Община си купи Великденски кабриолет

500 фазана красят ловните полета край Балчик

Красимир Вълчев: Намалихме с 60% приема в специалност „Икономика“ в сравнение с 2015 г., като най-малко е намалението за УНСС – с над 20%

Ажурени и манастирски яйца наредиха в Етнографския музей във Варна Великденската изложба е съвместна с музеите на Велинград и Ихтиман

Депутатите излязоха във ваканция до 8 май

Българин е обвинен за фалшива бомбена заплаха срещу небостъргач в Мадрид (ВИДЕО)

Премиерът Борисов за скандала с имотите: От ГЕРБ всички до един подадоха оставки, за другите партии – те си отговарят

ТИР изгоря на магистрала „Тракия“ край Вакарел

Съдят глухонямо момче, убило жена

Сръндак с отрязана глава открили горски стражари Дивечът е собственост на ловното стопанство „Воден”

Момче на 19 години пострада, след като 17-годишен без книжка катастрофира в Русе

Облагане при наемане на чужденци и ДДС при ремонт

Варненски ортопеди имплантираха последен модел раменна става

Пожарникари от Сливен спасиха заклещена в ограда сърна

Учредиха награда „Валери Петров”

НАСА: Открихме Земя № 2, тя е 1,5 пъти по-голяма от нашата

Открита е Земя № 2, обяви Джон Грансфелд – управител на Дирекцията за научните мисии на НАСА във Вашингтон – официално на извънредна пресконференция на НАСА в четвъртък вечерта, пише „Площад Славейков“.

Телескопът Кеплер, пратен на лов за извънземен живот през 2009 г., е открил в съзвездието Лебед в Млечния път екзопланета – по-възрастен братовчед на нашата.

„Имаме удоволствието да ви представим планетата Кеплер 452B – съобщи Йон Дженкинс, директор на анализаторите на данните от телескопа Кеплер. – Тя е 1,5 пъти по-голяма от Земята. И вероятно е скалиста. Намира се на подходящо разстояние от своята звезда, за да бъде потенциално обитаема.“

„Данните за новата планета се доказани и от наблюдения с телескопа Хъбъл, както и на множество обсерватории тук, на Земята“, уточни Грансфелд.

Кеплер 452в е на 6 милиарда години, обясниха учените от Американската космическа агенция. Планетата се намира малко по-далеч от своята звезда, в сравнение с нашата, но получава 10 пъти повече енергия от нас. Това означава, че светлината на нея е подобна на нашата.

Живяла е милиарди години в обитаемата зона на своята звезда – това означава, че на повърхността й е възможно да съществува живот – сега или в някакъв момент от нейната история.

Новата Земя се намира на 1400 светлинни години от нас, обикаля своята звезда за 385 дни. Ако предположенията на геолозите на НАСА са верни, Кеплер 452в вероятно има по-дебела атмосфера, отколкото Земята, както и активни вулкани. Масата й е 5 пъти колкото тази на нашата планета.

На въпрос бихме ли могли да пътуваме до новата Земя, Джеф Кофлин – изследовател чрез телескопа Кеплер от института СЕТИ от Маунтин Вю, Калифорния, отвърна:

„Това ще е първата стъпка на човечеството! Вие и аз най-вероятно няма да пътуваме до тази планета. Но децата на децата на нашите деца биха могли. Ще вземе време поне едно поколение, за да успеем да стигнем дотам. Тази планета обаче даде на човечеството нещо, към което да се стреми.“