Зам.-министър Вергиния Кръстева: Предизвикателствата пред земеделието и селските райони изискват решения, базирани на научни изследвания

Големите земеподобни планети са приспособени за по-дълъг живот

ЕК предлага нови правила за акцизите върху алкохола

Папа Франциск прие поканата на министър-председателя Бойко Борисов да посети България (СНИМКИ)

​Италиански бор на 1230 години е най-старото дърво в Европа

Холандия и Австралия ще търсят отговорност от Русия за свалянето на полет МН17 над Източна Украйна през юли 2014 г.

Кола с българска регистрация ударила умишлено друг автомобил на булевард в Брюксел

Първите стъпки към радостта и успеха начертаха за абитуриентите в Лом

Арестуваваха турски рапър за “подстрекаване към употреба на наркотици”

Борисов след срещата с папа Франциск: Много внимателно са следели всичко, което става в София

ВТУ представи в Италия изложбата „България и Европа – познати и непознати“ Проявата е по повод на Българското председателство на Европейския съюз

Главният секретар на МВР Младен Маринов: Образувано е дисциплинарно производство срещу полицая, заснет да иска подкуп

Иран иска от Европа икономически ангажименти като компенсация за изтеглянето на САЩ от ядрената сделка

Северна Корея “вързала тенекия” на американския екип по време на подготовката за срещата Ким-Тръмп

Организират сценарна работилница “От Идеята до Филма“ на остров Света Анастасия

Телевизионна амортизация

Всяка година счетоводителите разписват амортизация на машините, които притежават фирмите. И така тяхната цена намалява, защото се изхабяват техните части.

При телевизиите е малко по-различно. Там амортизацията засяга продукцията, която създават или купуват. Всяка година ръководството на тв каналите залага в бюджета план за това каква част от стойността на предаването/сериала ще се опитат да изплатят на базата на гледаемост и приходи от реклама. След това тази продукция се повтаря във времето няколко пъти. Именно това е и едно от обясненията защо през лятото гледаме повторения или „най-доброто“ от различните предавания, които може и вече да сме видели през годината.

Когато медията купи купи филм/сериал, тя има право да ги излъчи няколко пъти. По кабел показванията може да са и 20, като всеки път се „закачва“ още някой нов зрител. За ефир повторенията са най-често 2 или 3 пъти, преди да изтекат правата. След това може да се завъртят и в нишовите канали в съответната медийна група.

Собствената продукция най-често се повтаря 2 пъти, като в това не влиза излъчването през нощта след дневното издание. При второто излъчване тя вече се амортизира напълно, обясняват медийни експерти.

Хубавото е, че тази година медиите малко изневериха на традицията и през лятото няма само от „старото“. Например Нова тв стартира „Биг брадър“ още в жегата – на 17 август (вместо както е по традиция – през септември), а от 29 юли Би Ти Ви пуска хитов сериал от 2014 г. – „Оцеляване“ на Стивън Спилбърг.

Но все пак не минават и без „диета“. Сега вървят най-добрите моменти от „Преди обед“ по Би Ти Ви, докато водещите Сашо Кадиев и Деси Стоянова си почиват. Зрителите могат да си припомнят и някои от „Истински истории“, които вече са гледали. Доскоро през уикендите Нова тв предлагаше наново и „Като 2 капки вода“. По ТВ7 Валя и Морно повторно превземат Европа, след като проектът се извъртя преди време.

Колко пъти ще се повтори дадено предаване/сериал, за да се “изплатят” вложените в него средства, зависи изцяло от бюджета му, обясняват от Би Ти Ви.

„За нас основният фактор при повтарянето на предаванията не е неговият бюджет и доколко се е изплатил той, а зрителският интерес – преценили сме или сме разбрали от практиката, че хората биха ги гледали отново“, казва Антоний Мангов, програмен директор на Нова тв.

Повторението на новините и актуалните предавания може да бъде адекватно в максимално кратък срок от първото им излъчване, казват от „България он ер“.

Е, има тв форми, които могат да бъдат повтаряни многократно, даже и след години – все някой няма да е видял рецептата на Ути Бъчваров например.

По правило повторенията нямат по-висок рейтинг от оригиналните издания, но например второто излъчване на „История.bg“ се радва отново на добър интерес, допълват от БНТ. От Канал 3 дават пример с „Факторът Кошлуков“, което напоследък има по-висок рейтинг при повторението си в събота в 10 ч, отколкото при премиерата си в петък вечерта.

Но амортизацията не е всичко. Лятото е период, който не е особено активен за рекламодателите и така няма как да се възвърнат вложените средства в пускането на по-скъпа продукция. Заради това и най-често големите тв формати приключват през юни.

Намаленият бюджет на БНТ изисква да се направят необходимите икономии, които водят до по-дълга лятна схема, т.е. това не е желание, а необходимост и дисциплина, казаха от „Сан Стефано“ 29.

Освен всичко изброено летният сезон е времето, в което и водещи и редактори си позволяват време за творческа ваканция, допълват от „България он ер“.

Има обаче и друго – промените в живота на съвременния човек. Не всички могат да гледат любимото си предаване/сериал точно в 20 ч в неделя например. Тогава изходът е да го търсят по друго време в същата телевизия или нейна интернет платформа. Би Ти Ви и „България он ер“ пък дават възможност на зрителите си да продължат да „слушат“ техните предавания и по радиото, ако трябва да излязат от дома си.

Колко са зрителите през лятото?

По традиция най-малко зрители има пред телевизиите през август, като данните не показват драстични разлики в поведението на аудиторията като цяло. За първите най-гледани 10 тв канала през 2013 г. зрителите са били средно около 852 000 души на ден, показват данните на агенция ГАРБ. За сравнение от май до септември – 941 000 души средно на ден. През август 2014 г. същите 10 канала са били гледани от над 851 000 души всеки ден, а средно за периода над 945 000 души (виж още в таблицата).

От Би Ти Ви уточняват, че общата аудитория през юли 2015 г. е по-голяма в сравнение с юли м.г., като сред зрителите между 18 и 49 години има ръст с около 8%.

От Нова тв обаче смятат, че сравненията с миналото лято не би било коректно, защото тогава имаше Световно първенство по футбол, а и времето през почти целия период беше нетипично лошо.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.