Въоръжени атакуваха Министерството на информацията в Кабул

13 души са задържани преди дербито между „Левски“ и „ЦСКА“

Оставиха в ареста 21-годишния мъж, обвинен в убийството на майка си

​В Словения заловиха 275 кг наркотици, задържани са 9 души

Сайтът на парламента се срина

Берен Саат се скара със свекърва си

Една Деси пролет прави Деси Ламбина изпразни сметките си за благотворителния проект „Магис”

Задържаха трима души за пушене на марихуана пред НС

Адел се раздели със съпруга си

Алла Пугачова бяга от болница, заради Емил Руската Примадона стана на 70

Косово върна в страната над 100 джихадисти и техни семейства от Сирия

Елизабет Шу в комиксова екстраваганца „The Boys” се насочва към тийн аудиторията

Евродепутатът Ева Майдел: Имаме най-добрите икономически показатели в новата история на България

Билков цяр „Разгонен козел” носи потентност Фармацевтка забърква 135 фиторецепти, има дори за рак

Четирима пострадаха при верижна катастрофа край Търново Помляни са 6 коли на пътя Велико Търново – София край с. Ново село

Ястията, от които най-малко се пълнее

– Заложете на студените супи

– Сорбе или чист сладолед без добавки към него не увеличават талията

Студените супи, които в България не са толкова популярни, са сред ястията с най-ниско калорийно съдържание. Това заяви пред „Труд“ специалистът по хранене и диететика д-р Митко Ригов.

Такъв пример е студената супа гаспачо (с домати), която обаче може да се приготви също с авокадо, чушки или други зеленчуци. А типично нашенският представител на този вид ястие е тараторът. „Ако той е направен с нискомаслено мляко, краставица, малко чесън и копър, но без ядки, създава се много ниско калорийна комбинация“, обясни лекарят.

Втори в препоръчителната листа са всички видове български зеленчукови супи. Става дума за кремсупите от карфиол, броколи или тиквички. Много важно е обаче в тях да не се слага мляко или застройка, защото вече няма да съдържат малко калории. Изключение прави малко нискомаслено мляко. „Същото важи дори за супата топчета, за тази с чисто и качествено филе от месо, при положение обаче че се консумира без застройка, без фиде или ориз. Но в нея примерно може да сложите карфиол, броколи, малко чушки“, посъветва д-р Ригов. Скоро той се върна от Япония, където видял колко масово се ядат зеленчукови супи, но обогатени с яйчен белтък. Т. е. в тях поставят много зеленчуци, често със скариди или телешко, но без застройки, а с цяло яйце.

„Яйченият белтък е най-ценният като добавен към салата със зеленчуци, към печени зеленчуци или към гювеч, дава възможност ястието да стане по-пълноценно за организма“, заяви д-р Ригов.

„Рибената супа (разбира се, без застройка) също е една много ниско калорийна храна“, каза д-р Ригов.

В третата такава група ястия попада миш-машът. Той обаче трябва да е приготвен почти без мазнина или с много малко, като чушките и доматите просто се задушават с малко вода. Вместо сирене може да се добави извара, а вместо яйца – един жълтък и 2-3 белтъка.

Гювечът, зеленият фасул, но без брашно и с много малко мазнина, са поредното ястие за тънка талия. Вариант е омлет със скариди или извара. „Тук е мястото да кажа, че една салата, към която се добавят 2 лъжици зехтин, веднага става с 200 килокалории повече“, посочи д-р Ригов. Т. е. ако ниско калорийните продукти се ползват в натурален вид, те остават такива. Но ако се поднасят с повече мазнина, с добавки като млечни храни, сирене, кашкавал и какво ли не, веднага променят състава си и се увеличава енергийната им стойност.

„Страхотен избор за лятото е риба или морски дарове със зеленчуци“, каза още диетологът.

А след ястията идва време за десерта. За да не се увеличават килограмите ви, заложете на желирано нискомаслено кисело мляко с плодове или пък сорбе. Тъй като доста хора не обичат да пият вода, може да си набавят течности под формата на домашен студен чай – примерно зелен или плодов. Друг вариант е прясно изстискан плодов сок. „Знаете ли обаче, че дори сладоледът е ниско калорийна храна, стига към него да не се добавя вафлена кофичка, шоколад, бисквити, ядки и други „гарнитури“. Така той ще има около 150 килокалории на 100 грама“, категоричен бе д-р Ригов. В противен случай – ако го „затрупате“ с описаните добавки, той ще ви донесе 280 килокалории на 100 грама. За сравнение – 100 грама шоколад е 500 килокалории.

Не на последно място – опитвайте се да имате петкратен хранителен прием – с междинна закуска преди обяда и следобедна. Избягвайте и пържените ястия, защото те са изключително калорийни.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.