Жена изгоря в спалнята си

Среща на коалицията се провежда в Народното събрание

Игра ни учи да разпознаваме фалшивите новини

Валентин Радев за убийството в „Люлин“: Не се работи само по една версия

Протести в Румъния заради отстраняването на директора на Националната дирекция за борба с корупцията

Общината в Разград закрива местна детска градина в средата на учебната година

Евростат: България е на четвърто място в ЕС по брой убийства

Австралийският вицепремиер подава оставка в понеделник

По време на нападението в гимназията във Флорида е имало въоръжен помощник-шериф

Сблъсъци между италиански антифашисти и полиция в Торино

Над 400 мирни граждани са убити край Дамаск през последните пет дни

Пореден протест на надзирателите в Пловдив

Нов трус от 3,8 по Рихтер разлюля Асеновград

400 кг кокаин откриха в пристройка на руското посолство в Аржентина

Шофьор заби кола, пълна с туби с бензин, в болница в Кънектикът

Шефът на “Ред Бул”: Колите във Ф1 трябва да станат по-трудни за каране

Бившият автомобилен състезател Кристиан Хорнер днес е шеф на най-успелия отбор във “Формула 1” през последните години “Ред Бул”. Той е в основата на “златната ера” на тима, подпечатана с 4 поредни титли при конструкторите и 4 при пилотите (спечелени от Себастиан Фетел). През 2010-а англичанинът става най-младият шеф на отбор световен шампион, тогава е само на 36 години. От май 2015-а Хорнер е женен за певицата Гери Халиуел от несъществуващата вече група “Спайс гърлс”. Има дъщеря от предишната си връзка. Той говори пред журналисти в бокса на “Ред Бул” на среща, организирана от основния партньор на отбора “Инфинити”.

– Каква е оценката ви за сезона дотук и докъде стигат възможностите на “Ред Бул”?
– Каквото и да говорим, “Мерцедес” и “Ферари” са твърде силни. Но това е състезание – виждате, че всичко се случва.

– Какво недостига на вашите коли?
– Трябва ни по-добър двигател. Автомобилът е пакет, в който 80% се състои от мотора. Точно там е нашият дефицит.

– Защо не работят добре вашите двигатели?
– Трябва да зададете този въпрос на техния конструктор и производител “Рено”. Ние искаме да сме по-бързи и конкурентоспособни, но двигателят е слабото място на колите ни.

– В момента “Формула 1” страда от загуба на интерес. Как смятате, че може да бъде спряна тази тенденция?
– Като продължим да развиваме “Формула 1”. И най-вече като направим колите по-драматични и по-бързи. По-трудни за каране. Да има повече шоу, повече екшън. Това е клиничен спорт, има нужда от адреналин и драма.

– Доколко отливът на зрители се дължи на новите турбодвигатели V6, които са малки и тихи?
– Честно казано, не ме интересува какъв ще бъде обемът на двигателя и колко цилиндри ще има. Важното е да генерира звук и мощност. По мое мнение колите трябва да станат по-трудни за каране, така ще има по-голяма разлика между пилотите. И те ще си заслужат големите заплати, като полагат повече труд.

– Кога можем да очакваме промени на регламента в тази насока?
– По-големи реформи ще настъпят през 2017 година, а някои по-малки нововъведения ще направим още от следващия сезон. Ние отсега работим в тази насока с нашите партньори като “Инфинити” като подобряване на аеродинамиката и прилагане на бъдещи технологии.

– Липсва ли ви Себастиан Фетел?
– Той е голям пилот и готин човек. Останахме приятели, макар че отиде във “Ферари”. Радвам се, че се виждаме често, защото работата ни е такава. С него постигнахме най-големите си успехи. Сега разчитаме много на Даниел Рикиардо и Даниил Квят. Те са млади и талантливи момчета, развиват колата много успешно.

– Не станаха ли твърде млади пилотите във “Формула 1” – Макс Верстапен е само на 17 години, Карлос Сайнц е на 20?
– Може да са млади, но са добри. Постиженията им го показват. “Ред Бул” инвестира в млади състезатели. Възрастта не е проблем. Бърни (б.р. – Екълстоун, собственикът на “Формула 1”) е на 85 години и върши чудесна работа.

– Като стана въпрос за Бърни, не смятате ли, че е време и той да даде път на младите?
– “Формула 1” сега се нуждае от него, за да изведе кораба от бурните води. Бърни е най-добрият човек, който може да свърши тази работа.

– Какво ще стане с “Формула 1”, когато той се пенсионира?
– Ще спре… (смее се).

– Да се върнем към въпроса за възрастта. Защо навлязоха толкова млади пилоти?
– Защото времето е такова. Младите разбират от машини и симулатори, наясно са с електрониката. Тестовете са ограничени, все по-малко се кара в реална обстановка. Младите момчета са способни, сега удря техният час. Виждате млади герои във всички спортове – защо да не печелят?

– Кога “Ред Бул” ще спечели състезание?
– Бих искал да е още утре, но… Работим здраво и имаме напредък. Готов съм да почакам още малко. Пожелавам си да е преди края на сезона.

– Какви са реалистичните ви цели?
– Да сме номер три при конструкторите след “Мерцедес” и “Ферари”. И да ги настигнем по-бързо. Сезонът е едва до половината си, има време и поле за изява. Липсва ни балансът в автомобила и трябва да го намерим по-скоро.

– Ако говорим конкретно за нужните промени във “Формула 1”, какво мислите за евентуално връщане на зареждането с гориво по време на състезание?
– Аз не харесвам презареждането. Състезанието става много стратегическо, пилотите си сменят позициите и при влизане в питлейна. Това е страхотно за инженерите, но не и за зрителите. Публиката иска да вижда изпреварвания на пистата, а не в бокса.

– На какво ще се зарадват зрителите?
– Вече ви казах – на интересни, емоционални, динамични състезания. Много се коментира за размерите на гумите. Аз не мисля, че с по-големи гуми колите ще станат по-добри. Увеличаването на размера означава и увеличаване на теглото. Нужна е по-скоро по-голяма свобода при избора на смеси. Конструкторите трябва да получат и повече свобода при създаване на шасито. Да се осигури повече бързина, но и да се намалят електронните системи в помощ на пилотите. Нека ги оставим да покажат какво могат, да се трудят здраво. Нашият спорт е за майстори карачи. Ако погледнете в миналото, ще видите, че всички големи шампиони са такива.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете