На 13 декември 2018 да почерпят

Британският премиер Тереза Мей печели вота на доверие в парламента

Емигрантът Роман е първият мъж-финалист във „Фермата“

Чарли Шийн една година не е близвал алкохол

Джендър и футбол – най-търсени от българина Нито една личност в родния списък

„Роди се звезда“ поведе в номинациите на Гилдията на филмовите актьори

Тереза Мей се оттегля като лидер на консерваторите преди изборите през 2022 г.

Айфеловата кула угасва в полунощ в памет на жертвите от Страсбург

Заснеха бившия македонски премиер Никола Груевски да се разхожда в Будапеща (СНИМКА)

Търсят сенчеста армия в Бундесвера Мистериозният Ханибал е начело на десни екстремисти

Зам.-държавният секретар на САЩ идва в София Джон Съливан ще обсъди енергийната диверсификация

Три години затвор за бившия адвокат на Тръмп Майкъл Коен, плащал на жени да мълчат за връзките им с президента

Преференциите за вота ще започват от № 100 Промените за машинното гласуване минаха със 115 гласа „за” на първо четене

Антониу Гутериш призова преговарящите за климата да ускорят работата си, за да се постигне споразумение

ДДС при продажба от частен съдебен изпълнител

Шефът на „Ред Бул“: Колите във Ф1 трябва да станат по-трудни за каране

Бившият автомобилен състезател Кристиан Хорнер днес е шеф на най-успелия отбор във “Формула 1” през последните години “Ред Бул”. Той е в основата на “златната ера” на тима, подпечатана с 4 поредни титли при конструкторите и 4 при пилотите (спечелени от Себастиан Фетел). През 2010-а англичанинът става най-младият шеф на отбор световен шампион, тогава е само на 36 години. От май 2015-а Хорнер е женен за певицата Гери Халиуел от несъществуващата вече група “Спайс гърлс”. Има дъщеря от предишната си връзка. Той говори пред журналисти в бокса на “Ред Бул” на среща, организирана от основния партньор на отбора “Инфинити”.

– Каква е оценката ви за сезона дотук и докъде стигат възможностите на “Ред Бул”?
– Каквото и да говорим, “Мерцедес” и “Ферари” са твърде силни. Но това е състезание – виждате, че всичко се случва.

– Какво недостига на вашите коли?
– Трябва ни по-добър двигател. Автомобилът е пакет, в който 80% се състои от мотора. Точно там е нашият дефицит.

– Защо не работят добре вашите двигатели?
– Трябва да зададете този въпрос на техния конструктор и производител “Рено”. Ние искаме да сме по-бързи и конкурентоспособни, но двигателят е слабото място на колите ни.

– В момента “Формула 1” страда от загуба на интерес. Как смятате, че може да бъде спряна тази тенденция?
– Като продължим да развиваме “Формула 1”. И най-вече като направим колите по-драматични и по-бързи. По-трудни за каране. Да има повече шоу, повече екшън. Това е клиничен спорт, има нужда от адреналин и драма.

– Доколко отливът на зрители се дължи на новите турбодвигатели V6, които са малки и тихи?
– Честно казано, не ме интересува какъв ще бъде обемът на двигателя и колко цилиндри ще има. Важното е да генерира звук и мощност. По мое мнение колите трябва да станат по-трудни за каране, така ще има по-голяма разлика между пилотите. И те ще си заслужат големите заплати, като полагат повече труд.

– Кога можем да очакваме промени на регламента в тази насока?
– По-големи реформи ще настъпят през 2017 година, а някои по-малки нововъведения ще направим още от следващия сезон. Ние отсега работим в тази насока с нашите партньори като “Инфинити” като подобряване на аеродинамиката и прилагане на бъдещи технологии.

– Липсва ли ви Себастиан Фетел?
– Той е голям пилот и готин човек. Останахме приятели, макар че отиде във “Ферари”. Радвам се, че се виждаме често, защото работата ни е такава. С него постигнахме най-големите си успехи. Сега разчитаме много на Даниел Рикиардо и Даниил Квят. Те са млади и талантливи момчета, развиват колата много успешно.

– Не станаха ли твърде млади пилотите във “Формула 1” – Макс Верстапен е само на 17 години, Карлос Сайнц е на 20?
– Може да са млади, но са добри. Постиженията им го показват. “Ред Бул” инвестира в млади състезатели. Възрастта не е проблем. Бърни (б.р. – Екълстоун, собственикът на “Формула 1”) е на 85 години и върши чудесна работа.

– Като стана въпрос за Бърни, не смятате ли, че е време и той да даде път на младите?
– “Формула 1” сега се нуждае от него, за да изведе кораба от бурните води. Бърни е най-добрият човек, който може да свърши тази работа.

– Какво ще стане с “Формула 1”, когато той се пенсионира?
– Ще спре… (смее се).

– Да се върнем към въпроса за възрастта. Защо навлязоха толкова млади пилоти?
– Защото времето е такова. Младите разбират от машини и симулатори, наясно са с електрониката. Тестовете са ограничени, все по-малко се кара в реална обстановка. Младите момчета са способни, сега удря техният час. Виждате млади герои във всички спортове – защо да не печелят?

– Кога “Ред Бул” ще спечели състезание?
– Бих искал да е още утре, но… Работим здраво и имаме напредък. Готов съм да почакам още малко. Пожелавам си да е преди края на сезона.

– Какви са реалистичните ви цели?
– Да сме номер три при конструкторите след “Мерцедес” и “Ферари”. И да ги настигнем по-бързо. Сезонът е едва до половината си, има време и поле за изява. Липсва ни балансът в автомобила и трябва да го намерим по-скоро.

– Ако говорим конкретно за нужните промени във “Формула 1”, какво мислите за евентуално връщане на зареждането с гориво по време на състезание?
– Аз не харесвам презареждането. Състезанието става много стратегическо, пилотите си сменят позициите и при влизане в питлейна. Това е страхотно за инженерите, но не и за зрителите. Публиката иска да вижда изпреварвания на пистата, а не в бокса.

– На какво ще се зарадват зрителите?
– Вече ви казах – на интересни, емоционални, динамични състезания. Много се коментира за размерите на гумите. Аз не мисля, че с по-големи гуми колите ще станат по-добри. Увеличаването на размера означава и увеличаване на теглото. Нужна е по-скоро по-голяма свобода при избора на смеси. Конструкторите трябва да получат и повече свобода при създаване на шасито. Да се осигури повече бързина, но и да се намалят електронните системи в помощ на пилотите. Нека ги оставим да покажат какво могат, да се трудят здраво. Нашият спорт е за майстори карачи. Ако погледнете в миналото, ще видите, че всички големи шампиони са такива.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.