Издирват болен, напуснал дома в Лозево

43-годишен от Германия дойде да си търси интернет булката, на която превел 25 000 евро Булката обещавала да му пристане, но не заминала при него

Служители на СДВР задържаха 34-годишен крадец на велосипед На многократно осъждания за кражби Ц.С. е наложена 72-часова мярка за неотклонение

Пиян 17-годишен младеж открадна камион

Земетресения със сила над 4 по Рихтер край гръцките острови Закинтос и Крит

Кметът на старата столица и посланикът на Англия обсъдиха АМ Велко Търново-Русе

Дуа Липа и Стормзи взеха по два приза БРИТ

Възрастен мъж е намерен убит в столичния квартал “Люлин” Задържани са дъщеря му и съпругът й

Цвета Караянчева: Дали БСП няма да поискат и диктатура на пролетариата

Днес времето ще бъде облачно, ще има превалявания от дъжд

Депутати пред “Труд”: Конфликт на интереси прозира в скандала с НЗОК

Българин спечелил милиони от Spotify – чрез законна измама

Александър Вучич: Сърбия върви по европейския път, но ще продължи да изгражда добри отношения с Русия

Жители на Брегово протестират срещу преминаването на камиони с опасен товар

Стачка в “Ер Франс”, отменени са половината полети на далечни разстояния

По-голям близнак на Земята откри НАСА

Планета, която има най-близкото досега установявано съответствие със Земята, бе открита от космическия телескоп на НАСА „Кеплер“, предаде АФП.

Близнакът е наречен Кеплер 452в, но също и Земя 2.0 заради изключително близкото си сходство с нашата планета.

Кеплер 452в е с 60% по-голяма от Земята. Предполага се, че на нея има действащи вулкани и океани. Гравитацията й е двойно по-силна от тази на нашата планета. Подобно на Земята обикаля около звезда, наподобяваща нашето слънце, но прави една обиколка за 385 дни, т.е. толкова трае годината й.

Повърхността на Кеплер 452в е скалиста, а учените смятат, че температурата й не е нито много висока, нито много ниска и вероятно на нея има течна вода. Което означава, че може да съществува и живот. Новооткритата планета се намира на 1400 светлинни години от нашата, по-стара е с 1,5 млрд. години и е с 4% по-масивна.

Телескопът „Кеплер“ ловува от 2009 г. из Космоса за екзопланети, т.е. такива извън Слънчевата система. Досега са открити близо 1000 с различни размери, но Кеплер 452в най-много прилича на Земята.