Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Десет души са затрупани от лавина в Алпите

Италиански „Левски“ на старта

Българските Destiny’s Child изгряха в „Гласът на България“

НФСБ провежда шествие по повод 145 години от гибелта на Апостола на свободата

Протестиращи пред парламента: Не гласувайте тайно Конвенцията

Talisman за късмет и луксозно пътуване

Нова кола – нов късмет. Renault заменя два модела с един, който трябва да донесе повече щастие за марката във високия среден клас. Наследникът на Laguna и Latitude идва с късметлийското име Talisman и ще паркира за световна премиера съвсем скоро на изложението във Франкфурт през септември. А само няколко месеца по-късно ще влезе за продажба в търговските центрове на дилърите. Харизматичното название Talisman внушава усещане за закрила и сигурност, произнася се лесно и се разпознава на различни езици, тъй като автомобилът ще се предлага по целия свят.

С модерна техника и наперен външен вид новият модел влиза в територия, където господари са германски автомобили като Volkswagen Passat, Audi A6 и Ford Mondeo. В този консервативен сегмент купувачите не гледат с добро око на дизайнерските експерименти и затова Renault залага на класически попорции на триобемна каросерия без екстравагантни писъци. С дължина 4,85 и широчина 1,87 автомобилът осигурява щедро вътрешно пространство, но на пътя стои мощно и атлетично, тъй като височината е само 1,46 м. Голямото междуосие от 2,81 м дава много място за пътниците. На задната седалка могат да пият капучино с кроасан като в парижко кафене, а в багажника с обем 608 л (за сравнение Audi A6 разполага с 530 л) имат възможност да качат четири чанти за голф. В купето се намират допълнителни климатизирани отделения за вещи и напитки с обем 25 л.

Предницата е умерено агресивна с огромното лого на марката, потопено сред хоризонталните хромирани лайстни на решетката. Големият оребрен капак на двигателя и красивите фарове с LED технология създават внушително излъчване, а погледната отстрани колата изглежда повече „германска”, отколкото „френска”. Финален акцент на изтънчения външен вид поставят издължените и тесни задни светлини с 3D ефект на светодиодните ивици.

Когато шофьорът доближи автомобила, малки лампи във вратите осветяват пространството пред тях. Интериорното осветление вече се настройва според желанието на пътниците. Докато се возят, те могат да се наслаждават на масажа, който извършват удобните климатизирани седалки. За задвижването има избор между пет турбомотора – два бензинови (със 150 и 200 конски сили и 7-степенен автоматик с двоен съединител) и три дизелови. Базовият двигател 1,5 dCi със 110 конски сили удивлява с икономичността си, като изминава 100 км само с 3,6 л гориво. По-големият дизелов агрегат 1,6 dCi е в две нива на мощност – 130 и 160 конски сили, като втората се комплектува само с 6-степенен автоматик с двоен съединител. Другите дизели стандартно се оборудват с 6-степенна механична трансмисия.

Сравнително голямата лимузина е учудващо повратлива в града, тъй като завиващите задни колела улесняват маневрирането. Освен характерното за френските коли комфортно возене, Talisman може да се държи и като спортист на пътя благодарение на адаптивните амортисьори и индивидуалните настройки на системата Multi-Sense.

Системата Multi-Sense

На борда на Renault Talisman присъстват много електронни системи, базирани върху данните от вградените в автомобила камера и радар. Водачът получава предупреждение за опасност в мъртвата точка на видимост, адаптивен темпомат, автоматични дълги светлини, асистент за автоматично паркиране, четене на пътните знаци и др. Голям цветен сензорен екран като таблет с диаметър 8,7 инча на централната конзола показва и управлява повечето функции. Най-важните данни се прожектират директно пред очите на водача върху Head-Up дисплей (на снимката).
Системата Multi-Sense, в зависимост от зададения режим, променя поведението на автомобила – твърдостта на волана, окачването, чувствителността на педала на газта, превключването на предавките, звука на двигателя, вътрешното осветление, цветовете и графиката на контролните уреди.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.