ГЕРБ обвини Нинова, че “пуска плоски лъжи”

МВР със съвети какво да правим при обилни снеговалежи и силен вятър

Патриарх Неофит възглави празнична света литургия в “Св. Александър Невски”

19-годишно момиче е загинало при катастрофа в района на Драгичево

Калоян Паргов: Гражданите от “Малашевци” поискаха да закрием битака

Гайди, заря и регата за 3 март във Варна

БСП ще пита чешкия премиер и ЕК за сделката с ЧЕЗ

Зоран Заев: Македония и Гърция ще намерят достойно решение на спора за името

Александър Симов: Оставката на Теменужка Петкова може да се окаже калкулирана

Дженифър Лорънс работи по документална поредица за сексуалния тормоз

Борисов открива инвестиционен форум на ЕБВР за Западните Балкани в Лондон

Два тира са катастрофирали на „Тракия“, няма сериозно пострадали

Благоевград посрещна над 500 плувци и техните семейства за II Международен турнир „Пирин- Благоевград“

Джулиана Гани пръска сексапил сред природата

Красимир Каракачанов ще участва в тържествения ритуал по посрещането на 34-тия контингент на Въоръжените сили на България

НАСА: Открихме Земя № 2, тя е 1,5 пъти по-голяма от нашата

Открита е Земя № 2, обяви Джон Грансфелд – управител на Дирекцията за научните мисии на НАСА във Вашингтон – официално на извънредна пресконференция на НАСА в четвъртък вечерта, пише “Площад Славейков”.

Телескопът Кеплер, пратен на лов за извънземен живот през 2009 г., е открил в съзвездието Лебед в Млечния път екзопланета – по-възрастен братовчед на нашата.

„Имаме удоволствието да ви представим планетата Кеплер 452B – съобщи Йон Дженкинс, директор на анализаторите на данните от телескопа Кеплер. – Тя е 1,5 пъти по-голяма от Земята. И вероятно е скалиста. Намира се на подходящо разстояние от своята звезда, за да бъде потенциално обитаема.“

„Данните за новата планета се доказани и от наблюдения с телескопа Хъбъл, както и на множество обсерватории тук, на Земята“, уточни Грансфелд.

Кеплер 452в е на 6 милиарда години, обясниха учените от Американската космическа агенция. Планетата се намира малко по-далеч от своята звезда, в сравнение с нашата, но получава 10 пъти повече енергия от нас. Това означава, че светлината на нея е подобна на нашата.

Живяла е милиарди години в обитаемата зона на своята звезда – това означава, че на повърхността й е възможно да съществува живот – сега или в някакъв момент от нейната история.

Новата Земя се намира на 1400 светлинни години от нас, обикаля своята звезда за 385 дни. Ако предположенията на геолозите на НАСА са верни, Кеплер 452в вероятно има по-дебела атмосфера, отколкото Земята, както и активни вулкани. Масата й е 5 пъти колкото тази на нашата планета.

На въпрос бихме ли могли да пътуваме до новата Земя, Джеф Кофлин – изследовател чрез телескопа Кеплер от института СЕТИ от Маунтин Вю, Калифорния, отвърна:

„Това ще е първата стъпка на човечеството! Вие и аз най-вероятно няма да пътуваме до тази планета. Но децата на децата на нашите деца биха могли. Ще вземе време поне едно поколение, за да успеем да стигнем дотам. Тази планета обаче даде на човечеството нещо, към което да се стреми.“