Оставиха Легионера за 72 часа зад решетките

Гръцкият президент към Турция и Македония: Времената на нахлуване на европейска територия са отминали безвъзвратно

Здравец Хайтов представя нови разкрития за гроба на Левски

Русенец спечели 4 милиона и половина от тотото с фиш за 6.75 лв.

Турция обяви, че няма да позволи “едностранни” проучвания за газ край Кипър

Сливен чака 19 млн. лева за новата си пречиствателна станция Най-модерното съоръжение от години брадясва от храсталаци и треви

Вилна зона край бивши уранови мини вече ще ползва питейна вода Водните сдружения трябва да имат договори с „В и К”

Вежди посвети на Снежа завръщане в изкуството Изложба скулптура и рисунка в столичната галерия на „Сан Стефано“ 22

Николина Ангелкова се срещна с Андрю Форбс, законодателен директор към Сената на САЩ

Общинската управа на Свищов настоява за бюджетна субсидия на Стопанската академия Общинарите обявиха подкрепата за висшето учебно заведение в декларация

Старец убит след жалба в „Съдебен спор“ (обзор) Задържани са дъщеря му и зет му, трите му внучки са освободени от плен

Нов силен трус е усетен в Пловдивско

3 години уседналост за вход в училищата в София Промени при записването е забавачка на децата с хронични заболявания

Пра-правнукът на смелия журналист Макгахан хареса Велико Търново за бъдещ дом

Собственикът на “Енерго про” за продажбата на ЧЕЗ в България: Повече от 20 години съм работил в Източна Европа, никога не съм срещал нещо такова

6-те грешки при диетите

По-слаби, по-стегнати, по-красиви. Поредната диета. Поредният успех. Поредното качване на килограми. И всичко започва отначало. С надеждата този път резултатите да се задържат по-дълго. Защо диетите следват една след друга, а мечтаното тяло си остава мечта?

Д-р Сали Нортън обяснява шестте най-чести грешки при диетите, които са виновни за натрупаните килограми. “Виждала съм много мъже и жени, които се борят с килограмите си през целия си живот и минават от диета на диета. Страхувам се, че нямам обяснение, което да е валидно за всички, но има някои неща, които, стига да се променят, ще доведат до успех”, обяснява Сали.

1. Не си признавате, че имате проблеми с хранителните навици. Да се подложите на строга диета може и да даде временни резултати, но не решава проблема дългосрочно. Ако сте склонни да преяждате или да ядете вредна храна, трябва да смените въпроса, който си задавате, и вместо да се питате: “Какво ям?”, да разберете кога и защо. Храните се добре вкъщи, но губите контрол пред сладкишите навън? Или може би сте свикнали да си подарявате нещо сладко следобед, за да се заредите с енергия или да се справите със стреса? Ако си изясните къде точно е проблемът, може да намерите по-трайно решение.

2. Не ставате по-млади. С възрастта губим мускулна маса. За едно десетилетие може да се разделим с до 8% от мускулите си. Това забавя метаболизма и прави свалянето на килограми по-трудно. Голяма част от жените не осъзнават колко важно е да си осигуряват достатъчно протеини и да правят упражнения за заздравяване на мускулите. Често приемаме, че протеините и упражненията могат да ни превърнат в културисти, а всъщност те помагат за извайване на фигурата.

3. Не си набавяте достатъчно сън. Сънят има много по-голям ефект върху отслабването, отколкото си мислите. Изследванията са доказали, че недоспиването води до приема на много повече калории на следващия ден. Изморени и изтощени, по-лесно ще посегнете към нещо вредно, което да ви даде енергия, докато волята ви си подремва.

4. Попадате в здравословния капан. Броят на желаещите да се хранят по-здравословно нараства и компаниите се възползват от това. На пазара се появяват все повече продукти, които обещават грижа за здравето и килограмите. Маскирани зад примамлива опаковка, много често точно тези продукти са пълни със захар и калории. Десертчетата с мюсли и плодовите сокове са само част от примерите. Обръщайте внимание на етикетите, когато пазарувате, и не се оставайте на опаковката да ви излъже. Освен това проучванията са доказали, че когато човек си мисли, че нещо е здравословно, яде повече от него.

5. Стресирани сте. Често, когато е под напрежение, човек посяга към нещо сладко, защото сладкото носи временно чувство на задоволство. Освен това кортизолът, често наричан хормонът на стреса, е виновникът за натрупването на излишни килограми в областта на талията – мястото, където е най-трудно да се отървем от тях. Трудно е изведнъж да се отърсите от стреса, но може да се опитате да го намалите. С него ще намалее и теглото ви.

6. Искате бързи резултати. Само ако можеше да си легнете, а на сутринта да се събудите с няколко килограма по-слаби. Готови сте да се подложите на строга диета, за да се доближите до идеалното тяло, но след като диетата приключи, бързо се връщате към старите си навици. Ядосвате се, че сте се върнали в изходна позиция, пропилели сте си времето и усилията и качвате дори повече. Трайното отслабване не се случва за една нощ.

Какво да направите?

Пътят към мечтаната фигура минава през малките промени, които постепенно се превръщат в част от живота ви. Трябва да се отървете от вредните навици и да ги замените със здравословни. Започнете с нещо малко, за да постигнете успех и да получите нужната ви мотивация. Дайте си време. За изграждането на нов навик са необходими от 18 до 254 дни, за да може той да стане постоянна част от режима ви.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете