По-голям близнак на Земята откри НАСА

Планета, която има най-близкото досега установявано съответствие със Земята, бе открита от космическия телескоп на НАСА „Кеплер“, предаде АФП.

Близнакът е наречен Кеплер 452в, но също и Земя 2.0 заради изключително близкото си сходство с нашата планета.

Кеплер 452в е с 60% по-голяма от Земята. Предполага се, че на нея има действащи вулкани и океани. Гравитацията й е двойно по-силна от тази на нашата планета. Подобно на Земята обикаля около звезда, наподобяваща нашето слънце, но прави една обиколка за 385 дни, т.е. толкова трае годината й.

Повърхността на Кеплер 452в е скалиста, а учените смятат, че температурата й не е нито много висока, нито много ниска и вероятно на нея има течна вода. Което означава, че може да съществува и живот. Новооткритата планета се намира на 1400 светлинни години от нашата, по-стара е с 1,5 млрд. години и е с 4% по-масивна.

Телескопът „Кеплер“ ловува от 2009 г. из Космоса за екзопланети, т.е. такива извън Слънчевата система. Досега са открити близо 1000 с различни размери, но Кеплер 452в най-много прилича на Земята.

Следете Trud News вече и в Telegram