Георги Петков: Дразни ме, че всички говорят за мача от 2013 година

На 27 април 2018 да почерпят

Украйна гарантира обучението на български език на сънародниците ни

Доналд Тръмп ще посети Великобритания на 13 юли

Обсебени ли са три цигулки и виолончело за 30 млн. долара? “Страдивариус” ,“Гуарнери”, „Джофредо Каппа” и “Гофрилер”, купени по времето на Людмила Живкова, над 30 г. са в едни и същи музиканти

Депутатите предложиха Музикалната къща на БНР да работи като самостоятелен културен институт Така за всеки продаден билет новата структура ще получава субсидия от Министерството на културата

Кметицата Иванчева към съучастниците си: Няма документ, докато не плати (обзор) Поставили сме предприемача на колене, допълва началничката на район „Младост”

“Отровени” жители на Дума разказаха в централата на ОЗХО за фалшивата химическа атака

Студио Х на „Армията“ Малцина от сегашния отбор ще запазят местата си, важно е кой ще ги запълни

828 нови медицински изделия влизат в болничната помощ 105 пациенти са минали през 4 лечебници за аортни клапи

Сенатът на САЩ одобри Майк Помпео за нов държавен секретар

По работа сме на второ място в ЕС Трудим се по 40,8 часа, а холандците по 30,3 часа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в петък, 27 април 2018

Общински съветници се обединиха заради глоба на Здравко Здравков Главният архитект бил викан в следствието и заради Иванчева

Според социологическите проучвания Ердоган ще спечели изборите в Турция

Смартфоните изместват таблетите с ръст от 60%

Смартфоните “изяждат” лаптопите и таблетите, като се превръщат в най-търсената технологична стока, купувана на изплащане в България. През първата половина на 2015 г. покупките на „умни” мобилни телефони са се увеличили с 60% в сравнение със същия период на 2014 г. Така те се изкачиха в класацията на втора позиция, като изместват лаптопите, които паднаха на 3-то място. В същото време се наблюдава по-слабо търсене на мобилни устройства като лаптопи и таблети. През първото полугодие на 2015 г. молбите за закупуване на преносими компютри са намалели с 23%, a на таблети с близо 35%.

По отношение на потребителското търсене се наблюдава и друга тенденция – 8 от 10-те стоки от новото издание на популярната класация “Топ 10 на изплащане” от БНП Париба Лични Финанси, България, са по-евтини в сравнение с победителите от първата половина на 2014 година. Например, цената на най-търсените смартфони е намаляла с 10%, телевизорите са с около 30% по-евтини, а цената на лаптопите е близо с 20% по-ниска. Най-голям е спадът при таблетите – 40%. Тази тенденция може се обясни с това, че все повече българи пазаруват стоки, които са в промоция. Това се потвърждава и от наскоро публикувано изследване, проведено от водеща агенция за пазарни проучвания. Според него близо 20% от оборота на търговците на дребно се осъществява от стоки на промоция.

Целта на „Топ 10 на изплащане” е да даде ясна картина на потребителското търсене. Рейтингът класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа продукти, според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси, България за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на близо 180 000 молби, получени през първата половина на 2015 г. Около от 60% от тях са за 10-те най-търсени стоки.

След като бяха на трета позиция през първата половина на 2014 г., смартфоните се изкачват до второ място, измествайки традиционните сребърни медалисти – лаптопите. Непрекъснато нарастващото търсене на „умни” телефони беше отчетено за първи път през първото полугодие на 2013 г., когато те дебютираха в “Топ 10 на изплащане” директно на четвъртата позиция. От тогава те са продуктът, който постоянно реализира ръст.

Любопитна тенденция е, че смартфоните изместват таблетите. Много хора използват тези преносими устройства за работа извън офиса или за забавление. Сега, с увеличените размери и капацитет на смарт телефоните, потребителите предпочитат да притежават едно портативно устройство, вместо две. Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България, това се дължи на факта, че новите модели са с големи екрани, обикновено около 5.5 инча и мощни процесори. Това позволява на потребителите да използват услуги и приложения, които до скоро бяха удобни за ползване основно през таблети или преносими компютри.

Наред с това, налице е съществена промяна по отношение на дизайна на уеб сайтовете. В момента много компании преработват корпоративните си страници, така че те да отговорят на изискванията за адаптивен дизайн на търсачки като Goоgle и съответно да бъдат по-високо индексирани. Това означава една страница да бъде удобна за разглеждане на всички видове устройства: таблети, мобилни телефони, персонални компютри и др. Така хората могат да сърфират в любимите си сайтове по същия приятен начин, както и ако са пред лаптопа си.

Друг фактор, който увеличава търсенето на смарт телефони, е развитието на мобилните мрежи. В момента всички телекоми инвестират в увеличаване на техния капацитет, особено в предоставянето на достъп до мобилен пренос на данни. Нещо повече, в България вече навлизат и последно поколение 4G мрежи. По този начин страната ни следва световната тенденция в изместването на фокуса на телекомуникационните услуги от мобилен глас към мобилни данни.

Според данните на БНП Париба Лични Финанси, България, през първата половина на 2015 г. българите са закупили на изплащане много по-евтини телевизори в сравнение със същия период на 2014 г. Средната цена на новия победител е 570-620 лева, а най-търсеният телевизор в първата половина на 2014 г. е бил на цена от 840-890 лева. Топмоделът в новото издание на класацията е устройство с размери от 32 инча, докато през първата половина на 2014 г. е бил модел с 40 инчов екран.

Въпреки това, няма съществена разлика по отношение на техническите характеристики на телевизорите. И двете устройства са умни, свързани с интернет и имат HD резолюция. Това показва, че българите искат да използват всички предимства, които съвременните технологии предоставят. Сред тях са: гледане на онлайн видео директно на телевизора, използване на социални мрежи, комуникация чрез различни уеб базирани приложения, като Skype, онлайн покупки и други.

В новото издание на “Топ 10 на изплащане” мебелите за дома отбелязват значително присъствие. Сред най-търсените стоки са дивани, обзавеждане за спалня и хол. С цел да повишат удобствата и уюта на дома си, потребителите купуват на изплащане и перални, хладилници и готварски печки. През първата половина на 2015 г. на изплащане са закупени и стоки като бойлери, матраци и климатици. Те са в непосредствена близост до продуктите, победители в “Топ 10 на изплащане” и някои от тях имат потенциал да влязат в следващото издание на класацията.

Диваните отбелязват най-значителен ръст в рамките на класацията. Подадените молби за тези стоки са нараснали с около 30% на годишна база и се изкачват в класацията от 8 на 5 място. Появата на холните гарнитури в рейтинга е знак, че българите инвестират в повишаването на качеството на живот в домовете си.

се адаптират към новите тенденции, за да продължат развитието си. Сред тях са: финансите, търговията на дребно, маркетинга, медиите, развлекателният бизнес, издателската дейност и други. Това ще доведе и до промяна в начина, по който хората избират и купуват стоки. Ние сме един от основните двигатели в развитието на онлайн търговията в България, като в момента потребителският ни кредит за покупка на стоки на изплащане се предлага във всички електронни магазини на нашите партньори. Така осигуряваме на потребителите удобна възможност за пазаруване, като по този начин подкрепяме и ръста на бизнеса на нашите партньори.”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.