали вероятността от злоупотреби.

Добрата новина за притежателите на автомобилите е, че специалистите са уведомили Chrysler още преди девет месеца, като през това време компанията е подготвила необходимия софтуерен ъпдейт, който вече е на сайта й. За съжаление ъпдейтът трябва да се инсталира ръчно от потребителя чрез USB памет или от неговия дилър. Това означава, че доста от собствениците най-вероятно няма и да разберат за проблема или ще го подценят и няма да инсталират обновлението.

„Ако хората не осъзнават, че това е проблем, трябва да го осъзнаят и да окажат натиск на производителите на автомобили. Такива софтуерни проблеми могат да убият някого“, коментира Милър.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.